Το άνετο Citroen C3 Aircross και το πιο οδηγοκεντρικό SEAT Arona διασταυρώνουν τα ξίφη τους, μετά το καθιερωμένο facelift σε μία αμφίρροπη μονομαχία στην «καυτή» κατηγορία των μικρών SUV. Ποιος θα είναι ο νικητής;
Δύο μοντέλα που ξεχωρίζουν στα B-SUV είναι το Citroen C3 Aircross και το SEAT Arona, καθώς αμφότερα αποτελούν δύο καλές επιλογές στην ελληνική αγορά με ένα πλήρες πακέτο παροχών. Ως εκ τούτου στις παρακάτω γραμμές τα δύο ικανά SUVάκια θα μπουν σε μία μονομαχία που δύσκολα μπορεί κάποιος να προβλέψει η τελική της έκβαση. Το βασικό αλλά πλούσιο σε εξοπλισμό Citroen C3 Aircross με τον 1.200άρη κινητήρα των 110 ίππων ή το SEAT Arona στη δεύτερη ιεραρχικά εξοπλιστική έκδοση της μάρκας με τον 1,0 λίτρου TSI σε ίδια ιπποδύναμη; Για να δούμε...
Σχεδιασμός: Στιλάτο το Arona, ξεχωριστό το C3 Aircross
Το φρεσκαρισμένο Arona δείχνει πλέον πιο μοντέρνο και στιλάτο, παραμένοντας ωστόσο νεανικό. Ο ανασχεδιασμένος πρόβολος με την ευρύτερη μάσκα, τα κυκλικά φώτα ομίχλης και τον διαφοροποιημένο προφυλακτήρα, προσδίδει περισσότερο δυναμισμό, ενώ πλέον στο πίσω μέρος το κέντρο της πόρτας κοσμεί η επιγραφή «Arona» για την οποία χρησιμοποιήθηκε καλλιγραφική γραμματοσειρά.
Από τη μεριά του το επίσης ανανεωμένο C3 Aircross διατηρεί τον ξεχωριστό σχεδιασμό της Citroen. Η καλλιτεχνική υπόσταση γίνεται εύκολα ορατή με την νέα ανάγλυφη στενή γρίλια της μάσκας, διατηρώντας παράλληλα τα βασικά γνωρίσματα της σχεδιαστικής του ταυτότητας, με τη μυώδη σχεδίαση στο «διχοτομημένο» αισθητικά αμάξωμα, και πλαστικά που τονίζουν τον crossover χαρακτήρα του.
Εσωτερικό-Χώροι: Arona για επιβάτες, C3 Aircross για αποσκευές
Ο εσωτερικός διάκοσμος και στα δύο αυτοκίνητα είναι σύγχρονος και εκφράζει το νεανικό τους χαρακτήρα, με το Arona να έχει πιο μίνιμαλ αισθητική και το C3 να παρουσιάζει περισσότερη πρακτικότητα.
Το SEAT Arona μετά την ανανέωσή του κέρδισε μεταξύ άλλων νέο εργονομικό τιμόνι και επανασχεδιασμένους αεραγωγούς. Το τεχνολογικό υπόβαθρο της καμπίνας, αναβαθμίστηκε έχοντας ως highlight την οθόνη των 8,25 ιντσών που προσφέρεται από τη βάση. Στους χώρους αλλαγές δεν έχουν υπάρξει, με το Arona να μπορεί να φιλοξενήσει έως και 5 ενήλικες προσφέροντας καλό χώρο για τα γόνατα, ενώ η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ να διαμορφώνεται στα 400 λίτρα.
Το εσωτερικό του C3 Aircross πέραν της σύγχρονης εικόνας διαθέτει τα άνετα και φαρδιά καθίσματα που αποτελούν άλλο ένα highlight, το οποίο δεν περνάει απαρατήρητο στους επιβάτες. Οι χώροι είναι καλοί για 5 επιβάτες με εξαιρετικό χώρο για τα κεφάλια τους κυρίως, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 410 έως 520 λίτρα, ανάλογα με την ρύθμιση των πίσω καθισμάτων που σύρονται σε απόσταση έως 150 χλστ.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Κινητήρες - Στο δρόμο: Άνετο το C3 Aircross, ευχάριστο το Arona
Τα δύο μοντέλα εφοδιάζονται με υπερτροφοδοτούμενους 3κύλινδρους κινητήρες. Η έκδοση με τα 110 άλογα (200 Nm ροπής) του βενζινοκίνητου Arona 1,0 TSI προσδίδει έναν fun to drive χαρακτήρα στο ισπανικό μοντέλο. Το μοτέρ «τραβάει» καλά μετά τις 1.800 σ.α.λ. και σε συνεργασία με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο επιτυγχάνεται κατανάλωση 7,4 λτ./100 χλμ.. Συγχρόνως οι εκπομπές ρύπων περιορίζονται στα 120 γρ./χλμ. (για τη συγκεκριμένη έκδοση), συνεπώς το Arona απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας. Ίδια ιπποδύναμη (110 ίππων) θα βρούμε και στον 1,2 λίτρων Puretech κινητήρα του C3 Aircross που συνδυάζεται με 6τάχυτο κιβώτιο αραιής κλιμάκωσης. Ως εκ τούτου παρουσιάζει εξαιρετική οικονομία καυσίμου, με μέση τιμή κατανάλωσης τα 6,6 λτ./100 χλμ..
Στο δρόμο το μοντέλο της Citroen είναι αυτό που θα ξεχωρίσει στον τομέα της άνεσης, με τη μαλακή του ανάρτηση και τις μεγάλες διαδρομές να «καταπίνει» οποιαδήποτε ανωμαλία του εδάφους. Βέβαια αυτό περιορίζει τη fun οδηγική πλευρά του, λόγω των πιο έντονων κλίσεων, συγκριτικά πάντα με το Arona. Tο μοντέλο της SEAT προσεγγίζει καλύτερα τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα κάτι που οφείλεται στον συνδυασμό σφιχτής ανάρτησης, του ανάλαφρου πατήματος και του συστήματος διεύθυνσης που μεταφέρει με ακρίβεια τις εντολές του οδηγού του στο δρόμο.
Εξοπλισμός: Γεμάτη η Feel Pack, πλούσια η Optimum
Αν και βασική, η έκδοση Feel Pack του C3 Aircross είναι απόλυτα ικανοποιητική, συγκριτικά με τα δεδομένα του ανταγωνισμού, καθώς πέρα των καθιερωμένων διαθέτει cruise control, φώτα ημέρας LED, προβολείς ομίχλης, έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών, ζάντες 16 ιντσών, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες, Air Condition, πίσω φιμέ τζάμια, Bluetooth και θύρα USB.
Στην αντίπερα όχθη η δεύτερη σε ιεραρχία Optimum έκδοση του SEAT Arona περιλαμβάνει: Οθόνη αφής 8,25 ιντσών, σύστημα προειδοποίησης κόπωσης, Cruise Control, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, Hill Hold Control, προβολείς LED μπρος και πίσω, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες, δερμάτινο τιμόνι και μοχλό ταχυτήτων, μπάρες οροφής μαύρες και Θύρα USB type C.
Συμπέρασμα
Η διαφορά στο κόστος απόκτησης δεν κρίνεται ιδιαίτερα μεγάλη αφού το βασικό Citroen C3 Aircross κοστίζει από 19.500 ευρώ, την ώρα που το SEAT Arona στην εξοπλιστική έκδοση Optimum με τους 110 ίππους ξεκινά από 19.990 ευρώ. Εκείνος που επιθυμεί να έχει το κάτι παραπάνω σε άνεση και πορτμπαγκάζ, αλλά και μικρότερη κατανάλωση θα επιλέξει το C3 Aircross, ενώ ο fun to drive τύπος θα στραφεί προς το Arona, εκτιμώντας παράλληλα την μεγαλύτερη οθόνη αφής, τους καλούς χώρους για τα γόνατα των πίσω επιβατών, αλλά και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας της συγκεκριμένης έκδοσης.
Ίδια κατηγορία διαφορετικά χαρακτηριστικά!
-Άνετο το C3 Aircross, «παιχνιδιάρικο» το Arona.
-Arona για επιβάτες, C3 Aircross για αποσκευές.
-Μικρότερη κατανάλωση το C3 Aircross, χωρίς τέλη κυκλοφορίας το Arona.
-Στα 110 άλογα αμφότερα με τρικύλινδρους κινητήρες βενζίνης.
Ποιο θα διάλεγες;