16 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Τα μικρά είναι αυτή τη στιγμή η δημοφιλέστερη κατηγορία αυτοκινήτων. Γιατί; Μα φυσικά επειδή είναι οικονομικά να αποκτήσεις και ικανά να εκπληρώσουν πολλαπλές ανάγκες.
Ανανεωμένο Nissan Micra VS Fiat Punto 0,9 TwinAir VS Hyundai i20 1,2
20.626 Επισκέψεις στο άρθρο (14/10/2013)
Η άφιξη του ανανεωμένου Nissan Micra αναμοχλεύει τα νερά στη μικρή κατηγορία. Το φέρνουμε αντιμέτωπο στα Fiat Punto 0,9 TwinAir και Hyundai i20 1,2, δύο οικονομικές και ταυτόχρονα ολοκληρωμένες επιλογές.
Τα μικρά είναι αυτή τη στιγμή η δημοφιλέστερη κατηγορία αυτοκινήτων. Γιατί; Μα φυσικά επειδή είναι οικονομικά να αποκτήσεις και ικανά να εκπληρώσουν πολλαπλές ανάγκες.
Στην περίπτωση των Nissan Micra, Fiat Punto και Hyundai i20, κοινός παρονομαστής είναι η τιμή μιας και κοστίζουν, στη μεσαία μάλιστα εξοπλιστική τους έκδοση και άρα εφοδιασμένη με περισσότερα από τα αναγκαία, χαμηλή περίπου 11.000 ευρώ (τιμές με απόσυρση και έκπτωση). Την οικονομία εξυπηρετούν και οι κινητήρες τους, αφού αποδίδουν 80 με 85 ίππους και το σημαντικότερο είναι οικονομικοί σε κατανάλωση και με χαμηλές εκπομπές CO2. Ποιο από τα τρία μοντέλα αποτελεί την πιο συμφέρουσα επιλογή; Η απάντηση βρίσκεται στις επόμενες σελίδες.
Πρόσωπο με πρόσωπο
Ένα από τα στοιχεία που κοιτάει ο αγοραστής αυτής της κατηγορίας με ιδιαίτερη βαρύτητα είναι η εμφάνιση. Στην προκειμένη περίπτωση και τα τρία μοντέλα διαθέτουν μοντέρνα και νεανική σχεδίαση που για κάποιους μπορεί να αποτελέσει και λόγο αγοράς. Το προσφάτως ανανεωμένο Nissan Micra έχει αποκτήσει νέο πρόσωπο όπου στη μάσκα το σήμα της Nissan πλαισιώνεται από ένα χρωμιομένο V, νέο καπό, φανάρια και προβολείς ομίχλης, στοιχεία που το κάνουν ακόμη πιο μοντέρνο και γοητευτικό από το προηγούμενο.
Το i20 από την άλλη, ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Hyundai (ρέουσα γλυπτική) και εμφανίζεται πιο αιχμηρό και επιθετικό από τα υπόλοιπα δύο, ιδιαίτερα μάλιστα στο μπροστινό μέρος. Από την άλλη το Fiat Punto χαρακτηρίζεται από καμπύλες επιφάνειες και στρογγυλεμένες άκρες, ενώ ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην λεπτομέρεια.
Πιο από τα τρία τώρα είναι το ομορφότερο; Αυτό εξαρτάται από το γούστο σας, ωστόσο και οι τρεις προτάσεις είναι φρέσκες σε σχεδίαση και κλέβουν το ενδιαφέρον των περαστικών.
Εσωτερικό: Ευχάριστα. Πρακτικά. Ποιότητα
Όσον αφορά στο εσωτερικό, από πλευράς σχεδίασης, λοιπόν, και τα τρία μοντέλα διαθέτουν ευχάριστο διάκοσμο και μοντέρνα εμφάνιση. Λίγο πιο παιχνιδιάρικο είναι το ιαπωνικό μικρό εξαιτίας της διάταξης των χειριστηρίων του κλιματισμού σε κύκλο. Το Fiat Punto από την άλλη κερδίζει πόντους με την -έξτρα εξοπλιστικά- διχρωμία του ταμπλό (δεν διατίθετο στο μοντέλο προς δοκιμή), ενώ πιο απλό και με καθαρές γραμμές είναι το εσωτερικό του i20.
Όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής, και στα τρία μοντέλα κυριαρχούν τα σκληρά πλαστικά. Ωστόσο, στην περίπτωση του Fiat Punto το μέρος του ταμπλό καλύπτεται από μαλακό σε υφή υλικό, γεγονός που του χαρίζει ένα μικρό προβάδισμα. Στο Nissan Micra από την άλλη, επιπλέον πόντους δίνει η piano black επένδυση της κεντρικής κονσόλας, ενώ πολύ καλή είναι η συναρμογή των πλαστικών. Το τελευταίο ισχύει και για το Hyundai i20. Από πλευράς εργονομίας και πρακτικότητας, σε κανένα από τα τρία μοντέλα ο οδηγός δεν θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα, αφού θα βρει πολλές θήκες για να ακουμπήσει τα κλειδιά, το κινητό, ένα αναψυκτικό κτλ, ενώ όλοι οι διακόπτες και κυρίως αυτοί για τα παράθυρα, το ηχοσύστημα και τα αλάρμ βρίσκονται σε σωστή θέση. Αν τώρα έπρεπε να ξεχωρίσουμε κάποιο (μιλάμε για την πρακτικότητα και την εργονομία), αυτό θα ήταν το εσωτερικό του Nissan Micra επειδή από την πλευρά του συνοδηγού διαθέτει δύο ντουλαπάκια, ένα χαμηλά στα γόνατα και ένα πιο ψηλά το οποίο χωράει ένα στενόμακρο αντικείμενο.
Τέλος, όσον αφορά τη θέση οδήγησης και την περιφερειακή ορατότητα, με κανένα από τα τρία μοντέλα δεν θα δυσκολευτείς κατά τους ελιγμούς μέσα στην πόλη, ενώ θα βρεις γρήγορα μια ικανοποιητική θέση οδήγησης. Στο Micra αυτή είναι υψηλότερη των άλλων στοιχείο που ίσως προτιμηθεί από το γυναικείο φύλο, στο Punto από την άλλη κάθεσαι πιο χαμηλά.
Κινητήρας: H οικονομία στο επίκεντρο
Κάτω λοιπόν από το καπό των τριών μοντέλων της δοκιμής μας θα βρει κανείς τρία οικονομικά σε κατανάλωση κινητήρια σύνολα, η ιπποδύναμη των οποίων ανέρχεται στους 80 περίπου ίππους.
Οι επιδόσεις τους δεν είναι εκρηκτικές, αφού το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε περισσότερο από 12 δλ., ωστόσο είναι επαρκείς για τον αστικό προσανατολισμό των μοντέλων, χάρη και στην έξυπνη κλιμάκωση των τριών πρώτων σχέσεων.
Πιο αναλυτικά, έχουν δύναμη από χαμηλά και ροπή που δεν χρειάζεται να καταφεύγεις σε συνεχείς αλλαγές ταχυτήτων. Ωστόσο, έχουν και μικρές διαφορές, ικανές για να «βγάλουν» τον τελικό νικητή…
Έτσι, o TwinAir του Fiat Punto είναι ο μοναδικός 2κύλινδρος και τούρμπο, ο μόνος εκ των τριών που συνδυάζεται με 6άρι κιβώτιο (αυτό δίνει το προβάδισμα στον αυτοκινητόδρομο), ο μικρότερος σε κυβισμό και ο πιο οικονομικός σε κατανάλωση.
Το τελευταίο στα χαρτιά ωστόσο, αφού στην πράξη καίει περίπου 5,5 λτ./100 χλμ., όσο δηλαδή και το Nissan Micra. Από την άλλη, ο TwinAir είναι ο πιο θορυβώδης και με τους περισσότερους κραδασμούς σε λειτουργία, αντίθετα με τον 1,2 του i20 που υπερτερεί σε αυτό το κομμάτι, και ο οποίος έχει αντίστοιχη κατανάλωση.
Χώροι: Micra για επιβάτες, i20 για αποσκευές
Ας είμαστε ειλικρινείς, οι απαιτήσεις σε χώρους από ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας δεν είναι συχνά μεγάλες.
Στην προκειμένη περίπτωση, και τα τρία μοντέλα μπορούν να φιλοξενήσουν με αξιώσεις τέσσερις ενήλικες επιβάτες, όμως ένας τρίτος στο πίσω κάθισμα θα πρέπει να στριμωχτεί. Το μεγαλύτερο φάρδος για τους ώμους πίσω έχει το Hyundai i20, ωστόσο η αίσθηση ευρυχωρίας είναι πιο έντονη στο Nissan Micra, κάτι που οφείλεται στο μεγαλύτερο «αέρα» για τα γόνατα. Ως προς το ύψος, πιο άνετο είναι το Fiat Punto το οποίο βρίσκεται ωστόσο στη μέση τόσο όσον αφορά το χώρο για τους επιβάτες, όσο και τις αποσκευές. Αφήνοντας τώρα το διαθέσιμο χώρο για τους επιβάτες και πηγαίνοντας πιο πίσω, ο χώρος των αποσκευών κυμαίνεται στα τρία μοντέλα της δοκιμής μας μεταξύ 265 και 295 λίτρα (Nissan Micra και Hyundai i20 αντίστοιχα). Η διαφορά σε λίτρα δηλαδή είναι ικανή να δώσει στο Hyundai προβάδισμα. Επιπλέον, το πορτμπαγκάζ του i20 έχει τετράγωνο σχήμα, στοιχείο που δίνει πόντους στην μεταφορά ογκωδών αντικειμένων.
Στο δρόμο: Φτιαγμένα για την πόλη. Πιο ευέλικτο το Micra
Και τα τρία διαθέτουν την ίδια φιλοσοφία ανάρτησης, (ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω). Αναλυτικότερα τώρα, το Nissan Micra διαθέτει το μικρότερο κύκλο στροφής (9,5 μέτρα) και είναι πολύ ευέλικτο μέσα στην πόλη, με υψηλή θέση οδήγησης και καλή περιφερειακή ορατότητα. Από την άλλη, όμως, το τιμόνι του είναι πιο αργό (3,5 στροφές), αντίθετα με αυτό το Fiat Punto που είναι το πιο γρήγορο (2,7 στροφές), ενώ διαθέτει και την λειτουργία City για μεγαλύτερη υποβοήθηση. Αυτό θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα κατά το παρκάρισμα. Όσον αφορά στη λειτουργία της ανάρτησης, ο πίσω άξονας και των τριών επηρεάζεται από τις εγκάρσιες ανωμαλίες, λίγο πιο smooth στις αντιδράσεις είναι τα Punto και i20. Βέβαια, στο σημείο αυτό να αναφέρουμε πως και τα τρία διαθέτουν ESP, που σημαίνει ότι είναι ασφαλή υπό πίεση. Πιο είναι τώρα το πιο ευχάριστο; Punto και i20 ακολουθούνται πολύ στενά από το Micra. Τέλος, το τελευταίο είναι πιο θορυβώδες μετά τα 120 χλμ./ώρα στον αυτοκινητόδρομο, γεγονός που θα κουράσει τους επιβάτες μετά από ένα πολύωρο ταξίδι. Όσον αφορά στη λειτουργία των φρένων, και τα τρία σταματάνε από τα 100 χλμ./ ώρα μετά από 40 μέτρα, ελάχιστα πιο γρήγορα το Hyundai i20.
Συμπέρασμα
Κοινό χαρακτηριστικό των τριών μοντέλων της δοκιμής μας είναι η χαμηλή τιμή κτήσης και οι μικρού κυβισμού, οικονομικοί σε κατανάλωση κινητήρες απόδοσης 85 περίπου ίππων. Και τα τρία κοστίζουν (στη δεύτερη εξοπλιστική έκδοση) περίπου 11.030 ευρώ, ενώ με λίγο πιο πλούσιο εξοπλισμό άνεσης να έχει το Nissan Micra.
Αυτό είναι και το πιο ευέλικτο στην πόλη, αλλά και θορυβώδες στον αυτοκινητόδρομο. Το Hyundai i20 από την άλλη, αποτελεί μία ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία με έναν οικονομικό και πολιτισμένο στη λειτουργία κινητήρα, ασφαλή οδική συμπεριφορά και προβάδισμα σε χώρους (κυρίως για τις αποσκευές). Ποιο από τα τρία τώρα έχει το προβάδισμα; Το ιταλικό μικρό, με μικρή διαφορά όμως από τα άλλα δύο, και αυτό επειδή δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου. Στα πλεονεκτήματά του ανήκει και ο τούρμπο 0,9 TwinAir κινητήρας.
200 διαθέσιμα στοιχεία για NISSAN MICRA (NEO)(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για FIAT PUNTO 2012(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για HYUNDAI i20(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
Το ανανεωμένο Nissan Micra έχει αλλάξει εντελώς πρόσωπο, παραμένει φιλικό, αλλά και πιο μοντέρνο.