2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
5 αυτοκίνητα που ξεχωρίζουν για την αναλογία κιλών/ίππο που προβάλλουν, αλλά και δεν ξεπερνούν τα 20.000 ευρώ!
Tα καλύτερα σε κιλά/ίππο έως 20 χιλιάρικα
55.940 Επισκέψεις στο άρθρο (3/3/2017)
Ιδανικές αναλογίες! Όσο μικρότερο βάρος έχουν να κουβαλήσουν τα άλογα του κινητήρα, τόσο καλύτερες οι επιδόσεις, η κατανάλωση, αλλά γενικότερα και η οδική συμπεριφορά ενός οχήματος. Παρακάτω, παρουσιάζουμε τα 5 μοντέλα με την καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππο και τιμή κάτω από τα 20.000 ευρώ.
Ποιο νούμερο σας έρχεται στο νου, όταν ακούτε τη φράση «ιδανικές αναλογίες»; Οι λάτρεις του γυναικείου φύλου θα απαντήσουν 90-60-90, όμως αυτοί που αγαπάνε το αυτοκίνητο θα πουν έναν αριθμό γύρω στο 4,0. Αφορά την αναλογία κιλών ανά ίππο, η οποία είναι πάρα πολύ σημαντική σε ένα αυτοκίνητο, αφού όσο πιο χαμηλό το νούμερο, τόσο καλύτερες οι επιδόσεις, αλλά και κατΆ επέκταση η κατανάλωση.
Με 570 άλογα και 1.827 κιλά το Nissan GT-R έχει αναλογία κιλών ανά ίππο 3,2.
Γιατί όπως σωστά καταλαβαίνετε, ναι μεν οι επιδόσεις εξαρτώνται από τη δύναμη του κινητήρα, όμως άλλες έχει ένα αυτοκίνητο 200 ίππων και 1.200 κιλών, και άλλες ένα αυτοκίνητο με τον ίδιο κινητήρα & κιβώτιο, αλλά με βάρος 1.600 κιλά. Είναι τυχαίο άλλωστε που οι κατασκευαστές αυτοκινήτου επενδύουν περίπου 1.000.000 ευρώ για κάθε 1 κιλό που θέλουν να αφαιρέσουν από το συνολικό βάρος κάθε οχήματος κατά τη φάση εξέλιξής του;
Με διαφορετικά λόγια, το πόσο βάρος καλείται να κινήσει κάθε ένας ίππος αποτελεί μια αναλογία με μεγάλη σημασία. Νούμερα της τάξης του 4,0 και κάτω συναντούμε σε υπερ-αυτοκίνητα (π.χ. το νέο Nissan GT-R με 570 PS και 1.820 κιλά έχει αναλογία κιλών/ίππο 3,2), ενώ μέχρι 8,0 σε σπορ κατασκευές. Από εκεί και επάνω, τα πράγματα αφορούν σε πιο καθημερινά αυτοκίνητα…
Εμείς, παρακάτω προσπαθήσαμε να βρούμε τα 5 μοντέλα με την καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππο από αυτά που έχουμε μετρήσει, όμως που ταυτόχρονα η τιμή τους δεν υπερβαίνει τα 20.000 ευρώ. Αυτοκίνητα δηλαδή που μπορείς να αγοράσεις. Στην κορυφή της λίστας μας βρίσκεται το SEAT Ibiza CUPRA με αναλογία κιλών ανά ίππο 5,9 και ακολουθεί το Ford Fiesta ST, με αναλογία κιλών/ίππο 6,39, ενώ κατά σειρά έπονται τα SEAT Leon 1,8 TSI με 180 PS, Audi A1 1,4 TFSI CoD και Opel ADAM S με αναλογία κιλών/ίππο στο 7,6 έως 7,2.
Για την εξέλιξη ενός αυτοκινήτου οι κατασκευαστές επενδύουν 1.000.000 ευρώ για κάθε ένα κιλό που θέλουν να αφαιρέσουν από το συνολικό βάρος του οχήματος!
Ξέρετε ότι…
Μια όχι και τόσο καλή αναλογία κιλών/ίππο δε σημαίνει απαραίτητα και κακές επιδόσεις. Απλά ένα ελαφρύ αμάξωμα είναι πιο πιθανό να έχει καλές επιδόσεις χωρίς ο κινητήρας να είναι ο πιο δυνατός της κατηγορίας. ¶λλωστε, οι επιδόσεις επηρεάζονται και από αρκετούς άλλους παράγοντες, όπως η κλιμάκωση του κιβωτίου, η διάμετρος των τροχών, η ελαστικότητα και η ροπή του κινητήρα. Όπως και να έχει, για να αντιληφθούμε καλύτερα τη σημασία του βάρους, αρκεί να σημειώσουμε πως το ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο, αλλά με διαφορά στον αριθμό των επιβαινόντων, έχει αξιοπρόσεκτες διαφορές στις επιδόσεις.
Μου φαινεται πολυ παραξενο το Adam να ειναι τοσο ελαφρυ και 150ps και να θελει 9δλ για τα 100χλμ!
Αν προσέξατε σε όλα τα αυτοκίνητα, ο συνδυασμός κιλών ανά ίππο και σχέσεων μετάδοσης, που σε κάποια αυτοκίνητα είναι πιό κοντές, ενώ σε κάποια άλλα λίγο πιό μακριές, φέρνουν ως αποτέλεσμα ένα 0-100 σε αριθμό δευτερολέπτων λίγο πιό μεγάλο, από το συνδυασμό κιλών ανά ίππο. Π.χ. στο Ibiza έχουμε κιλά ανά ίππο 5,9 και επιτάχυνση 6,8΄΄, στο Fiesta κιλά ανά ίππο 6,4 και επιτάχυνση 7,3, στο Οpel κιλά ανά ίππο 7,2 και επιτάχυνση 9,1 και στο Polo 7,6 και 7,8 αντίστοιχα. Παρατηρούμε λοιπόν ότι η επιτάχυνση είναι από λίγα δέκατα, έως ένα δευτερόλεπτο μεγαλύτερη αριθμητικά, από όσο η αναλογία κιλών ανά ίππο. Αυτό μπορούμε να το έχουμε υπόψη μας όταν θέλουμε να βελτιώσουμε τις επιδόσεις του αυτοκινήτου μας, καθώς έτσι μπορούμε να υπολογίσουμε πόσο μεγαλύτερη επιτάχυνση μπορεί να αποκτήσει, αν αυξήσουμε την ιπποδύναμη του κινητήρα, ή αφαιρέσουμε βάρος από το αμάξωμα.
Αυτό το ασχημομούρικο πόλο μην το βάζετε ασχημαίνει τις φωτογραφίες, παρεπιπτόντως λείπει το swift sport ή μήπως φταίει που είναι... japan,κι αφήστε τα κιλά ανά ίππο αλλά δέστε την .... Αξιοπιστία ανά ίππο παίδες