9 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Tα πυραυλάκια αυτά χωράνε στην τσέπη σου, ωστόσο πιάνουν τα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 7 δλ.
2 μοντέλα με στιλ και πολλά γκάζια!
21.267 Επισκέψεις στο άρθρο (18/10/2013)
Tα πυραυλάκια αυτά χωράνε στην τσέπη σου, ωστόσο πιάνουν τα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 7 δλ. και έχουν τελική ταχύτητα πάνω από 200, αφήνοντάς σε με το στόμα... ανοιχτό!
Μερικές φορές και να θες να αγιάσεις δεν μπορείς, ειδικά όταν έχεις τόσο γκάζι κάτω από το δεξί σου πόδι και το σώμα σου αγκαλιάζεται από τέτοια μπάκετ. Οπότε, αναπόφευκτα πιάνεις τον εαυτό σου να έχει υπερβεί κατά πολύ τα νόμιμα όρια ταχύτητας και να έχει πάρει την μακρινή διαδρομή, ώστε να απολαύσει κάθε είδους καμπή, μόνο και μόνο για να «παίξει» σαν να ήταν σε κάποιο καρτ. Γιατί, τα δύο μοντέλα της συγκριτικής αυτής δοκιμής, πέρα από την στιλάτη εμφάνιση έχουν εκρηκτικές επιδόσεις και σπορ οδική συμπεριφορά με αποτέλεσμα να ανεβάζουν την αδρεναλίνη στα ύψη…
¶γρια σε εμφάνιση και γεμάτα στιλ
Από την πρώτη κιόλας στιγμή τα δύο μοντέλα καθιστούν σαφές πως έχουν άγριες διαθέσεις. Στην περίπτωση του Abarth 595 Turismo το εμπρός μέρος έχει μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα και στη μάσκα (σε απόχρωση τιτανίου η γρίλια), στο πίσω μέρος μάτι βγάζει ο διαχύτης που φιλοξενεί τις δύο μπούκες των εξατμίσεων οι οποίες με τη σειρά τους σε βάζουν σε πολεμικό κλίμα με τον ήχο και το μέγεθός τους, ενώ τα λογότυπα 595 Turismo στο πλάι, οι 17άρες ζάντες 205/40 R17, η τεράστια αεροτομή όπως και η ειδική του απόχρωση (γκρι Pista Grey και κόκκινο Officina Red) προδίδουν ότι πρόκειται για μία πολύ ξεχωριστή έκδοση…
Από την άλλη, το Audi A1 1,4 TFSI 185 PS έχει στη βασική του έκδοση πιο διακριτική εμφάνιση και το καταλαβαίνεις από τις εισαγωγές μπροστά και τις 17άρες ζάντες. Ωστόσο, εφόσον το επιθυμείς μπορείς να επιλέξεις από μία σειρά έξτρα (stripes, αυτοκόλλητα, διχρωμία αμαξώματος κτλ.) που μπορούν να το καταστήσουν μοναδικό.
Εσωτερικό: Σπορ λεπτομέρειες που ανεβάζουν τη διάθεση
Όπως συμβαίνει με την εξωτερική εμφάνιση, έτσι και το εσωτερικό των δύο μοντέλων έχει σπορ προσανατολισμό. Ωστόσο, αυτός είναι πιο έντονος στην περίπτωση του Abarth 595 Turismo μιας και σκιαγραφείται από τα μπάκετ καθίσματα (κόκκινης και μαύρης απόχρωσης με «ραμμένο» το λογότυπο της έκδοσης στα προσκέφαλα), τον ξεχωριστό πίνακα οργάνων και το επιπλέον όργανο μέτρησης της πίεσης υπερπλήρωσης του κινητήρα με το Shift-Up Display. Φυσικά, το αγωνιστικό κλίμα συμπληρώνουν τα αλουμινένια πεντάλ και o επιλογέας ταχυτήτων, το δερμάτινο τιμόνι, ενώ η διχρωμία κόκκινο-μάυρο ενισχύουν τη διαφορετικότητα της έκδοσης. Από την άλλη, στην περίπτωση του Audi A1 1,4 TFSI 185 PS το κλίμα είναι λιγότερο πολεμικό. Σίγουρα οι λεπτομέρειες αλουμινίου σε τιμόνι, πεντάλ, επιλογέα ταχυτήτων και το δέρμα αποκαλύπτουν το σπορτίφ DNA του, ωστόσο αντίστοιχα πολεμικό χαρακτηρίζεται εφόσον επιλέξεις κάποιο πακέτο customization.
Κινητήρες-Επιδόσεις: Πύραυλοι εδάφους-εδάφους
Εδώ, τα δύο μοντέλα σε αφήνουν άναυδο με τις επιδόσεις τους. Πιο συγκεκριμένα, κάτω από το καπό του Abarth 595 Turismo βρίσκεται ο 1,4 T-Jet της Fiat ο οποίος για την περίπτωση έχει πουσαριστεί στους 160 ίππους, ενώ η ροπή του ανέρχεται στα 230 Nm στις 3.000 σ.α.λ. Που σημαίνει ότι το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 7,8 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα σταματάει στα 211 χλμ./ώρα. Και όλα τα παραπάνω, μάλιστα, με την μέση κατανάλωση να περιορίζεται στα 6,5 λτ./100 χλμ. σύμφωνα την ιταλική εταιρεία. Και αν τώρα όλα αυτά τα νούμερα δεν σας έχουν σηκώσει την τρίχα, αρκεί να πιέσετε βαθιά το δεξί πεντάλ, να ακούσετε τον πολεμικό ήχο που παράγουν εισαγωγή-κινητήρας-εξαγωγή και θα συμφωνήσετε πως η έκδοση 595 Turismo σου ανεβάζει την αδρεναλίνη στα ύψη.
Στο ίδιο φυσικά μήκος κύματος και το A1 μιας και η Audi, έχει τοποθετήσει τον 1,4 TSI κινητήρα με τους δύο υπερτροφοδότες (ένα μηχανικό για χαμηλά και έναν εξάτμισης για ψηλότερα) και το αποτέλεσμα είναι άκρως εκρηκτικό. Και δεν είναι μόνο το τρελό 0-100 που εμφανίζει το πυραυλάκι της Audi (τα όργανά μας επιβεβαίωσαν τους ισχυρισμούς της Audi για 6,9 δλ.), είναι το όλο πάρτι που στήνεται όταν πατάς βαθιά το γκάζι και, σε συνδυασμό με το kickdown από το εξαιρετικό ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic (στάνταρ), νιώθεις την πλάτη σου να κολλάει στο ημιμπάκετ κάθισμα. Το σκηνικό μάλιστα γίνεται πιο… αλήτικο, τη στιγμή που τα αυτιά γεμίζουν από το μούγκρισμα του κινητήρα και από το λυσσαλέο ξεφύσημα της εξάτμισης με τη διπλή απόληξη.
Οδική συμπεριφορά: Σκληροπυρηνικό το Abarth, gentleman το Α1
Όσον αφορά στην οδική συμπεριφορά των δύο μοντέλων ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο: Και τα δύο σου ανεβάζουν την αδρεναλίνη στα ύψη, αφού μπορείς να κινηθείς εξαιρετικά γρήγορα και να παίξεις πίσω από το τιμόνι τους. Ωστόσο, τα οδικά και οδηγικά τους χαρακτηριστικά διαφοροποιούνται. Για παράδειγμα, το A1 των 185 ίππων δεν έχει χάσει και πολύ, από τους τρόπους του και παρότι πατάει σε 17άρηδες τροχούς με 40 ελαστικά δεν δυστροπεί έντονα στις ανωμαλίες. Βέβαια στο όριο -και παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του ηλεκτρονικού διαφορικού XDS- δείχνει κάπως νευρικό και καλύτερα είναι να το οδηγείς με το ESP, καθώς δεν ρυθμίζεται ιδιαίτερα εύκολα, ενώ το τιμόνι αν και έχει βάρος και ακρίβεια δεν προσφέρει άριστη πληροφόρηση. Συνολικά λοιπόν, hardcore GΤi δε μπορείς να το χαρακτηρίσεις, μπορείς όμως να διασκεδάσεις αρκούντως με τις τρομερές του επιδόσεις και με τα συνταρακτικά του φρένα (τα 35,4 μ. για τα 100-0 χλμ./ώρα είναι μια κορυφαία επίδοση).
Από την άλλη, η σκληρή ανάρτηση του 500 Abarth (με κοντά ελατήρια, σφιχτά αμορτισέρ και παχύτερη αντιστρεπτική δοκό στον πίσω άξονα) ορίζει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και αμεσότητας όσον αφορά στις ενέργειες του οδηγού. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι θυμίζει καρτ αφού ο οδηγός μπορεί να κινηθεί εξαιρετικά γρήγορα και «παιχνιδιάρικα» όταν αυτός το επιθυμεί. Αντίστοιχα με το Α1, διαθέτει το σύστημα "TTC" (Torque Transfer Control), το οποίο βελτιώνει τη μετάδοση της ροπής στους εμπρός τροχούς κατά τη διάρκεια στροφών (σαν διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης), ενώ και το ESP λειτουργεί όπου ο οδηγός το παρακάνει, επαναφέροντας στην τάξη το μικρό αμάξωμα και αυξάνοντας έτσι τη σταθερότητά του. Φυσικά, την αγωνιστική αίσθηση ολοκληρώνει το άμεσο και πλούσιο σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης καθώς και τα δυνατά φρένα που ανταποκρίνονται ακόμη και μετά από έντονη και συνεχή χρήση. Φυσικά, όλα τα παραπάνω έχουν το αντίστοιχο τίμημα… Έτσι, κατά τις καθημερινές μετακινήσεις θα πρέπει να είστε προετοιμασμένοι για μικρή καταπόνηση της μέσης σας όταν θα περνάτε πάνω από εγκάρσιες ανωμαλίες…
Όσον αφορά τέλος την κατανάλωση των δύο μοντέλων; Στα χαρτιά και στα δύο είναι πολύ χαμηλή (5,9 λτ./100 χλμ. για το Audi, 6,8 για το Abarth 500), όμως με τέτοιο γκάζι στο δεξί πεντάλ, μάλλον είναι απίθανο και να την πλησιάσεις…
Συμπέρασμα: Τα ακριβά αρώματα σε μικρά μπουκαλάκια
Με την τιμή τους να υπερβαίνει τα 25.000 ευρώ, τα δύο μοντέλα δεν είναι και ευκαιρία. Από την άλλη βέβαια, πρόκειται για δύο πολύ ειδικές εκδόσεις με τις οποίες ο οδηγός θέλει αφενός να ξεχωρίσει, αφετέρου να γευτεί ατελείωτες δόσεις οδηγικής απόλαυσης. Το μεν 500άκι είναι πιο σκληροπυρηνικό και kart στο δρόμο, το δε Α1 εξίσου γρήγορο, αλλά πιο πολιτισμένο. Επομένως, η τελική απόφαση εξαρτάται από τα οδηγικά σας «θέλω».
200 διαθέσιμα στοιχεία για FIAT 500 ABARTH(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για AUDI A1(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)