2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Top 5: Βάλανε φωτιά στα φρένα
38.606 Επισκέψεις στο άρθρο
Βάλανε φωτιά στα φρένα. Όλα τα αυτοκίνητα φρενάρουν, αλλά κάποια το κάνουν καλύτερα από τα υπόλοιπα. Αυτά είναι τα 5 οικογενειακά μικρομεσαία μοντέλα με το καλύτερο φρενάρισμα σύμφωνα με τα δορυφορικά όργανα ακριβείας του Auto Τρίτη.
Ο Νο 1 παράγοντας ενεργητικής ασφάλειας (η δυνατότητα αποφυγής ενός ατυχήματος) είναι φυσικά τα φρένα, χωρίς τα οποία δεν θα μπορούσε ποτέ να υλοποιηθεί η ιδέα της αυτοκίνησης. Είναι προφανές πως, όσο μικρότερη είναι η απόσταση ακινητοποίησης ενός αυτοκινήτου, τόσο πιο πολύ απομακρύνεται ο κίνδυνός ενός ατυχήματος.Η απόσταση ακινητοποίησης σε ένα αυτοκίνητο εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως το υλικό (χυτοσίδηρος, κεραμικά συνθετικά με ανθρακονήματα) και ο τύπος των φρένων (δισκόφρενα αεριζόμενα, απλά, ταμπούρα, μονές ή πολυπίστονες δαγκάνες κτλ), το βάρος του οχήματος, η κατάσταση, η ποιότητα, η πίεση και η διάσταση των ελαστικών, οι εξωτερικές συνθήκες περιβάλλοντος (βροχή, ζέστη, κρύο, πάγος) και η κατάσταση του οδοστρώματος. Το ABS, που πλέον είναι στάνταρ σε όλα τα αυτοκίνητα, αποτρέπει το μπλοκάρισμα των τροχών και είναι θεμελιώδες ηλεκτρονικό βοήθημα για το φρενάρισμα. Χάρη στο ABS είναι δυνατή η διενέργεια ελιγμών για την αποφυγή ενός εμποδίου, αφού δεν μπλοκάρουν οι τροχοί και ο οδηγός ελέγχει το τιμόνι την ώρα του φρεναρίσματος. Παράλληλα επιτυγχάνονται και καλύτερες αποστάσεις φρεναρίσματος στο στεγνό οδόστρωμα. Το σωστό φρενάρισμα με το ABS απαιτεί δυνατό και συνεχές πάτημα του μεσαίου πεντάλ. Η κλασική μέτρηση φρεναρίσματος που πραγματοποιούμε στο Auto Τρίτη είναι σε μέτρα, γίνεται σε συγκεκριμένο στεγνό οδόστρωμα και αφορά στην πλήρη ακινητοποίηση του αυτοκινήτου από τα 100 χλμ./ώρα. Τιμές κάτω από τα 37,0 μ. είναι ιδιαίτερα καλές, ενώ για κάτω από 36,0 μ. μιλάμε για κορυφαίες επιδόσεις.
Πως γίνεται η μέτρηση;
Η μέτρηση των φρένων γίνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες σε όλα τα αυτοκίνητα (στεγνό οδόστρωμα, γεμάτο ντεπόζιτο, πιέσεις ελαστικών σύμφωνα με εκείνες που ορίζει ο κατασκευαστής, όχι υψηλές θερμοκρασίες και ένταση αέρα μικρότερη των 4 μποφόρ) και επαναλαμβάνεται τέσσερις φορές, ούτως ώστε να εξακριβωθεί το ποσοστό της μείωσης της απόδοσης του συστήματος πέδησης από τη θερμότητα που αναπτύσσεται στα διαδοχικά φρεναρίσματα. Ο οδηγός δοκιμαστής, λαμβάνοντας πληροφορίες για την ταχύτητα του οχήματος από τα όργανα ακριβείας που έχει ενσωματώσει, απεμπλέκει τη σχέση στο κιβώτιο, με το αυτοκίνητο να κινείται με 120 χλμ./ώρα, ενώ πιέζει με εξαιρετικά μεγάλη δύναμη το μεσαίο πεντάλ στα 110 χλμ./ώρα. Το όργανο μέτρησης καταγράφει τη διανυθείσα απόσταση ανά 10 χλμ., μέχρι το αυτοκίνητο να ακινητοποιηθεί πλήρως
Πλέον φρενάρουν μόνα τους!
Τα περισσότερα από τα σύγχρονα μικρομεσαία αυτοκίνητα είτε στον βασικό, είτε στον προαιρετικό εξοπλισμός τους διαθέτουν «έξυπνα» συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος. Χάρη στην χρήση ειδικών ραντάρ ή καμερών, μια κεντρική υπολογιστική μονάδα είναι σε θέση να αναλύει τα δρώμενα και αν χρειαστεί μπορεί να ενεργοποιήσει τα φρένα ακινητοποιώντας εντελώς το όχημα για να αποφευχθεί η σύγκρουση ή να μετριαστεί η έντασή της!
Υπολόγισες τον χρόνο αντίδρασης;
Στο φρενάρισμα πανικού σημαντικός είναι ο χρόνος αντίδρασης, που είναι το χρονικό διάστημα από την αντίληψη του κινδύνου μέχρι το πάτημα του μεσαίου πεντάλ. Ο μέσος χρόνος αντίδρασης είναι 1 δλ. Ένα αυτοκίνητο που κινείται με 100 χλμ./ώρα διανύει 28 μ./δλ. Αυτό σημαίνει πως αν ο χρόνος αντίδρασης είναι 1,0 δλ. τότε, μέχρι να αρχίσει να επιβραδύνει το όχημα, θα διανυθούν ακόμα 28,0 μ. που θα προστεθούν στην απόσταση ακινητοποίησης. Με χρόνο αντίδρασης 2,4 δλ. τότε η απόσταση αυτή επιβαρύνεται με ακόμα 65 μ.!!!
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Πως γίνεται η μέτρηση;
Η μέτρηση των φρένων γίνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες σε όλα τα αυτοκίνητα (στεγνό οδόστρωμα, γεμάτο ντεπόζιτο, πιέσεις ελαστικών σύμφωνα με εκείνες που ορίζει ο κατασκευαστής, όχι υψηλές θερμοκρασίες και ένταση αέρα μικρότερη των 4 μποφόρ) και επαναλαμβάνεται τέσσερις φορές, ούτως ώστε να εξακριβωθεί το ποσοστό της μείωσης της απόδοσης του συστήματος πέδησης από τη θερμότητα που αναπτύσσεται στα διαδοχικά φρεναρίσματα. Ο οδηγός δοκιμαστής, λαμβάνοντας πληροφορίες για την ταχύτητα του οχήματος από τα όργανα ακριβείας που έχει ενσωματώσει, απεμπλέκει τη σχέση στο κιβώτιο, με το αυτοκίνητο να κινείται με 120 χλμ./ώρα, ενώ πιέζει με εξαιρετικά μεγάλη δύναμη το μεσαίο πεντάλ στα 110 χλμ./ώρα. Το όργανο μέτρησης καταγράφει τη διανυθείσα απόσταση ανά 10 χλμ., μέχρι το αυτοκίνητο να ακινητοποιηθεί πλήρως
Πλέον φρενάρουν μόνα τους!
Τα περισσότερα από τα σύγχρονα μικρομεσαία αυτοκίνητα είτε στον βασικό, είτε στον προαιρετικό εξοπλισμός τους διαθέτουν «έξυπνα» συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος. Χάρη στην χρήση ειδικών ραντάρ ή καμερών, μια κεντρική υπολογιστική μονάδα είναι σε θέση να αναλύει τα δρώμενα και αν χρειαστεί μπορεί να ενεργοποιήσει τα φρένα ακινητοποιώντας εντελώς το όχημα για να αποφευχθεί η σύγκρουση ή να μετριαστεί η έντασή της!
Υπολόγισες τον χρόνο αντίδρασης;
Στο φρενάρισμα πανικού σημαντικός είναι ο χρόνος αντίδρασης, που είναι το χρονικό διάστημα από την αντίληψη του κινδύνου μέχρι το πάτημα του μεσαίου πεντάλ. Ο μέσος χρόνος αντίδρασης είναι 1 δλ. Ένα αυτοκίνητο που κινείται με 100 χλμ./ώρα διανύει 28 μ./δλ. Αυτό σημαίνει πως αν ο χρόνος αντίδρασης είναι 1,0 δλ. τότε, μέχρι να αρχίσει να επιβραδύνει το όχημα, θα διανυθούν ακόμα 28,0 μ. που θα προστεθούν στην απόσταση ακινητοποίησης. Με χρόνο αντίδρασης 2,4 δλ. τότε η απόσταση αυτή επιβαρύνεται με ακόμα 65 μ.!!!
καλυτερα οι ανοητοι νεοελληνες να βαλουν φρενο στην ταχυτητα κ οχι φωτια στα φρενα.χιλιαδες νεοι χανονται η μενουν αναπηροι στην ασφαλτο.
ο κακος οδηγος ειναι επικινδυνος σε μια γκαμα ταχυτητων απο -10 δηλ οπισθεν, 0 ,δηλ ακινητοποιημενος,σταθμευμενος ,εως και +280 χλμ.ο καλος οδηγος αντιθετως ειναι ακινδυνος σε ολη την γκαμα ταχυτητων,ακομα και εως 1000 χλμ,που ειναι κα το ρεκορ υψηλης ταχυτητος.αυτο γινεται γιατι λαμβανει υποψιν ολους τους παραγοντες της καθε στιγμης.δεν πρεπει να ενοχοποιειται η ταχυτητα,που σε αλλες χωρες ειναι απεριοριστη,αλλα η σχεση της εκαστοτε ταχυτητος με τον οδηγο,την κατασταση του οδηγου.μπορει ενας γρηγορος καλος οδηγος,να κρινει οτι καποια στιγμη,πρεπει να παει πολυ αργα,για καποιους λογους που θα κρινει .