Καλοί οι χώροι, «άγρια» η ομορφιά του off-road στυλ οδήγησης, αλλά η ασφάλεια παραμένει η νο.1 προτεραιότητα σε ένα αυτοκίνητο. Ποια είναι τα καλύτερα C-SUV στο elk test, την κορυφαία δοκιμασία ενεργητικής ασφάλειας, που πραγματοποιεί το Test Center του AutoΤρίτη;
Πρώτη θέση για το νέο Qashqai που πέρασε με 77 χλμ.
Ισοπαλία για 4 μοντέλα στα 75 χιλιόμετρα
Και όμως υπάρχουν διαφορές σε άνεση, λειτουργία ESP & πληροφόρηση τιμονιού
Ακόμα και για 1 χλμ. απαιτούνται εκατομμύρια εξέλιξης
Εσύ ψάχνεις την επίδοση στα elk test του AutoΤρίτη πριν διαλέξεις νέο αυτοκίνητο;
Γίνεται ένα και μόνο χιλιόμετρο να κοστίζει δεκάδες εκατομμύρια; Στην περίπτωση του τεστ αποφυγής κινδύνου, οι εταιρείες επενδύουν πολλά χρήματα για να βελτιώσουν την οδική συμπεριφορά ενός μοντέλου κάτω από ξαφνικές συνθήκες πίεσης. Ένας απότομος ελιγμός αποφυγής κινδύνου με αρκετά χιλιόμετρα απαιτεί το καλύτερο δυνατό «στήσιμο», επομένως το πλαίσιο, το μεταξόνιο, τα μετατρόχια, η αρχιτεκτονική και η ρύθμιση της ανάρτησης, το βάρος και η κατανομή του, το κέντρο βάρους και φυσικά τα ελαστικά ενός αυτοκινήτου είναι καθοριστικοί παράγοντες.
Εμείς αξιολογούμε τα μικρομεσαία SUV, την κατηγορία με την μεγαλύτερη απήχηση στον κόσμο, σύμφωνα με την Έκθεση Αυτοκινήτου του AutoΤρίτη, και σας παρουσιάζουμε τους νικητές. Ιδού τα 5 C-SUV που ξεχώρισαν το elk test.
Το ESP του Skoda Karoq λειτουργεί με τρόπο που σου εμπνέει απόλυτη σιγουριά, στοιχείο που αποτυπώνεται και στην μικρή ταχύτητα εξόδου, στα 32 χλμ./ώρα.
Πολύ καλή επίδοση με 75 χλμ./ώρα για το Skoda Karoq, το μοναδικό μοντέλο της λίστας μας που «φορούσε» τροχούς 16 ιντσών. Παρά την μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, ολοκλήρωσε με επιτυχία την διαδικασία, έχοντας πολύ καλό πάτημα και δυναμική παρέμβαση του ESP. Η ελαφρά κλίση δεν προκάλεσε απώλεια πρόσφυσης ή ελέγχου, με τον οδηγό και τους επιβάτες να αισθάνονται ασφαλείς, ακόμη και όταν ξεπεράστηκαν τα όρια. Το C-SUV των Τσέχων δεν έριξε κάποια κορίνα ούτε στα 76 χλμ./ώρα, όμως εκεί βιώσαμε την όλη διαδικασία πολύ οριακή.
Παρά τις αναπηδήσεις, το Renault Arkana έδειξε αρκετές φορές πως «είχε» τα 75 χλμ./ώρα, μια από τις top επιδόσεις της κατηγορίας των C-SUV.
Ίδια επίδοση, 75 χλμ./ώρα είχε και το Renault Arkana, το μοντέρνο μικρομεσαίο SUV με την κεκλιμένη πίσω οροφή. Τόσο στην συγκεκριμένη ταχύτητα όσο και κινούμενοι πάνω από το όριο, νιώσαμε κάποιες αναπηδήσεις, ωστόσο οι τροχοί των 18 ιντσών παρείχαν την κατάλληλη πρόσφυση και μαζί με την ανάρτηση συνέβαλαν στην πετυχημένη ολοκλήρωση της διαδικασίας. Θα θέλαμε λίγο πιο πλούσιο σε πληροφόρηση το τιμόνι, αλλά η αποτελεσματικότητά του Arkana στο elk test επιβεβαιώνεται από τις επαναλαμβανόμενες πετυχημένες προσπάθειες στο όριο αυτό.
Ακόμη και πέρα από το όριο η υποστροφή στο VW Tiguan είναι ελεγχόμενη, με το ESP να μειώνει αισθητά την ταχύτητα του αυτοκινήτου (στη φωτο το pre-facelift μοντέλο που δεν έχει διαφορές σε μηχανικά μέρη).
Αντίστοιχη συμπεριφορά με εκείνη του Karoq συναντάμε και στο Volkswagen Tiguan, που ολοκλήρωσε την διαδικασία με 75 χλμ./ώρα. Εξάλλου, τα δύο μοντέλα μοιράζονται μηχανικά μέρη και την MQB πλατφόρμα, με το Tiguan να είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις, για αυτό και οι 17άρες ζάντες στο τεστ. Στην πράξη, βασίστηκε στα φαρδιά του μετατρόχια στο μακρύ μεταξόνιο και με την δυναμική παρέμβαση του ESP (ταχύτητα εξόδου στα 30 χλμ./ώρα) άμβλυνε τις όποιες αντιδράσεις. Στα «+» και η αρχοντική αίσθηση στα πίσω καθίσματα, λόγω της ευρυχωρίας.
Παρά το πιο «μαλακό» της setup αλλά και το αυξημένο της ύψος, η Mercedes GLA βελτίωσε κατά μισό χιλιόμετρο την επίδοσή της, συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά.
Ένα από τα καλύτερα μοντέλα της κατηγορίας, όπως αρμόζει και σε μία Mercedes, είναι η GLA, που πέρασε με επιτυχία το τεστ αποφυγής κινδύνου στα 75 χλμ./ώρα. Στην συγκεκριμένη ταχύτητα, παρά την αρχική ασάφεια του συστήματος διεύθυνσης στην απότομη αλλαγή πορείας, ο έλεγχος ανακτάται πλήρως και ο οδηγός μπορεί εύκολα να ξεπεράσει το εμπόδιο, με σύμμαχό του και το πολύ αποτελεσματικό, αλλά και καίριο στις επεμβάσεις του ESP. Χωρίς πρόβλημα και οι πίσω επιβάτες, που νιώθουν την επέμβαση του ESP που φρενάρει τους τροχούς και να ανακόπτει την τάση για υποστροφή.
Το νέο Qashqai συνδύασε την αποτελεσματικότητα και τις ασφαλείς αντιδράσεις σε μια οριακή κατάσταση, όπως το Elk Test, με άνεση και περισσή ευκολία χρήσης.
Δυναμική είσοδος στην κατηγορία και κορυφαία επίδοση με διαφορά για το Nissan Qashqai, που έκανε ρεκόρ με 77 χλμ./ώρα. Απόλυτα ασφαλές και ελεγχόμενο, έμεινε εντός πορείας, παρά την αναλογικά μεγάλη ταχύτητα εισόδου. Πολύ καλές εντυπώσεις άφησε το αρχικό turn in στην πρώτη αλλαγή πορείας, με το ESP να παρεμβαίνει διακριτικά διορθώνοντας την υποστροφική τάση στη μεταφορά βάρους. Πάνω από το (μεγάλο) όριο, ο πίσω αποφορτισμένος τροχός στην πρώτη δεξιά αλλαγή πορείας σηκώθηκε ελαφρά, κανείς από τους επιβάτες, ωστόσο, δεν ένιωσε ανασφάλεια, δείγμα της σιγουριάς που ενέπνεε το αυτοκίνητο.