Η GLA 200 φορά το νεότερης γενιάς, αλουμινένιο και με άμεσο ψεκασμό, 1.600άρη turbo βενζινοκινητήρα της Mercedes.
Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, οι χαμηλού κυβισμού κινητήρες υψηλής απόδοσης, αλλά και ο πολύπλευρος χαρακτήρας τους, είναι ορισμένα από τα χαρακτηριστικά που καθιστούν τα σύγχρονα crossover μοναδικά.
Τα σύγχρονα crossover είναι πιο πλήρη από ποτέ, αφού έχουν εξελιχθεί για να προσφέρουν ελευθερία κινήσεων, image και πλούσιους χώρους, ενώ εξοπλίζονται –πλέον- με κινητήρες χαμηλούκυβισμού που αποδίδουν πολλά «άλογα».
Ολοζώντανες επιδόσεις εμφανίζει η «μικρή» BMW X1, χάρη στην ροπή και το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο που όμως, χρεώνεται έξτρα.
Πιο συγκεκριμένα κάτω από το καπό των σύγχρονων crossover μοντέλων βρίσκονται εξελιγμένοι τεχνολογικά κινητήρες (βενζίνης και diesel) χαμηλών κυβικών εκατοστών και κατανάλωσης, που συνδυάζονται με 4κίνηση και κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Φυσικά, τα θετικά χαρακτηριστικά των crossover εντοπίζονται και στην premium κατηγορία. Για παράδειγμα, η άρτι αφιχθείσα νέα Mercedes GLA, η οποία αποτελεί τη νέα πρόταση της γερμανικής φίρμας στα μικρομεσαία crossover, εφοδιάζεται με 1,6 τούρμπο κινητήρα βενζίνης με κατανάλωση που φτάνει τα 5,9 λτ./100 χλμ. Στην ίδια κατανάλωση κινείται και το Audi Q3 με τον 1,4 TFSI κινητήρα, ενώ η BMW X1sDrive 16i διαθέτει και αυτή ένα 1.600άρι τούρμπο μοτέρ, το οποίο καταναλώνει 7,3 λτ./100 χλμ.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Συνεχίζοντας στην κατηγορία των crossover, συναντούμε και άλλα μοντέλα με ελκυστικά χαρακτηριστικά. Έτσι, ο υπερσύγχρονος και ελαφρύς 1,6 i-DTEC της Honda, τοποθετήθηκε για πρώτη φορά σε SUV μοντέλο και συγκεκριμένα στο νέο CR-V. Το αποτέλεσμα είναι –σύμφωνα και με τη Σουπερ Δοκιμή του Auto Τρίτη- το ιαπωνικό SUV να μπορεί να ταξιδεύει με 126 χλμ./ώρα και να καταναλώνει μόλις 5 λτ./100 χλμ. ενώ στα ίδια κ.εκ. των 1,6 λτ. και με την τεχνολογία EcoBoost εφοδιάζεται το νέο Ford Kuga με την κατανάλωση να βρίσκεται στα μόλις 6,6 λτ./100 χλμ (με απόδοση από 150 ίππους). Τέλος, το νεοαφιχθέν Nissan Qashqai εφοδιάζεται με τον 1,2 τούρμπο κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 115 ίππους και 190 Nm ροπής και η μέση κατανάλωση του είναι 6,7 λτ./100 χλμ.
H «Premium» πλευρά των crossover
H Μercedes GLA είναι το πρώτο μικρομεσαίο Crossover στην ιστορία της πολυτελούς γερμανικής φίρμας, το οποίο θα τοποθετηθεί στην γκάμα ακριβώς κάτω από την GLK για να αντιμετωπίσει την προπομπό της κατηγορίας BMW X1 και το Audi Q3, που ακολούθησε.
Η GLA με αεροδυναμικό πλεονέκτημα - ρεκόρ
Η σχεδίαση της GLA παραπέμπει κατ ευθείαν στην A-Class, όσον αφορά το πάτωμα και τα μηχανικά μέρη στης οποίας βασίζεται. Φυσικά ο ιδιαίτερος χαρακτήρας του μοντέλου τονίζεται με πλαϊνά προστατευτικά, ράγες οροφής, προφυλακτήρων και λοιπών «off-road» σχεδιαστικών μοτίβων.
Αυτό που πρέπει να τονιστεί είναι η σημασία που έχει δοθεί στην αεροδυναμική. Η 4,417 μέτρων GLA 200 (+ 120 χλστ. από την A-Class) έχει συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,29, που είναι ο χαμηλότερος στην κατηγορία (0,32 το Q3 και 0,33 η X1). Το μήκος της δυναμικής X1 με το μακρύ καπό φτάνει τα 4,477 μ. Από πλευράς μήκους το Q3 με 4,385 μ. είναι το πιο compact και σχεδιαστικά χαρακτηρίζεται από την τονισμένη τραπεζοειδή μάσκα στο εμπρός μέρος.
Κινητήρες: Λίγα κυβικά, υψηλή απόδοση
Στην γκάμα της GLA υπάρχουν βενζινοκινητήρες 1,6 και 2,0 λτ. με turbo και άμεσο ψεκασμό, σε απόδοση 156 και 211 ίππων αντίστοιχα (GLA 200 και GLA 250). Στον τομέα των diesel, οι επιλογές θα είναι δύο εκδόσεις του 2,2 λτ. CDI κινητήρα με 136 και 170 «άλογα». Αργότερα στην γκάμα θα προστεθούν και μικρότερες επιλογές, όπως π.χ. ο 1,5 λτ. diesel των 109 ίππων. Φυσικά το εμπορικό ενδιαφέρον «πέφτει» στην έκδοση 1,6 λτ. βενζίνης. Η BMW Χ1 απαντά με τον 1.600άρη Twin Power με τούρμπο και άμεσο ψεκασμό βενζίνης, που αποδίδει 143 ίππους. Το Audi Q3 έχει το απόλυτο πλεονέκτημα σε ό,τι αφορά τον κυβισμό, αφού στη βάση της γκάμας του έχει έναν 1,4 TFSI με 150 ίππους.
Η GLA σε κάθε περίπτωση υπόσχεται καλύτερες επιδόσεις, αλλά και καλύτερη οικονομία καυσίμου. Σε ό,τι αφορά στα κιβώτια, η X1 συνδυάζεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, αλλά η GLA και το Q3 εκτός από το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο προσφέρουν και την εναλλακτική του ημιαυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7G- DCT και S- Tronic αντίστοιχα.
Σε 4Χ2 οι «βασικές» εκδόσεις
Εκτός της αρχικής επιλογής με τον 1,6 turbo βενζινοκινητήρα, για την GLA προαιρετικά θα υπάρχουν και τετρακίνητες εκδόσεις. Οι τελευταίες θα φέρουν μια νέα έκδοση της αυτόματης τετρακίνησης 4MATIC της Mercedes, με συνεχώς μεταβαλλόμενο μοίρασμα της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων του αυτοκινήτου. Η ανάρτηση προσφέρει διάταξη Γονάτων ΜακΦέρσον στον εμπρόσθιο άξονα και με άξονα πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω (ίδια διάταξη έχουν και η Χ1 και το Q3), ενώ ειδικά για τις εκδόσεις 4MATIC έχουν γίνει ειδικές ενισχύσεις στον πίσω άξονα για να μην υπονομευθεί η οδηγική άνεση που θα προσφέρει η νέα GLA. Η απόσταση από το έδαφος της GLA είναι στα 154 χλστ (170 στην έκδοση Comfort), τη στιγμή που στην X1 είναι 179 χλστ. και στο Q3, 170 χλστ. Με το πακέτο off road των τετρακίνητων εκδόσεων, η απόσταση από το έδαφος της GLA φτάνει στα 203 χλστ.
Με γνώριμο κόκπιτ
Στο εσωτερικό της νέας Mercedes GLA η σχεδίαση δανείζεται στοιχεία από το αντίστοιχο τμήμα της 4θυρης κουπέ Mercedes CLA, σε ένα τελικό αποτέλεσμα που ολοκληρώνει τον πολυτελή και hi-tech χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Διαθέτει ποιοτικά υλικά, τα οποία συμβαδίσουν με τον γενικότερο ποιοτικό χαρακτήρα της GLA. Στο κομμάτι των χώρων, η νέα μικρομεσαία Mercedes-Βenz GLA προσφέρει άνεση ακόμη και για 5 ενήλικες επιβάτες, με το πορτ-μπαγκάζ να έχει ικανοποιητική χωρητικότητα 421 λίτρων.
Η οδηγοκεντρική Χ1
Στο οδηγοκεντρικό εσωτερικό της Χ1, η ποιότητα κατασκευής δεν επιδέχεται κριτικής. Τα υλικά, το φινίρισμα και η εργονομία παραμένουν σε κορυφαία επίπεδα. Μόνο που η βασική έκδοση δείχνει πιο λιτή και δεν έχει την hi-tech αύρα των μεγαλύτερων. Στον τομέα της πρακτικότητας, η X1 τα καταφέρνει σχετικά καλά, χάρη και στον αξιοποιήσιμο χώρο αποσκευών των 420 λτ.
Το πολυτελές Q3
Όπως διαπιστώσαμε και στην δοκιμή του, το Q3 1,4 TFSI διαθέτει ένα πολύ ποιοτικό και προσεγμένο εσωτερικό με την πολυτέλεια να είναι έκδηλη. Σε ό,τι έχει να κάνει με την ευρυχωρία, παρά τις compact διαστάσεις, οι χώροι των επιβατών στο εσωτερικό είναι αρκετά καλοί. Τα 460 λίτρα ωφέλιμου όγκου για τις αποσκευές είναι ένα πολύ ικανοποιητικό νούμερο για την κατηγορία.
Τέλος, η δοκιμή μας για τη νέα Mercedes GLA υπάρχει στο τεύχος 12 του Αuto Τρίτη που θα κυκλοφορήσει στις 24/3.