Ford Fiesta ST vs Opel Corsa OPC
Fiesta ST vs Corsa OPC
13.698 Επισκέψεις στο άρθρο (1/12/2016)
Είναι τα πυραυλάκια της διπλανής πόρτας τα οποία χωρίς να κοστίζουν μία περιουσία σου ανεβάζουν την αδρεναλίνη και σου φτιάχνουν τη διάθεση. Πώς να τα καταφέρνουν άραγε στην πίστα;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
• 1,6 turbo• 182 PS
• 0-100 σε 6,9 δλ.
• Κοστίζει 18.798 ευρώ
Opel Corsa OPC
• 1,6 turbo
• 207 PS
• 0-100 σε 6,8 δλ.
• Με μπλοκέ διαφορικό
• Κοστίζει 22.300 ευρώ
Τα Ford Fiesta ST και Opel Corsa OPC ανήκουν στην κατηγορία των αυτοκινήτων που σε κάνουν να νιώθεις παιδί, σου χαρίζουν φαρδιά-πλατιά χαμόγελα, σου ανεβάζουν την αδρεναλίνη και σου φτιάχνουν την διάθεση, πριν καν καθίσεις στο μπάκετ κάθισμά τους. Απλά και μόνο κοιτώντας τα από μακριά ή ακούγοντας το… beep - beep άπαξ και πατήσεις το κουμπί στο κλειδί τους.
Εκτός από τη σπορ και νεανική τους εμφάνιση -το ποιο είναι το ομορφότερο είναι υποκειμενικό, αν και το OPC είναι πιο «πολεμικό»- έχουν και άλλες κρυμμένες αρετές. Για παράδειγμα είναι στημένα έτσι ώστε να κυκλοφορείς καταπονώντας μεν τη μέση, όμως από την άλλη αυτό να σε κάνει να αισθάνεσαι ακόμη πιο όμορφα, έχουν μπάσο ήχο που «σκοτώνει» και σε κάνει να θέλεις να πυροβολείς συνεχώς με το δεξί σου πόδι, και επιδόσεις εκρηκτικές αφού και ολοκληρώνουν το 0-100 χλμ./ώρα μέχρι να πεις… κύμινο, ή για να είμαστε πιο ακριβείς σε λιγότερο από 7,0 δλ. Αν, τώρα, βάλεις κάτω και την παράμετρο «τιμή», ότι δηλαδή δεν κοστίζουν μία περιουσία αλλά κοντά στα 20.000 ευρώ, τότε η απόλαυση γίνεται ακόμη μεγαλύτερη.
Στο δρόμο… σκέτη απόλαυση
Με το που κουμπώσεις την αγκράφα της ζώνης, βάλεις πρώτη και πατήσεις το γκάζι, ένα πλατύ χαμόγελο ζωγραφίζεται στο πρόσωπό σου πίσω από το τιμόνι τους.
Το Ford Fiesta ST είναι πολύ απολαυστικό και ταυτόχρονα εθιστικό. Μπορεί να χάνει σε επιδόσεις, όμως είναι ένας πύραυλος εδάφους-εδάφους που κατευθύνεται με την σκέψη. Το τιμόνι του είναι εξαιρετικά γρήγορο σε βαθμό που απαιτεί την εξοικείωση ενός λιγότερου έμπειρου οδηγού (2,3 στροφές), το ηλεκτρονικό Σύστημα eTVC συνδυάζεται με το ESP, προσομοιώνοντας τη λειτουργία ενός μηχανικού μπλοκέ, και ενεργοποιείται - απενεργοποιείται σε τρία στάδια (On, Off και Sport) με την τελευταία επιλογή σε αφήνει παίξεις με την ουρά του ανεβάζοντας την οδηγική σου ευχαρίστηση, ενώ η ανάρτησή του είναι σκληρή και παρότι σε ταλαιπωρεί στις καθημερινές διαδρομές, τελικά σου αρέσει...
Και το Opel Corsa OPC, όμως, κάνει «παπάδες» στην άσφαλτο. Το μπλοκέ κάνει θαύματα, οι κλίσεις είναι ελάχιστες και στρίβει αποτελεσματικά δίνοντας την αίσθηση σε κάθε στροφή πως είχες τη δυνατότητα για πιο γρήγορο πέρασμα. Σημαδεύεις το apex, νιώθεις το μπλοκέ να κρατάει τη μούρη μέσα και χωρίς ιδιαίτερα δράματα αφήνεις πίσω μία-μία τις στροφές. Το τιμόνι σε πληροφόρηση δεν είναι σαν του Fiesta ST και η συμμετοχικότητα και η ρυθμισιμότητα του πλαισίου ελαφρώς μικρότερες, αλλά αν το ζητούμενο είναι η αποτελεσματικότητα, το Corsa OPC χτυπάει κορυφή.
Δεν ξέρω για τις γρήγορες εκδόσεις τους αλλά επειδή τα έχουμε στην οικογένεια και τα 2 σε 1400 στην απλή έκδοση το Fiesta και στην sport έκδοση το corsa η άποψη μου είναι ότι το fiesta είναι αρκετά καλύτερο... Παρόλο που το corsa είναι στην sport έκδοση ενώ το fiesta όχι, το fiesta έχει πιο sport συμπεριφορά , είναι πιο ελαφρύ, είναι πιο γρήγορο,πιο εκρηκτικό, έχει καλύτερο τιμόνι και καλύτερα φρένα παρόλο που έχει και πιο στενά λάστιχα από το corsa και γενικά καλύτερη συμπεριφορά. Το corsa έχει πιο πολυτισμένη και πιο ανιαρή συμπεριφορά , δεν είναι παιχνιδιάρικο αλλά σου δίνει την αίσθηση της ποιότητας και της πολυτέλειας και της άνεσης. Παρόλο που σε ηλικία διαφέρουν μόνο 5 μήνες μεταξύ τους το corsa μας έχει παρουσιάσει μικροπροβλήματα(πρόβλημα στο τιμόνι με την κρεμαγιέρα) και έχουν αρχίσει ήδη και ξεκολάνε κάτι διακοσμιτικά χρωμια στα χερούλια του, ενώ το Fiesta με τα πιο λιτα πλαστικά είναι σκυλί και δεν έχει παρουσιάσει κανένα απολύτως πρόβλημα .... Παρόλο που το fiesta είναι της γυναίκας μου το ευχαριστιέμαι περισσότερο σε βαθμό που το corsa (που είναι το δικό μου) βαριέμαι να το οδηγίσω και έτσι συνήθως κινούμε το Fiesta το οποίο έχει γράψει και παραπάνω χλμ πλέον... Οπότε αν θα επέλεγα ξανά ένα από τα 2 αυτό θα ήταν ford... Μάλιστα σκέφτομαι να πουλήσω το corsa και να αγοράσω ενα focus...
@Manolis84 Απλά έχε στο νου σου ότι και τα Ford βγάζουν αρκετά προβλήματα (επειδή σκέφτηκες να αλλάξεις σε Focus). Συγγενικό πρόσωπο με Fiesta 1 έτους (καινούργιο δηλαδή) έχει ήδη επισκεφθεί 3-4 φορές το συνεργείο για ζημιές και σκέφτεται ήδη να το πουλήσει. Θερμοστάτη 2-3 φορές, πρόβλημα με τα ηλεκτρικά παράθυρα και άλλα τέτοια. Με λίγα λόγια δεν έχει μείνει ευχαριστημένος αλλά όπως ανέφερες έχουν τρομερή οδική συμπεριφορά. Γι αυτό το λόγο το επέλεξε κιόλας. Γενικά έχω αρχίσει να πιστεύω ότι, ότι και να πάρεις είναι μη σου τύχει και αρχίσουν τα προβλήματα.
Corsa με "τιμόνι" ST! Το ιδανικό
Και τα 2/είναι τρέλα.Όπελ και Φορντ με παραδοση