Τα μικρά GTi ζουν! Και γιατί όχι; Ποιος από αυτούς που βλέπουν την οδήγηση ως κάτι περισσότερο από μια απλή μεταφορά από το σημείο Α στο Β δεν λιγουρεύτηκε στα νιάτα του ένα από δαύτα;
Fiesta ST vs Clio RS
78.142 Επισκέψεις στο άρθρο (29/10/2015)
Μικρό αμάξωμα, τούρμπο 1.600άρης κινητήρας και σπορ προσανατολισμοί αποτελούν κοινά χαρακτηριστικά για τα Ford Fiesta ST και Renault Clio RS. Ποιο κερδίζει;
Σφιχτή ανάρτηση, κοφτερό τιμόνι, μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και δυνατότητα να παίξεις με την ουρά, τα χαρακτηριστικά του Ford Fiesta ST στο δρόμο. Ο οδηγός νιώθει βασικό μέρος των δρώμενων και όχι απλά συμμέτοχος.
Τα μικρά GTi ζουν! Και γιατί όχι; Ποιος από αυτούς που βλέπουν την οδήγηση ως κάτι περισσότερο από μια απλή μεταφορά από το σημείο Α στο Β δεν λιγουρεύτηκε στα νιάτα του ένα από δαύτα; Μικρό αμάξωμα, δυνατός κινητήρας, σπορ χαρακτήρας, σφιχτή ανάρτηση και τιμή που δεν χρειάζεται να είσαι κροίσος για να το αποκτήσεις αποτέλεσαν και αποτελούν την συνταγή για γαργαλιστικά οδηγικά όνειρα πιτσιρικάδων στο σώμα και την καρδιά.
Οι μικρές φωτοβολίδες είχαν ανέκαθεν το δικό τους φανατικό κοινό και οι κατασκευαστές με παράδοση στο είδος δεν τους αφήνουν με παράπονο. Ford και Renault ξέρουν πλέον καλά τους κανόνες του παιχνιδιού και φροντίζουν να δίνουν σε κάθε γενιά των μικρών τους μοντέλων την «καυτή» έκδοση, που όλοι λίγο - πολύ περιμένουν.
Με αυτά και με αυτά όμως φτάσαμε στην τούρμπο εποχή και έτσι δεν αποτελεί έκπληξη, που τόσο το νέο Ford Fiesta ST, όσο και το νέο Renault Clio RS γύρισαν την πλάτη στους 2λιτρους κινητήρες και πήραν ρότα για τα 1,6 λτ. με τούρμπο και άμεσο ψεκασμό για απόδοση συνδυασμένη όμως με (σχετική) οικονομία και χαμηλές εκπομπές CO2. Αυτό δεν έγινε και στο WRC άλλωστε; Όπως και να έχει οι δρόμοι του Ford Fiesta ST και του Renault Clio RS ήταν αναμενόμενο να διασταυρωθούν. Και εν μέσω κλαγγών από τα τούρμπο και τις εξατμίσεις, η καυτή αναμέτρηση ξεκινά…
Διαφέρουν διακριτικά
Μπορεί να βασίζονται στο σχεδιαστικό αποτύπωμα των «απλών» τους εκδόσεων, ωστόσο Fiesta ST και Clio RS διαθέτουν τις απαραίτητες αισθητικές παρεμβάσεις για να δώσουν το στίγμα τους. Χωρίς κραυγαλέες επιλογές διαθέτουν σπορτίφ χαρακτήρα και φυσικά τονισμένα λογότυπα για τα ακρωνύμια (ST για το Sport Technologies και RS για το Renault Sport). Από εκεί και πέρα οι γνώστες θα αναγνωρίσουν από μακριά την τεράστια κυψελωτή μάσκα μπροστά, την αεροτομή πίσω ή τις τεράστιες, ειδικής σχεδίασης ζάντες 17 ιντσών και τα πλαϊνά skirts του 3θυρου Fiesta ST. Με ανάλογο στυλιστικό υπόβαθρο προσφέρεται και το Clio RS, που είναι 5θυρο, αλλά οι επιμελώς κρυμμένες χειρολαβές του το κάνουν να δείχνει και αυτό 3θυρο. Σε αντίθεση με τη διπλή εξάτμιση του Fiesta ST, το Clio RS διαθέτει από μία απόληξη σε κάθε πλευρά. Εδώ μάλιστα υπάρχει και πραγματικός διαχύτης ενδεικτικό στοιχείο της αεροδυναμικής μελέτης που έχει γίνει.
Value For Money: Full εξοπλισμένα, πιο προσιτό το Fiesta ST
Με 19.301 ευρώ το Fiesta ST εμφανίζει μια αρκετά δελεαστική τιμή με δεδομένο το χαρακτήρα και τις επιδόσεις του. Ο εξοπλισμός του είναι πλήρης και μάλιστα προσφέρεται με 7 αερόσακους. Ωστόσο είναι διαθέσιμο μόνο με 3θυρο αμάξωμα και 2 χρόνια εγγύηση. Το Clio RS, από την άλλη, είναι αρκετά πιο ακριβό, αφού κοστίζει 25.600 ευρώ. Διαθέτει όμως στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και ο εξοπλισμός του δεν παρουσιάζει καμία έλλειψη.