2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
To νέο Ford Focus απέναντι στον ανταγωνισμό
122.030 Επισκέψεις στο άρθρο (25/3/2019)
Ποιος είναι ο Πρωταθλητής των μικρομεσαίων; Το νέο Ford Focus στοχεύει στην κορυφή, αλλά ο δρόμος προς τα εκεί μόνο με ροδοπέταλα δεν είναι στρωμένος. Οι 7 κορυφαίοι ανταγωνιστές του δεν σκοπεύουν να πέσουν αμαχητί στην κόντρα για τον τίτλο του Πρωταθλητή.
Τα μικρομεσαία χάτσμπακ έγιναν από τη στιγμή της εμφάνισης του προπομπού της, του VW Golf, το καταφύγιο της μέσης οικογένειας για τις μετακινήσεις, με ότι αυτό συνεπάγεται με έμφαση στην άνεση, στην ευρυχωρία και στην ασφάλεια.
Δεν είναι λοιπόν τυχαίο που είναι μια από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες σε πωλήσεις στην Ευρώπη γενικότερα, αλλά και στην Ελλάδα ειδικότερα. Οι προτάσεις είναι πολλές και ο ανταγωνισμός σκληρός. Η μάχη για το θρόνο είναι αέναη. Όποιος επαναπαυθεί στις τυχόν επιτυχίες του παρελθόντος, θα τιμωρηθεί από τις εξελίξεις του ανταγωνισμού.
Ο αντιπρόεδρος προϊοντικής εξέλιξης της Ford Ευρώπης, Τζο Μπάκατζ, έχει δηλώσει: «Δεν μας δίνεται συχνά η ευκαιρία να φτιάξουμε ένα νέο αυτοκίνητο από λευκό χαρτί. Με το νέο Ford Focus την αρπάξαμε και με τα δύο χέρια, για να φτιάξουμε το καλύτερο μικρομεσαίο οικογενειακό που μπορείς να αγοράσεις». Όπως θα καταλάβατε και από την δοκιμή του, το νέο Ford Focus στοχεύει στην κορυφή. Για να βρεθεί όμως εκεί, θα πρέπει πρώτα να δώσει κάποιες σκληρές μάχες.
Mε δεδομένη την απουσία του Fiat Tipo χάτσμπακ με τον 1,4 Τ-Jet κινητήρα των 120 ίππων και της Alfa Romeo Giulietta με τον αντίστοιχο κινητήρα, μοντέλα τα οποίο δεν ήταν διαθέσιμα από την αντιπροσωπεία, συγκρίναμε το νέο Focus απέναντι στους βασικούς ανταγωνιστές του. Ας αρχίσουν οι χοροί!
Σχεδίαση: Καθένα με τον τύπο του…
Το 4ης γενιάς Ford Focus είναι το νεότερο όλων και δεν κρύβω πως μου άρεσαν οι νέες του αναλογίες με το μακρύ καπό ,το θεόρατο μεταξόνιο και το κοφτό πίσω μέρος με τα οριζόντια πλέον φώτα ειδικά σε συνδυασμό με το δυναμισμό και τις λεπτομέρειες της σπορτίφ ST Line έκδοσης. Το Civic είναι το αμέσως νεότερο της παρέας έχοντας μόλις μπει στην 10η γενιά του. Ξεπερνώντας τα 4,5 μ. είναι το μακρύτερο εδώ και σχεδιαστικά είναι μια κατηγορία μόνο του. Είτε λατρεύεις τον κραυγαλέο σχεδιαστικό του προσανατολισμό, είτε δε θες να το ξέρεις. Επίτρεψέ μου αγαπητέ αναγνώστη να ανήκω σε αυτούς που το θεωρούν διαφορετικό.
Κάτι που δεν ισχύει για τη νέα γενιά του Hyundai i30, η οποία έχει πιο μετριοπαθή σχεδίαση σε σχέση με πριν και ξεχωρίζει κυρίως χάρη στην μπροστινή, τονισμένη τραπεζοειδή μάσκα. Πάντως οι ήπιες σχεδιαστικές γραμμές δεν εμποδίζουν το i30 να εκφράζει αποφασιστικότητα και αυτοπεποίθηση. Την ίδια έκφραση έχει και το Opel Astra, το οποίο είναι από τα μικρομεσαία, που κοιτώ και δεύτερη φορά στο πέρασμά του μιας και συνδυάζει περίτεχνα την κομψότητα με τον δυναμισμό. Ο κύκλος των νέων σε γενιά μοντέλων κλείνει με το Renault Megane, το οποίο σε αυτή τη γενιά μπορεί να μην πήρε τα ρίσκα της προηγούμενης, ωστόσο παρουσιάζεται ενδιαφέρον αισθητικά με τις λεπτομέρειες του αμαξώματός του να χαρίζουν ένα επιβλητικό προφίλ, με το κομψό αισθητικό αποτέλεσμα να κερδίζει τελικά τις εντυπώσεις. Το ανανεωμένο Peugeot 308 με 4.253 χλστ. μήκος είναι το πιο compact σε μήκος και κερδίζει με την αρμονική συνύπαρξη της δυναμικής και εκλεπτυσμένης αισθητικής, κάτι που οφείλεται στις λεπτομέρειες χρωμίου στη μάσκα, στα λεπτεπίλεπτα φανάρια και τα έντονα νεύρα στο πλάι του αμαξώματος.
Αν φυσικά είσαι από αυτούς που δεν παίρνουν ρίσκο, τότε το ανανεωμένο 7ης γενιάς Golf είναι το αυτοκίνητό σου, όντας το πιο συγκρατημένο και φανερά το λιγότερο διαφορετικό από τις προηγούμενες γενιές του. Αντίθετα, το ανανεωμένο 4ης γενιάς SEAT Leon είναι πιο αιχμηρό και δυναμικό από το μικρομεσαίο VW με το οποίο μοιράζεται πάτωμα και μηχανικά μέρη. Το μόνο σίγουρο είναι ότι, αν είστε από αυτούς που ψωνίζουν με το μάτι, οι επιλογές καλύπτουν όλα τα γούστα και όλες τις ορέξεις… Ας περάσουμε όμως σε αντικειμενικές συγκρίσεις…
Το μεγαλύτερο σε μήκος Honda Civic είναι αν μη τι άλλο και το πιο διαφορετικό σε σχεδίαση, η οποία σε κάποιους δείχνει κραυγαλέα και σε κάποιους φουτουριστική.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Δεν είναι λοιπόν τυχαίο που είναι μια από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες σε πωλήσεις στην Ευρώπη γενικότερα, αλλά και στην Ελλάδα ειδικότερα. Οι προτάσεις είναι πολλές και ο ανταγωνισμός σκληρός. Η μάχη για το θρόνο είναι αέναη. Όποιος επαναπαυθεί στις τυχόν επιτυχίες του παρελθόντος, θα τιμωρηθεί από τις εξελίξεις του ανταγωνισμού.
Ο αντιπρόεδρος προϊοντικής εξέλιξης της Ford Ευρώπης, Τζο Μπάκατζ, έχει δηλώσει: «Δεν μας δίνεται συχνά η ευκαιρία να φτιάξουμε ένα νέο αυτοκίνητο από λευκό χαρτί. Με το νέο Ford Focus την αρπάξαμε και με τα δύο χέρια, για να φτιάξουμε το καλύτερο μικρομεσαίο οικογενειακό που μπορείς να αγοράσεις». Όπως θα καταλάβατε και από την δοκιμή του, το νέο Ford Focus στοχεύει στην κορυφή. Για να βρεθεί όμως εκεί, θα πρέπει πρώτα να δώσει κάποιες σκληρές μάχες.
Mε δεδομένη την απουσία του Fiat Tipo χάτσμπακ με τον 1,4 Τ-Jet κινητήρα των 120 ίππων και της Alfa Romeo Giulietta με τον αντίστοιχο κινητήρα, μοντέλα τα οποίο δεν ήταν διαθέσιμα από την αντιπροσωπεία, συγκρίναμε το νέο Focus απέναντι στους βασικούς ανταγωνιστές του. Ας αρχίσουν οι χοροί!
Σχεδίαση: Καθένα με τον τύπο του…
Το 4ης γενιάς Ford Focus είναι το νεότερο όλων και δεν κρύβω πως μου άρεσαν οι νέες του αναλογίες με το μακρύ καπό ,το θεόρατο μεταξόνιο και το κοφτό πίσω μέρος με τα οριζόντια πλέον φώτα ειδικά σε συνδυασμό με το δυναμισμό και τις λεπτομέρειες της σπορτίφ ST Line έκδοσης. Το Civic είναι το αμέσως νεότερο της παρέας έχοντας μόλις μπει στην 10η γενιά του. Ξεπερνώντας τα 4,5 μ. είναι το μακρύτερο εδώ και σχεδιαστικά είναι μια κατηγορία μόνο του. Είτε λατρεύεις τον κραυγαλέο σχεδιαστικό του προσανατολισμό, είτε δε θες να το ξέρεις. Επίτρεψέ μου αγαπητέ αναγνώστη να ανήκω σε αυτούς που το θεωρούν διαφορετικό.
Κάτι που δεν ισχύει για τη νέα γενιά του Hyundai i30, η οποία έχει πιο μετριοπαθή σχεδίαση σε σχέση με πριν και ξεχωρίζει κυρίως χάρη στην μπροστινή, τονισμένη τραπεζοειδή μάσκα. Πάντως οι ήπιες σχεδιαστικές γραμμές δεν εμποδίζουν το i30 να εκφράζει αποφασιστικότητα και αυτοπεποίθηση. Την ίδια έκφραση έχει και το Opel Astra, το οποίο είναι από τα μικρομεσαία, που κοιτώ και δεύτερη φορά στο πέρασμά του μιας και συνδυάζει περίτεχνα την κομψότητα με τον δυναμισμό. Ο κύκλος των νέων σε γενιά μοντέλων κλείνει με το Renault Megane, το οποίο σε αυτή τη γενιά μπορεί να μην πήρε τα ρίσκα της προηγούμενης, ωστόσο παρουσιάζεται ενδιαφέρον αισθητικά με τις λεπτομέρειες του αμαξώματός του να χαρίζουν ένα επιβλητικό προφίλ, με το κομψό αισθητικό αποτέλεσμα να κερδίζει τελικά τις εντυπώσεις. Το ανανεωμένο Peugeot 308 με 4.253 χλστ. μήκος είναι το πιο compact σε μήκος και κερδίζει με την αρμονική συνύπαρξη της δυναμικής και εκλεπτυσμένης αισθητικής, κάτι που οφείλεται στις λεπτομέρειες χρωμίου στη μάσκα, στα λεπτεπίλεπτα φανάρια και τα έντονα νεύρα στο πλάι του αμαξώματος.
Αν φυσικά είσαι από αυτούς που δεν παίρνουν ρίσκο, τότε το ανανεωμένο 7ης γενιάς Golf είναι το αυτοκίνητό σου, όντας το πιο συγκρατημένο και φανερά το λιγότερο διαφορετικό από τις προηγούμενες γενιές του. Αντίθετα, το ανανεωμένο 4ης γενιάς SEAT Leon είναι πιο αιχμηρό και δυναμικό από το μικρομεσαίο VW με το οποίο μοιράζεται πάτωμα και μηχανικά μέρη. Το μόνο σίγουρο είναι ότι, αν είστε από αυτούς που ψωνίζουν με το μάτι, οι επιλογές καλύπτουν όλα τα γούστα και όλες τις ορέξεις… Ας περάσουμε όμως σε αντικειμενικές συγκρίσεις…
Ελλειπέστατο το άρθρο,λείπουν πολλά καταξιωμένα μοντέλα
Περιμένω επιτέλους ένα τεστ αξιοπιστίας μικρών τρικυλινδρων τούρμπο αλλά μάταια. Έτσι τα απορρίπτω όλα ,δίνω 1000_1500 € παραπάνω και διαλέγω τις αντίστοιχες τετρακυλινδρες εκδόσεις του golf 1.5,astra 1.5,giulietta 1.4 η 1.5 το Megane με το νέο tce 140ps έως το εξαιρετικό Honda 1.5. 180ps Η διαφορά στην ποιότητα λειτουργίας των τετρακυλινδρων με τους τρικυλινδρους κινητήρες είναι χαώδης όσο για τη διαφορά στην κατανάλωση αμελητέα. Άλλο ένα παραμύθι των εταιρειών για να γλιτώσουν τα πρόστιμα από τις εκπομπές καυσαερίων τοποθετώντας ένα κινητήρα λιγότερο άρα μειωνουν και τους ρύπους!
Το Focus St δε θέλει σπρώξιμο. Είναι εξαιρετικό από μόνο του και ακόμα και με ημιάκαμπτο στο αυτοκίνητο που δείχνει το δρόμο κατά τα λεγόμενα σου, του έριξε τη σκόνη του και βγήκε πρώτο. Βέβαια αυτό για να μη στεναχωρήσω το έκανε και από δυο γενιές πριν από αυτό. Πέραν αυτού στο ξαναλέω και πάλι γιατί εδώ έχει παραγίνει το κακό,πως σημασία έχει και η ρύθμιση της ανάρτησης όχι μόνο το τι φοράει. Γι αυτό λοιπόν και το Hyundai ενώ για μένα είναι ενα από τα καλύτερα αυτοκίνητα που μπορείς αυτή τη στιγμη να πάρεις δεν είναι τόσο συμμετοχικο όσο θα έπρεπε παρόλο τους πολλαπλούς. Το Leon από την άλλη είναι το καλύτερο value for money σαν αυτοκίνητο γιατί και στρίβει εξαιρετικά και έχει και επιδόσεις και όλα αυτά χωρίς προβλήματα σε αυτή τη γενιά, με 17000 ευρώ και πολύ καλό εξοπλισμό. Το ότι θεωρείται από κάποιους Β διαλογής είναι μέχρι να πάνε να το οδηγήσουν. Μετά θα αλλάξουν γνώμη. Δυστυχώς η ευτυχώς εχω την πολυτέλεια να τα οδηγώ όλα και πέραν του Civic που δεν έχω καταφέρει να το οδηγήσω για τα υπόλοιπα εχω σαφή άποψη και σίγουρα όχι εγκάθετη. Και επειδή δεν μπορώ να ακούω για τη Giullietta διθυράμβους και οτι δείχνει και καλά το δρόμο θα πω τα εξής. Το αυτοκίνητο όντως εχει ενα τρομερά ακριβές μπροστινό σύστημα. Το τιμόνι βέβαια είναι περισσότερο βαρύ από όσο χρειάζεται και όχι πάντα ακριβές αλλά με περισσότερο τεχνητή αίσθηση. Στις καμπές μπαίνει εντυπωσιακά και σου δίνει τεράστια εμπιστοσύνη αλλά όταν υποστρέφει τότε το κάνει άτσαλα και καθολου γλυκά. Πέραν αυτού οι κινητήρες δεν είναι άσχημοι και ειδικά ο diesel αλλά είναι αρκετά θορυβώδεις. Στα υπόλοιπα έχει μείνει πισω πως να το κάνουμε; Να κάνουμε το ασπρο μαύρο δηλαδή;Η ποιότητα είναι για γέλια και όχι για αυτοκίνητο των 20000 ενώ, από χώρους το τωρινό Ibiza έχει περισσότερους. Και συγνώμη που το λέω αλλά μόνο σε Giullietta 2 ετιας εχω δει να φεύγει έτσι αναίτια το λάστιχο του παρμπρίζ και να χτυπιέται πάνω στο αμάξωμα!!!!! Αλλά ξέχασα στρίβει. Οπότε χαλάλι!!
Η ευρωπαϊκη αγορα αυτοκίνητου ειναι μια αγορά ανάκυκλωσης δεν τους νοιάζει αμα μετα την πενταετία βγάζει προβλήματα και αντίθετα με την αμερικανική που κρατανε τα αυτοκίνητα ο οποίος καταλαβε το σκεπτικό μου
Italida?????Pou poulai 10 komatia to xrono?Re kante mas ti xari kompleksikoi.
Σε αυτα τα αμαξωματα 1000 κυβικα και τρεις κυλινδροι ειναι σκανδαλο. Καταναλωση στο θεο οταν ειναι φορτωμενα και μονιμα πουσαρισμενα
χα..τι δεν κατάλαβες; δεν κάνει πωλήσεις το Φοκους, έτσι όπως το κατάντησαν και το σπρώχνουν…. με 15-16 χιλιάρικα από αυτά τα αυτοκίνητα που εχει το τεστ..η πιο λογική τιμή αγοράς που την έχει το Χιουνται είναι αξεπέραστο και σε σχέση με υατα που δίνει...και με αυτά τα έχει... πολλαπλοί πισω άξονες - συστήματα ενεργητικής ασφάλειας...κλπ ΟΜΩΣ λείπει από το τεστ ..τ ΜΕΓΑΛΗ ΚΥΡΙΑ που δεν τη έχουν ξεπεράσει ακόμη και μετα από 8 χρονια ..η οποία γίνεται ολο και πιο άμορφη και πιο αξιόπιστη ...ΑΞΕΠΕΡΑΣΤΗ ΙΤΑΛΙΔΑ.....!!!!! Αληθεια σκόπιμα δεν την βαζουν μαζι και διπλα διπλα με τα άλλα αυτοκίνητα ..τοσο πολύ ξεχωρίζει;
Για όσους δεν κατάλαβαν, απλά οι Γάλλοι με το 308 βλέπουν κορυφή απ'όλες τις απόψεις !!!!!!
Λείπουν από το άρθρο το Fiat Tipo το οποίο έχει καλούς χώρους, οδική συμπεριφορά και είναι value for money. Επίσης λείπει η Giulietta η οποία έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά, τιμόνι ξυράφι και ποιοτικά υλικά.
Τελικά "who is the winner" βρε παιδιά, κατάλαβε κανείς?
Justice for all....δικαιοσύνη ή υπερβολές; ..κανενα από τα αυτοκίνητα που ανεφερες δεν εχει αντικειμενικά κατι πολύ καλυτερο από την Ιταλιδα καλονή για να ξεχωρλιζει και να το προτιμησει καποιος …. ουτε κρυβεται η κοριδια της Φορντ που εβαλε τετοια πίσω αναρτηση..οπιδθοδρομιση και μη δικαιοληγειται πως ..ναι μεν αλλά αν ρυθμισεις τους ακαμπτους κανουν καλη δουλεια….. κοροιδια..στα 20 χιλιαρικα δεν επιτρεποντια αυτά απόσοβαρες εταιριες..φαινεται εκει στην Φορντ ζηλεψαν την δοξα της VW ...Κοιταχτε τους αλλουμινενιους αξονες της Ιταλίδας....Τωρα αν θελεται χωρους παρτε στατιον βαγκον ή Κασκαι….και παλι σε χωρους η Ιταλιδα τους γλενταει κανονικά..
@geoval1, τα είπες όλα...!!! εγώ ακόμη αμφιβάλλω για τη υπεροχή των τούρμπο...περισσότερα κινητά μέρη, υψηλές θερμοκρασίες..κλπ… ακόμη και για τους άμεσους ψεκασμούς σε σχέση με την αξιοπιστία τους, όντως όλα γίνονται για τις προδιαγραφες και τα ορια ρύπων….!! Πριν 8 μηνες πηρα καινουργιο το Τζιουλετα 1.4 με 120 βενζινη Tjet με έμεσο ψεκασμόεπειδή είναι 4 κύλινδρος και νομιζω αξιόπιστος σε σχεση με τα 3 κυλινδρα αμεσου ψεκασμού. Κατέλιξα στην Τζιουλέττα, όχι τοσο επειδή είμαι φανατικός οπαδος της εταιρίας αλλά μου αρεσε και ηταν πιοπ φτηνο σε σχεση με αυτά που προσφέρει...ανεξαρτητη πισω αναρτηση...την οποπια μονο το Χιυνται 130 είχε, κανενα άλλο..με τιμη μεχρι 18000 ευρώ! Απεριχα το Χιουνται μονο και μονο επιδη ηταν τρικυλιδρο, βεβαια υπηρχε και ο ατμοσφαιρικός 1.4 αλλα προτιμησα την παραπανω δυναμη του τούρμπο, η μεγαλύτερη εκδοση με 1,4 με 140 άλογα, αμεσου ψεκασμού της Χιουνται κοστιζε 22000 ευρώ, 5 χιλιαδες περισσοτερο, οποτε δεν το κοιταξα καν....Τελικά σαν κινητηρα νομιζω με την Τζιουλεττα πηρα ότι καλυτερο υπαρχει σημερα σε βετζινη…!
...για τους μύστες.....ουκ εν τω πολλώ το εύ!!!! για τους άλλους υπάρχουν εκεί εξώ ένα σωρό αυτοκίνητα που πουλάνε τα μάλα…..!!! άντε και καλή τύχη μάγκες...!