ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Συγκρίνουμε τα 2 πιο απολαυστικά μικρά.

Το Fiesta είναι πιο πολύ στοχευμένο στην ικανοποίηση του οδηγού.

Στο εσωτερικό το Ford πείθει οριακά περισσότερο στο θέμα της ποιότητας κατασκευής και της στιβαρότητας. 

Το Peugeot έχει πολύ καλό τιμόνι σε αίσθηση, πλαίσιο που δεν επιτρέπει την εμφάνιση έντονων κλίσεων αλλά και πολύ δυνατά φρένα.

To μικρό τιμόνι του 208 και ο ιδιόμορφος πίνακας οργάνων, είναι το πρώτο στοιχείο που σημειώνει κανείς στο εσωτερικό του.

Ford Fiesta εναντίον Peugeot 208

47.256 Επισκέψεις στο άρθρο (13/9/2019)

Ένα ζευγάρι με πολλά κοινά, κυρίως στον τρόπο με τον οποίο φροντίζει για την απόλαυση του οδηγού: το Ford Fiesta και το Peugeot 208, ή αλλιώς οι αστέρες του Elk Test του AutoΤρίτη στα μικρά, έρχονται πρόσωπο με πρόσωπο.

Δύσκολες μάχες ανάμεσα σε ανταγωνιστικά μοντέλα υπάρχουν πολλές, ειδικά σε κρίσιμες κατηγορίες όπως η κλάση των μικρών. Με επιβαρυμένα καθήκοντα πλέον, τα μοντέλα αυτού του μεγέθους είναι συχνά η μόνη επιλογή ακόμα και για μια οικογένεια. Αυτό τα καθιστά ουσιαστικά «δεκαθλητές» αφού πρέπει να τα πάνε καλά σε ένα μεγάλο εύρος κριτηρίων. Ένα τέτοιο άσπονδο ζεύγος συνθέτουν και το Ford Fiesta με το Peugeot 208, κλασσικοί ένοικοι των υψηλότερων πατωμάτων του πίνακα πωλήσεων στο Segment Β, φαίνεται να μοιράζονται πολλά κοινά ενδιαφέροντα. 

Σίγουρα κρίσιμη είναι η εμφάνιση. Δεν παύει να μιλάμε για νεανικά σχήματα οπότε το καλό ντιζάιν θα μετρήσει πολύ. Από τη μία το Ford φαίνεται να εστιάζει στην κομψότητα. Με εξελιγκτική και όχι ριζοσπαστική διάθεση ως προς το προηγούμενο μοντέλο, το τωρινό Fiesta υιοθετεί λείες γραμμές, όμορφα φώτα εμπρός με ξεχωριστή «υπογραφή» ακόμα και την ημέρα και γενικά στηρίζει πολλά στην υψηλή αναγνωρισιμότητα.

Το μικρό της Peugeot βρίσκεται μάλλον στον αντίποδα. Είναι φυσικά εύκολο να καταλάβει κανείς από ποια φίρμα προέρχεται αλλά αυτό το συνδυάζει και με πολύ ξεχωριστό στιλ και μάλιστα πολύ δυναμικό - Και όχι μόνο λόγω φώτων ή κάποιας «άγριας» μάσκας, αλλά χάρη στις σπορτίφ αναλογίες του αμαξώματος. Μικρό προβάδισμα για τους Γάλλους λοιπόν σε ό,τι αφορά το ύφος. 

Εσωτερικό: Πιο ενήλικο το Ford – πιο παιχνιδιάρικο το Peugeot 
To μικρό τιμόνι του 208 και ο ιδιόμορφος πίνακας οργάνων, είναι το πρώτο στοιχείο που σημειώνει κανείς στο εσωτερικό του. Η θέση οδήγησης είναι καλή αν και από κάποιους σωματότυπους ίσως να ζητήσει μικροπαραχωρήσεις στην οπτική επαφή με τον πίνακα οργάνων. Από την πλευρά του το Fiesta είναι λίγο πιο προβλέψιμο αλλά και αρκετά πιο «ενήλικο» σε εμφάνιση, θυμίζοντας το μεγάλο του αδερφάκι, το Focus. Σε ό,τι αφορά την ποιότητα αμφότερα τα μοντέλα καλύπτουν τμήμα του ταμπλό τους με μαλακό υλικό, με το Peugeot να παίρνει βραχεία κεφαλή στο φινίρισμα και το Ford να πείθει οριακά περισσότερο στο θέμα της ποιότητας κατασκευής και της στιβαρότητας. 

Χώροι: Προβάδισμα Fiesta – μία κρίσιμη επιτυχία για το 208 
Θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε με το εξής: κανένα από τα δύο μοντέλα δεν ανήκει στα πιο γενναιόδωρα της κατηγορίας σε ό,τι αφορά τους χώρους. Η εικόνα είναι γενικά καλύτερη στο Ford με λίγο καλύτερο χώρο για τα κεφάλια και τα πόδια των πίσω, περισσότερο πλάτος εμπρός και οριακά μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ. Το Peugeot ωστόσο κερδίζει μια κρίσιμη μάχη, που δεν είναι άλλη από το εσωτερικό πλάτος πίσω, έχει δηλαδή αρκετό παραπάνω χώρο για τους ώμους όσων καθίσουν εκεί. 

Κινητήρες: Πιο ροπάτος ο PureTech 
Eίναι ελαφρώς ισχυρότερος ο PureTech της Peugeot (+10 ίππους) ενώ και η ροπή είναι αρκετά υψηλότερη. Από την άλλη, o εξίσου διάσημος και πολυβραβευμένος EcoBoost της Ford τα πηγαίνει πολύ καλά με τους 100 ίππους του και τα 170 Nm ροπής τα οποία αποδίδονται σε πολύ χαμηλές στροφές. Παρόλο που ο συνδυασμός της Peugeot περιλαμβάνει κιβώτιο πέντε σχέσεων η κλιμάκωση του σαζμάν φαίνεται να το ευνοεί και οι επιδόσεις είναι καλύτερες σε όλο το φάσμα των μετρήσεων. Από πλευράς κατανάλωσης το Fiesta θα κάψει ελάχιστες σταγόνες λιγότερες για κάθε 100 χλμ. μεικτής διαδρομής. 

Στο δρόμο: Απολαυστικό το Fiesta 
Σκληρή μάχη κι εδώ: το Fiesta όμως είναι πιο πολύ στοχευμένο στην ικανοποίηση του οδηγού. Η ανάρτησή του είναι αρκετά σφικτή αλλά χωρίς να ενοχλεί, το πίσω μέρος δεν βυθίζεται και δεν εκτινάσσεται ανεξέλεγκτα όταν πιεστεί, γεμίζοντας έτσι με σιγουριά τον οδηγό. Το τιμόνι είναι το καλύτερο της κατηγορίας σε ακρίβεια ενώ κόβει φοβερά με μόλις 2,5 στροφές από άκρη σε άκρη. Το Peugeot αντιπαρατάσσει ένα πολύ καλό τιμόνι σε αίσθηση, ένα πλαίσιο που δεν επιτρέπει την εμφάνιση έντονων κλίσεων αλλά κι ένα σετ από πολύ δυνατά φρένα (με ελάχιστη διαφορά καλύτερη η απόσταση ακινητοποίησης έναντι του Fiesta). Αυτό που λείπει από το Peugeot σε σχέση με το Fiesta είναι λεπτομέρειες. Είναι η συνολικά πιο γεμάτη γεύση που αφήνει το Ford αυτό που σε κερδίζει μαζί με περιφερειακά όπως η κορυφαία θέση οδήγησης. 

Εξοπλισμός-Τιμή: Πιο προσιτό το Fiesta 
Οι 100 και οι 110 ίπποι αντίστοιχα, μπορεί να φαίνονται κάτι ταπεινό, για τα μικρά Ford και Peugeot όμως συνθέτουν πλήρεις σε εξοπλισμό εκδόσεις. Το 208 ξεκινά από τις 14.000 ευρώ στην έκδοση Business, ωστόσο η επετειακή έκδοση Signature προσφέρει το πιο πλήρες πακέτο με τιμή 16.300 ευρώ. Το Fiesta είναι επίσης πολύ γερά προετοιμασμένο από εξοπλισμό και ξεκινά από 14.843 ευρώ στην έκδοση Business. Σε μια διαμάχη όπως εδώ, το Peugeot θα επιχειρήσει να δικαιολογήσει τη διαφορά με κάποια στοιχεία που παρέχει: 16άρες ζάντες αλουμινίου, σύστημα πλοήγησης και αυτόματο Clima. Το Fiesta θα απαντήσει με πλήρες ηλεκτρονικό πακέτο βοηθημάτων το οποίο έχει και σύστημα ενημέρωσης και διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας. Έξτρα, άσος στο μανίκι της Ford, τα 8 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης έναντι των σίγουρα αξιοσέβαστων 5 ετών της Peugeot (2 + 3 επέκταση). 

Η άποψή μας
Πρόκειται για ντέρμπι, το οποίο θα κριθεί στις λεπτομέρειες. Μικρό προβάδισμα θα δίναμε στο Ford, ανάμεσα σε δύο κορυφαίες προτάσεις.

KIA
Audi