5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Diesel η υβριδικό; Οι απαντήσεις εδώ!
Toyota Yaris Diesel Vs Υβριδικό
42.490 Επισκέψεις στο άρθρο (16/2/2017)
Yarisματικά - Το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς, μπαίνει στο μικροσκόπιό μας στις δυο πιο οικονομικές -από άποψη κατανάλωσης- εκδόσεις του. Αν προτίθεσαι να αγοράσεις το πιο χαρισματικό μικρό, δες σε ποια έκδοση πρέπει να το επιλέξεις ανάμεσα σε diesel και υβριδικό.
Το Yaris δεν είναι τυχαίο που βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων της μικρής κατηγορίας, αφού εκτός του πολύ καλού του συνολικού χαρακτήρα, διατίθεται ως βενζινοκίνητο, ως πετρελαιοκίνητο και ως υβριδικό. Εμείς συγκρίνουμε τις δυο πιο οικονομικές εκδόσεις του (diesel και HSD) για να βρούμε στην πράξη την πιο συμφέρουσα τελικά έκδοσή του.
Επιδόσεις και κατανάλωση για το υβριδικό Yaris...
Ζήτημα τιμής
Ξεκινώντας από τις τιμές των δύο αυτών εκδόσεων του Yaris, να σημειώσουμε ότι το HSD διατίθεται στην έκδοση Active ΤSS που παίζει το ρόλο της βασικής του έκδοσης. To Yaris 1,4 D-4D έχει ως βασική την έκδοση Cool με τον εξοπλισμό να είναι λιτός. Ο εξοπλισμός της επόμενης έκδοσης Live ωστόσο προσφέρει σχεδόν τον ίδιο εξοπλισμό με την βασική έκδοση του υβριδικού HSD, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων 7 αερόσακους, ράδιο CD, ηλεκτρικές ευκολίες και ζάντες αλουμινίου. Η Toyota κατά κάποιο τρόπο «πριμοδοτεί» την αγορά υβριδικών της, προσφέροντας μια γενναία έκπτωση για εκείνα, που στην περίπτωση του Yaris HSD ανέρχεται στα 1.000 ευρώ. Έτσι, το Yaris HSD κοστίζει 16.015 ευρώ, ενώ η αντίστοιχη έκδοση που αναφέραμε του Yaris 1,4 D-4D κοστίζει με έκπτωση (450 ευρώ), 15.210 ευρώ. Αξίζει πάντως να σημειώσουμε ότι το HSD διαθέτει διζωνικό κλιματισμό αντί για αιρ-κοντίσιον, ζάντες αλουμινίου και βέβαια είναι αποκλειστικά διαθέσιμο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Εσωτερικό: Καλό ποιοτικά, ευρύχωρο και πρακτικό
Το Yaris στην έκδοση HSD διαφοροποιείται από το diesel μέσω του πίνακα οργάνων και του επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου, ωστόσο κατά τα άλλα είναι ίδια και απαράλλαχτα. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή παρά την αποκλειστική χρήση σκληρών πλαστικών, με την συναρμολόγηση και το φινίρισμα να ικανοποιεί. Η οθόνη αφής 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό αποτελεί προνόμιο των πιο πλούσιων εξοπλιστικά εκδόσεων και στα δύο Yaris και προσφέρει σε κάθε περίπτωση μια high tech νότα, εξυπηρετώντας φυσικά και σε επίπεδο εργονομίας. Οι χώροι, παρά τις μπαταρίες στο HSD, δεν μεταβάλλονται στο ελάχιστο και παραμένουν πολύ καλοί για 4 επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 285 λίτρα και κρίνεται επαρκής.
Εμφάνιση: Τα λογότυπα κάνουν την –όποια- διαφορά
Αισθητικά, το Yaris και στις δύο εκδόσεις που συγκρίνουμε δεν εμφανίζει κάποια σημαντική διαφορά, παρά μόνο το μπλε σήμα στη μάσκα και πίσω. Έτσι παραμένει ένα από τα πιο ευχάριστα αισθητικά αυτοκίνητα της κατηγορίας, προβάλλοντας δυναμισμό μέσω της υιοθέτησης της νέας σχεδιαστικής γλώσσας της Toyota που εκφράζεται από το χαρακτηριστικό «Χ» που ακολουθεί στο σύνολό της.
Κινητήρες – Κατανάλωση: Μάχη σώμα με σώμα
Το πιο συμβατικό Yaris 1,4 D-4D εφοδιάζεται με κινητήρα 1,4 λίτρων απόδοσης 90 ίππων και μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ το υβριδικό HSD χρησιμοποιεί έναν βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα, με τη συνδυαστική τους απόδοση να ανέρχεται στους 100 ίππους και να περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός σοφιστικέ κιβωτίου που προσομοιώνει τη λειτουργία ενός αντίστοιχου με μεταβαλλόμενες σχέσεις (CVT). Στην πράξη, ο 1,4 D-4D ξεχωρίζει στον τομέα των επιδόσεων γενικότερα στην κατηγορία, ενώ από την άλλη το Hybrid Synergy Drive που υιοθετεί το HSD δίνει στο αντίστοιχο Yaris πιο οικονομικό χαρακτήρα, ακόμα και σε σχέση με το εξαιρετικά οικονομικό βενζινοκίνητο.
Kατανάλωση: Το επίκεντρο της κόντρας
Tα δύο Yaris που συγκρίνουμε αποτελούν τις πιο οικονομικές σε κατανάλωση προτάσεις της κατηγορίας, έκαστη στο είδος της. Το diesel Yaris 1,4 D-4D έχει μέση κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες της τάξης των 4,6 λτ./100 χλμ. ενώ το υβριδικό HSD είναι μόλις κατά 0,1 λτ./100 χλμ. πιο οικονομικό (4,5 λτ./100 χλμ.). Το ότι το υβριδικό καταφέρνει καλύτερες τιμές κατανάλωσης, οφείλεται στο γεγονός ότι σε αστικές συνθήκες μπορεί να κάνει αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα του (διαδικασία που επαναλαμβάνεται τακτικά) με αποτέλεσμα να «καίει» 3,8 λτ./100 χλμ. Αντίθετα, εκτός πόλης και επειδή απαιτείται η χρήση του βενζινοκινητήρα για τις επιταχύνσεις και την διατήρηση των χιλιομέτρων, η κατανάλωση είναι μεγαλύτερη σε σχέση με το diesel, προσεγγίζοντας τα 6,0 λτ./100 χλμ.
Στο δρόμο: Το συμβατικό κάνει τη διαφορά
Η οδική συμπεριφορά των δύο Yaris δεν είναι ακριβώς ίδια αφού το υβριδικό HSD έχει κάποιες ιδιαιτερότητες. Αρχικά η αίσθηση των -by wire- ηλεκτρονικών συστημάτων του για το γκάζι και το φρένο καθώς και το «κενό» απόδοσης που εμφανίζεται από το αυτόματο κιβώτιό του, χρειάζονται εξοικείωση με το αποτέλεσμα αυτών να είναι ότι η οδική του συμπεριφορά επηρεάζεται από αδράνεια. Αυτό γιατί δεν έχει την αμεσότητα και απόκριση των συμβατικών κινητήρων και έτσι περιορίζεται αποκλειστικά και μόνο στην ασφαλή κίνησή του ακόμα και σε δρόμο με στροφές. Εκεί και πάλι το Yaris 1,4 D-4D είναι πιο ενδιαφέρον αφού μπορεί να κινηθεί σημαντικά πιο σβέλτα. Στην πόλη και τα δύο είναι ικανότατα, με το HSD όμως να παίρνει το «αίμα» του πίσω λόγω της ευκολίας που προσφέρει μέσω του κιβωτίου του.
Συμπέρασμα: HSD για την πόλη, D-4D για όλα
Το Yaris HSD είναι σημαντικά πιο οικονομικό και αποτελεί την καλύτερη από όλες τις απόψεις προτάσεις για αστικές κυρίως μετακινήσεις, μέσω και του αυτόματου κιβωτίου του. Το πιο συμβατικό Yaris 1,4 D-4D από την άλλη, αποτελεί μια πιο πλήρη πρόταση συνολικά.
Για το χαρακτηρα του συγκεκριμενου αυτοκινητου δαγκωτο υβριδικο!!!
ΒΓΑΛΑΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΣΕ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΟ ΑΠ'ΤΟ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΕ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ;;;;; ΤΩΡΑ,ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑ 6 ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ!!!!!!!!!!!!!
Πετρέλαιο μέχρι το τέλος....( για κάποιους πέθανε), σημαντική διαφορά επίσης είναι και στην χωρητικότητα σε λίτρα στο ρεζερβουάρ που φαίνεται στα πινακάκια. Πολύ ωραία ζάντα στο κόκκινο μοντέλο της φωτογραφίας.
Εχω και τα 2 μοντελα Diesel Style Plus 2017 Και Hybrid By tone 2017.Το ένα ντιζελ 22.000 και το Hybrid 18.000 Πραγματικες συνθήκες το Diesel καιει λιγοτερο εθνικη με 120-140 χιλιόμετρα σχεδόν 0.5 λιτρα ΤΟ υβριδικο καιει λιγοτερα μεσα στην Πολη σχεδόν 0.7 όταν ΔΕΝ πατας απότομα το γκαζι. Ντιζελ τα καλα είναι η ροπη του και αμεσότητα στο γκαζι και τα ασχημα ότι εχει ένα κροταλισμα σε χαμηλες στροφες και επιλογή μονο με χειροκίνητο. Το υβριδικο εχει ένα απιστευτο αυτοματο που δεν νιώθεις αλλαγή πουθενα, όμως εχει το κακο ότι νιώθεις σαν να πατινάρει όταν πατας απότομα , επισης άλλο ένα κακο είναι ο θορυβος από το μοτερ στο υβριδικο όταν πατας τερμα το γκαζι .
ΜΗΠΟΣ ΣΤΙΣ ΡΕΠΡΙΖ ΕΙΝΑΙ ΤΑΧΥΤΕΡΟ ΤΟ ΥΒΡΙΔΙΚΟ;