Ήρθε η ώρα του «Ταμερλάνου» να ασχοληθεί με την καυτή κατηγορία των μικρών crossover. Διαβάστε ποιος είναι ο πραγματικός τους χώρος αποσκευών και πόσο βολικό και εύκολο είναι να χωρέσουν μέσα οι αποσκευές σας.
Εμείς εδώ στο AutoΤρίτη και ειδικά το τμήμα μετρήσεων (AutoTρίτη Test Center), έχουμε μια… εμμονή. Ό,τι αυτοκίνητο έρχεται στα χέρια μας, να το ξετινάζουμε στις μετρήσεις. Θέλουμε νούμερα και αριθμούς που ανταποκρίνονται σε πραγματικές συνθήκες. Για αυτό, σε κάθε αυτοκίνητο μαζί με τις μετρήσεις επιδόσεων, κατανάλωσης, χώρων επιβατών, θορύβου, ακόμα και ταχύτητας αποφυγής κίνδυνου κ.ο.κ., πλέον πραγματοποιούμε άλλη μια πολύ σημαντική μέτρηση, αυτή του χώρου αποσκευών. Αλλωστε πολλοί είναι αυτοί που πριν αγοράσουν αυτοκίνητο κοιτούν αυτό το χαρακτηριστικό.
Έτσι λοιπόν, μετά την κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων, αλλά και αυτή των μικρομεσαίων crossover/SUV, σειρά είχαν τα μικρά SUV, που έχουν αποκτήσει μεγάλη δυναμική και σε πολλές περιπτώσεις παίζουν το ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου. Συνολικά μετρήσαμε το χώρο αποσκευών σε 10 μοντέλα. Πώς; Υιοθετώντας τη μέθοδο «Ταμερλάνος», μετράμε την ποσότητα ειδικού υλικού που χωράει ο χώρος αποσκευών του καθενός εκ των 8 αυτοκινήτων, μέχρι το ύψος της εταζέρας.
Δεν παίζει ρόλο μόνο η χωρητικότητα Παράλληλα με τη μέθοδο «Ταμερλάνος» όμως, σημαντικές είναι οι μετρήσεις σχετικά με τις διαστάσεις που αφορούν έναν χώρο αποσκευών. Πιο αναλυτικά μετράμε το ύψος στο κατώφλι φόρτωσης από το έδαφος (που μας δείχνει πόσο πρέπει να σηκώσουμε τις αποσκευές για να τις βάλουμε στο αυτοκίνητο), το εσωτερικό μήκος του χώρου αποσκευών από το κατώφλι εσωτερικά μέχρι τα καθίσματα, το εσωτερικό πλάτος του χώρου (μετριέται στο μικρότερο σημείο σε ακανόνιστου σχήματος χώρο), το ύψος εσωτερικά του κατωφλιού (μας δείχνει πόσο βάθος έχει ο χώρος αποσκευών σε σχέση με το άνοιγμά του, αλλά και πόσο δύσκολο είναι να βγάλεις από εκεί μια βαλίτσα) και το ύψος ανοικτής πόρτας που ανάλογα μας δείχνει αν μπορεί να σταθεί ένας άνθρωπος μέσου ύψους, ευθυτενής για να φορτώσει τις αποσκευές. Τέλος, το σχήμα του κάθε χώρου αξιολογείται επίσης στο θέμα που κρατάτε στα χέρια σας, αλλά και οι «ευκολίες» που προσφέρει όπως ο φωτισμός, η ρυθμιζόμενη θέση δαπέδου, αν διατίθεται, καθώς και η ύπαρξη ή όχι ρεζέρβα ανάγκης που σαφώς επηρεάζει σημαντικά το χώρο για τις αποσκευές.
Μέσα από όλα αυτά δείτε τι πραγματικά χωράνε τα οικογενειακά μας αυτοκίνητα...
Ποιος ήταν ο Ταμερλάνος;
Η έμπνευση ήρθε από τον Μόγγολο αυτοκράτορα Ταμερλάνο! Αυτός, είχε μια τεράστια μπανιέρα γεμάτη με ένα φρουτοχυμό που έμοιαζε με αίμα και πριν από την μάχη έδινε σε κάθε στρατιώτη του να πιει από μια «τζούρα». Το ίδιο έκανε και όταν επέστρεφαν. Ανάλογα λοιπόν με τους πόντους που είχε κατέβει η στάθμη του χυμού στην μπανιέρα, ήξερε πόσους στρατιώτες του έχασε στη μάχη.
Μετρήσεις κατασκευαστών (κατά VDA και ISO 3832)
Η μέθοδος VDA χρησιμοποιείται από την Verbund Die Automobilindustrie που ουσιαστικά, είναι η ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών της Γερμανίας. Η τιμή μέτρησης κατά τη μέθοδο VDA γίνεται με πλήρωση του χώρου αποσκευών με παραλληλεπίπεδα διαστάσεων 200x100x50 χλστ. και όγκου 1 dm3 ή 1 λίτρου. Η καταμέτρηση των μπλοκ που χρησιμοποιήθηκαν στο χώρο αποσκευών μας δίνει την τιμή της μέτρησης κατά VDA ή ISO 3832 και είναι η τιμή που αναγράφεται στους πίνακες χαρακτηριστικών κάθε αυτοκινήτου για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης.
Μετρήσεις AutoΤρίτη
Η μέθοδος «Ταμερλάνος» που χρησιμοποιούμε στο AutoΤρίτη για την μέτρηση του χώρου αποσκευών, βασίζεται στη σταθερή χωρητικότητα ενός ογκομετρητή με διαστάσεις (100 Χ 100 Χ 80 μέτρα) ο οποίος είναι γεμάτος με ειδικό υλικό και στις άκρες του υπάρχει ένας χάρακας όπως στις δεξαμενές πετρελαίου. Από αυτόν τον ογκομετρητή αντλούμε την ανάλογη ποσότητα υλικού ώστε να γεμίσουμε το χώρο αποσκευών μέχρι το ύψος της εταζέρας, διαδικασία που φυσικά γίνεται από το εσωτερικό της καμπίνας του αυτοκινήτου. Η ποσότητα του υλικού που λείπει μετριέται σε εκατοστά τα οποία σύμφωνα με τις διαστάσεις του ογκομετρητή μας «δίνουν» τα κυβικά μέτρα (dm3) ή λίτρα (1 dm3= 1 lt).
Για άλλη μια φορά αναλυτικότατη δοκιμή. Νομίζω όμως ότι για λόγους πληρότητας θα πρέπει να περιληφθεί στο συγκριτικό και το T-roc που έχει, τουλαχιστον στα χαρτιά, το μεγαλύτερο χώρο.
Για άλλη μια φορά αναλυτικότατη δοκιμή. Νομίζω όμως ότι για λόγους πληρότητας θα πρέπει να περιληφθεί στο συγκριτικό και το T-roc που έχει, τουλαχιστον στα χαρτιά, το μεγαλύτερο χώρο.
Απάντηση: Σταδιακά θα μπουν και τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας. Ευχαριστούμε πολύ για την επισήμανση.