13 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Τα σύγχρονα μικρομεσαία με diesel κινητήρες προσφέρουν κορυφαία οικονομία κίνησης ιδίως σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν της κατηγορίας.
Μικρομεσαία με οικονομικούς κινητήρες diesel
32.868 Επισκέψεις στο άρθρο (24/7/2013)
Τα σύγχρονα μικρομεσαία με diesel κινητήρες προσφέρουν κορυφαία οικονομία κίνησης ιδίως σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν της κατηγορίας, διαθέτοντας παράλληλα σύγχρονη τεχνολογία, δυναμική εμφάνιση και απίστευτα χαμηλές τιμές.
Τεχνολογία: Τελειότερη καύση για τέλεια απόδοση και οικονομία
Όλα τα diesel μοτέρ των μικρομεσαίων αυτοκινήτων προσφέρουν πλούσια ροπή και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, εκμεταλλευόμενα την λιγότερη απώλεια απόδοσης ενός diesel έναντι ενός βενζινοκινητήρα, αλλά και τη μεγαλύτερη ενεργειακή αξία του ίδιου του καυσίμου έναντι της βενζίνης. Επί της ουσίας, η εξέλιξή τους βασίζεται στον αποτελεσματικότερο ψεκασμό του καυσίμου μέσα στον κύλινδρο, για όσο το δυνατόν τελειότερη καύση, άρα και τελειότερη απόδοση, απόκριση στο γκάζι και οικονομία, κάτι που επιτυγχάνεται με τα συστήματα ψεκασμού (common rail) νέας γενιάς.
Σε αυτό το κομμάτι π.χ., έρχεται ο κινητήρας 1,4 D-4D του Toyota Auris που χρησιμοποιεί τελευταίας γενιάς common rail με αντλία υψηλής πίεσης και ηλεκτρονικά ελεγχόμενους ψεκαστήρες, για να προσφέρει όσο το δυνατόν πιο τέλεια καύση και κατά συνέπεια, μέγιστη ισχύ από λίγα κυβικά (1.364 κ.εκ.). Στα ίδια χαρακτηριστικά και η πιο πρόσφατη γενιά του 1,6 TDI πετρελαιοκινητήρα του VW Golf, ο οποίος ανήκει στη νεότερη σειρά EA 288 της μάρκας.
Στην περίπτωση του Focus 1,6 TDCi ECOnetic, οι μηχανικοί της Ford έχουν κάνει επεμβάσεις στο σύστημα τροφοδοσίας, στο τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, στο κύκλωμα ψύξης και στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, ρίχνοντας παράλληλα την ιπποδύναμη στους 105 ίππους, ώστε να μειώσουν την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Τέλος, ο κορυφαίος σε ροπή 1,6 turbodiesel i-DTEC του Honda Civic, είναι ένα από τα πιο καινούργια μηχανικά σύνολα του είδους που ξεχωρίζει όχι μόνο για τις τεχνολογίες απόδοσης και οικονομίας, αλλά και για τον περιορισμό του συνολικού του βάρους.
Κατανάλωση: Μέχρι 3,8 λτ./100 χλμ. για μέγιστη οικονομία
Τα καινούργια μικρομεσαία diesel μοντέλα έρχονται με πολύ χαμηλή κατανάλωση η οποία δεν θα ξεπεράσει τα 3,8 λτ./100 χλμ. με βάση τις εργοστασιακές τιμές, ξεκινώντας από τα 3,6 λτ./100 χλμ. στο Honda Civic 1,6 i-DTEC, συνεχίζοντας στα 3,7 λτ./100 χλμ. στο Ford Focus ECOnetic και φθάνοντας στα 3,8 λτ./100 χλμ. των Toyota Auris 1,4 D-4D και VW Golf 1,6 TDI.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, εάν τα συγκρίνουμε με την κατανάλωση ενός προ 5 ετών βενζινοκίνητου μικρομεσαίου ιδίας απόδοσης (7,0-7,5 λτ./100 χλμ.), αφού τότε δεν πωλούνταν diesel λόγω της απαγόρευσης του πετρελαίου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, βλέπουμε ότι υπάρχει όφελος περιορισμού της κατανάλωσης ακόμη και στο μισό! Και φυσικά, στο πεδίο της σύγκρισης θα πρέπει να μπει και η διαφορά από το κόστος καυσίμου, η οποία είναι σήμερα 0,31 ευρώ/λίτρο, υπέρ φυσικά του πετρελαίου.
Δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας
Δεν είναι όμως μόνο η κατανάλωση που προσέχει την… τσέπη του ιδιοκτήτη, αφού τα μικρομεσαία diesel με τις εκπομπές ρύπων που είναι κάτω από 100 γρ./χλμ., απαλλάσσονται και από την ανάγκη καταβολής τελών κυκλοφορίας. Ειδικότερα, τα Ford Focus 1,6 TDCi ECOnetic, Toyota Auris 1,4 D-4D και VW Golf 1,6 TDI εκπέμπουν μόνο 99 γρ./χλμ., ενώ το Honda Civic 1,6 i-DTEC ρίχνει πιο χαμηλά τον πήχη στα 94 γρ./χλμ.
Το Start & Stop σύμμαχος οικονομίας
Ο περιορισμός της κατανάλωσης είναι δουλειά της βελτιστοποίησης των κινητήρων αλλά και μιας σειράς οικολογικών μέτρων που βοηθούν σε αυτόν το σκοπό. Έτσι, τα περισσότερα diesel μοντέλα σήμερα διαθέτουν σύστημα τερματισμού και επανεκκίνησης του κινητήρα στις σύντομες στάσεις (start&stop), σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά το φρενάρισμα, ακόμη και ενεργές γρίλιες πίσω από τη μάσκα που ανοίγουν και κλείνουν αυτόματα, ανάλογα με τις απαιτήσεις του κινητήρα για ψύξη βοηθώντας τη βελτίωση της αεροδυναμικής.
Επίσης, υπάρχουν και συστήματα που αποφορτίζουν παροδικά τη λειτουργία των επιμέρους μερών του κινητήρα (βλ. κλιματισμός) για μεγαλύτερη οικονομία. Ανάμεσα σε αυτά και η μακριά τελική σχέση μετάδοσης που επιτρέπει τη διεξαγωγή του ταξιδιού με χαμηλές στροφές και αναλογικά υψηλή ταχύτητα.
Επιδόσεις: Η ροπή κάνει τη διαφορά
Στον τομέα των επιδόσεων, οι τελευταίας γενιάς κινητήρες diesel με την πλούσια ροπή, είναι σε θέση να προσφέρουν γρήγορα νούμερα επιταχύνσεων, ξεχωρίζοντας ιδίως στο κομμάτι των ρεπρίζ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα εδώ αυτό του Honda Civic 1,6 i-DTEC, με το 16βάλβιδο κινητήρα να αποδίδει 120 ίππους ισχύος, αλλά κυρίως, 300 Nm ροπής (σχεδόν τα διπλάσια από έναν αντίστοιχο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα).
Σε συνδυασμό και με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, το μοτέρ αυτό προσδίδει πολύ γρήγορες επιδόσεις, με ρεπρίζ που θα ζήλευαν ακόμη και GT συνδυασμοί. Αρκετά γρήγορο είναι και το VW Golf με τον 1,6 TDI κινητήρα τελευταίας γενιάς, που αποδίδει 250 Nm ροπής. Συνδυάζεται με 5άρι μηχανικό κιβώτιο και προσδίδει πολύ γρήγορο 0-100 χλμ./ώρα, ενώ, λόγω της μακριάς 5ης σχέσης προσφέρει μεν γρήγορες ρεπρίζ, ωστόσο θα μπορούσε και πιο γρήγορα με ένα 6τάχυτο κιβώτιο.
Υψηλότατη είναι η και η μέγιστη ροπή των 270 Nm του 1.600άρη turbodiesel του Ford Focus, που προσφέρει μεστό τράβηγμα και πολύ καλές επιδόσεις, ενώ ακόμη και στην περίπτωση του Toyota Auris με τον μικρότερο 1.400άρη D-4D κινητήρα, οι επιδόσεις είναι γρήγορες και η απόδοση άκρως ικανοποιητική.
Εμφάνιση: Μοντέρνα και δυναμικά
Τα μικρομεσαία diesel της παρουσίασής μας διαθέτουν μοντέρνα και επιθετική σχεδίαση κεντρίζοντας έτσι το ενδιαφέρον των περαστικών. Αρχικά, το πιο ξεχωριστό σχεδιαστικά είναι το… διαστημικό Honda Civic, με τις μοντέρνες και αεροδυναμικές γραμμές του αμαξώματός του (ο δείκτης Cd είναι μάλιστα 0,27), αλλά και το εξέχον πάνελ των φωτιστικών στο πίσω τμήμα που λειτουργεί και σαν αεροτομή. Οι έντονες ακμές και οι δυναμικές γραμμές αρέσουν πολύ, ειδικά στο νεαρό ηλικιακά κοινό…
Επίσης, το Toyota Auris με τη σειρά του αιχμαλωτίζει με το σφηνοειδές και επιθετικό σχήμα του, το οποίο μάλιστα καθόλου δεν θυμίζει το παρελθόν. Έτσι, μπροστά, η μάσκα και τα φωτιστικά σώματα συνθέτουν ένα επιβλητικό σύνολο, ενώ στο πίσω μέρος, η μικρή γυάλινη επιφάνεια, τα μεγάλα φανάρια και ο ανάγλυφος προφυλακτήρας ενισχύουν το δυναμισμό του μοντέλου.
Δυναμική είναι και η σχεδίαση του μικρομεσαίου της Ford, όπου το μπροστινό μέρος με την μεγάλη εισαγωγή κλέβει τις εντυπώσεις, όπως συμβαίνει με τις έντονες ακμές του Volkswagen Golf.
Εσωτερικό: Ποιοτικά και ευρύχωρα
Στο Toyota Auris το φινίρισμα των πλαστικών, αλλά και το σύνολο των διακοσμητικών ενθέσεων στο μέσο του ταμπλό είναι εντυπωσιακά, ενώ η συναρμογή των επιμέρους επιφανειών στη βάση της κονσόλας και στις επενδύσεις των θυρών είναι ανθεκτική. Αισθητικά το ιαπωνικό μικρομεσαίο θα ικανοποιήσει το λάτρη της ιαπωνικής σχολής με τη λιτή αισθητική του και την κάθετη λογική τοποθέτησης της κεντρικής κονσόλας.
Το δεύτερο ιαπωνικό της παρέας από την άλλη, το Honda Civic, έχει φουτουριστική σχεδίαση και τονισμένη ποιότητα κατασκευής-φινιρίσματος. Αίσθηση προκαλεί η στάνταρ ψηφιακή οθόνη πληροφοριών i-MID, αν και ο χειρισμός των ενδείξεων του trip computer θέλει λίγη εξοικείωση.
Το Volkswagen Golf από την άλλη έχει σωστά δομημένο ταμπλό, με ελαφριά κλίση προς τον οδηγό και πολυτελή αίσθηση. Η επιλογή των υλικών είναι κορυφαία, όπως και η συναρμογή τους, ενώ η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι διάχυτη, όπου και να πέσει το μάτι σου. Αυτό συμπαρασύρει και την εργονομία που είναι πολύ καλά μελετημένη.
Τέλος, το εσωτερικό του Ford Focus έχει και αυτό με τη σειρά του προσεγμένη ποιότητα και ικανοποιητική συναρμογή. Τα πάνω μέρος του ταμπλό καλύπτεται από μαλακό στην αφή υλικό, ενώ η κεντρική κονσόλα εντυπωσιάζει με τη σχεδίασή της, αν και αρχικά θα χρειαστεί κάποιος μικρός χρόνος εξοικείωσης.
Στο δρόμο: Ουδέτερα και ασφαλή, πιο σπορτίφ τα Focus και Civic
Και τα τέσσερα μοντέλα της παρουσίασής μας έχουν ουδέτερη και ασφαλή οδική συμπεριφορά. Πιο συγκεκριμένα τώρα, το Toyota Auris προσφέρει καλή άνεση και ποιότητα κύλισης στις περισσότερες των περιπτώσεων, φιλτράρει ικανοποιητικά τις περισσότερες ανωμαλίες και σε ελάχιστες περιπτώσεις, ίσως να αποσταθεροποιηθεί λίγο ο πίσω άξονας πάνω στη στροφή.
Εκεί το αυτοκίνητο βοηθιέται από το χαμηλό κέντρο βάρους του, δεν γέρνει και δεν πλέει, ενώ την όποια υποστροφή στο όριο «διορθώνει» διακριτικά το ESP. Επίσης, το τιμόνι είναι ακριβές και παρέχει καλή πληροφόρηση, ενώ τα φρένα είναι εξαιρετικά σε απόδοση.
Το Honda Civic έχει επίσης μεστή οδική συμπεριφορά. Οι επεμβάσεις των μηχανικών στην ανάρτησή του (ώστε να τιθασεύουν τα 150 επιπλέον κιλά σε σχέση με τη βενζινοκίνητη έκδοσή του) έπιασαν τόπο καθώς το πλαίσιο βρήκε τον κινητήρα που είναι σε θέση να αναδείξει τις αρετές του σε ακαμψία και κράτημα. Στον ανοιχτό δρόμο, ταξιδεύεις ήσυχα και άνετα, ενώ στις στροφές κρατάει γερά, οι κλίσεις είναι ουσιαστικά ανύπαρκτες και το στιβαρό σε αίσθηση τιμόνι σημαδεύει ακριβώς εκεί που θες. Κορυφαία είναι και τα φρένα.
Σπορτίφ αίσθηση εμφανίζει και το Ford Focus στο δρόμο με την ανάρτηση να είναι σωστά ρυθμισμένη φιλτράροντας αποτελεσματικά τις ανωμαλίες και επιτρέποντάς σου παράλληλα να κινηθείς αρκετά γρήγορα. Καλό σε πληροφόρηση είναι και το τιμόνι το οποίο «κόβει» και είναι γρήγορο.
Τέλος, το Volkswagen Golf είναι προσανατολισμένο περισσότερο στην άνεση των επιβατών έχοντας πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Στον αυτοκινητόδρομο είναι σταθερό και ήσυχο, ενώ όταν το πιέσεις είναι ουδέτερο και ασφαλές χάρη και στο διακριτικό ESP. Η πληροφόρηση από το τιμόνι είναι καλή και τα φρένα αποτελεσματικά.
Χώροι: Aνετα για τους επιβάτες και τις αποσκευές
Αναφορικά με τους χώρους για τους επιβάτες, το σίγουρο είναι ότι και τα τέσσερα μοντέλα θα φιλοξενήσουν με άνεση 4 ενήλικες και οι όποιες διαφορές μεταξύ τους είναι μικρές, ώστε να γείρουν την πλάστιγγα υπέρ του ενός ή του άλλου.
Από την άλλη πιο αισθητές είναι οι διαφορές τους όσον αφορά στο χώρο των αποσκευών, αφού εδώ το προβάδισμα έχει το Honda Civic (407 λτ.) ακολουθούμενο από το Volkswagen Golf με 380 λτ. Φυσικά, πολλά θα χωρέσει και το πορτ-μπαγκάζ των Ford Focus και Toyota Auris καθώς τα 360 λίτρα είναι υπεραρκετά όχι μόνο για τις καθημερινές ανάγκες, αλλά και για μια οικογενειακή εξόρμηση.
Τιμή-Εξοπλισμός: Πλούσια σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας
Ένεκα του πετρελαιοκινητήρα που εδρεύει κάτω από το καπό τους, η τιμή των τεσσάρων μοντέλων της παρουσίασής μας είναι αυξημένη σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις. Όμως η οικονομία που προσφέρουν στο κόστος των μετακινήσεων, όπως και συντήρησης (υπενθυμίζουμε πως κανένα δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας) αμβλύνει το σκηνικό.
Το σίγουρο πάντως είναι πως όλα τους διαθέτουν πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Το Honda Civic κοστίζει 20.970 ευρώ διαθέτοντας πολύ καλό εξοπλισμό άνεσης ακόμη και από το βασικό εξοπλισμό. Στη συνέχεια, το VW Golf στην έκδοση Design κοστίζει 19.020 ευρώ, ενώ στα 17.000 περίπου ευρώ κοστίζουν τα Ford Focus και Toyota Auris τα οποία με τη σειρά τους έχουν όλα τα απαραίτητα.
200 διαθέσιμα στοιχεία για FORD FOCUS(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για HONDA CIVIC(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για TOYOTA AURIS(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για VOLKSWAGEN GOLF(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
Κύρια χαρακτηριστικά του 1,4 D-4D diesel του Toyota Auris είναι ο μικρός του κυβισμός και η πολιτισμένη του λειτουργία.