Tα υβριδικά Toyota Yaris, Renault Clio και Honda Jazz είναι τα τρία μικρά της αγοράς που σύμφωνα με τις μετρήσεις μας προσφέρουν την χαμηλότερη κατανάλωση βενζίνης.
Με αυτά τα τρία μικρά πηγαίνεις για βενζίνη μια φορά το μήνα!
Με τις τιμές της βενζίνης να βρίσκονται στα ύψη, η κατανάλωση καυσίμου κάθε γίνεται βασικός παράγοντας για την αγορά ενός καινούριου αυτοκινήτου γιατί κανείς δεν θέλει να κάνει «κολλητό» του τον βενζινοπώλη της γειτονιάς. Στο AutoΤρίτη, εδώ και χρόνια δεν μένουμε στις μετρήσεις κατανάλωσης που ανακοινώνει κάθε εταιρεία για τα αυτοκίνητά της αλλά διενεργούμε τις δικές μας μετρήσεις με την όλη διαδικασία να γίνεται σε πραγματικές συνθήκες, ώστε ο νέος αγοραστής να μην βρεθεί προ εκπλήξεως όταν βρεθεί για πρώτη φορά πίσω από το τιμόνι του νέου του αυτοκινήτου.
Σε αυτό το θέμα σας παραθέτουμε τα τρία μικρά πόλης με κινητήρες βενζίνης που πέτυχαν στις μετρήσεις μας την χαμηλότερη κατανάλωση. Πάμε να τα δούμε ξεκινώντας ανάποδα, από την τρίτη θέση μέχρι τον τελικό νικητή.
Με βάση τις δικές μας μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες!
- Πρώτη θέση το υβριδικό Toyota Yaris με 4,2 λτ./100χλμ!
- Δεύτερο το Renault Clio E-Tech με 5,0 λτ./100χλμ
- Τρίτο πολύ κοντά στο Clio το νέο Honda Jazz
Εσύ ποιο από αυτά θα προτιμούσες; Κοιτάς πόσο καταναλώνει το αυτοκίνητο πριν το αγοράσεις ή είσαι «λαρτζ»;
1,5 λτ. αυτοφορτιζόμενο υβριδικό με 109 άλογα (συνδυαστικά)
0-100 χλμ./ώρα σε 9,3 δλ.
60-100 χλμ./ώρα σε 5,4 δλ.
Εκπομπές CO2: 102 γρ./χλμ. (WLTP)
Από 23.500 ευρώ
Το νέο Honda Jazz είναι διαθέσιμο μόνο με υβριδικό σύστημα. Στην ουσία το πιο «οικογενειακό» μικρό της αγοράς (χάρη στην ευρυχωρία και την πρακτικότητά του) είναι ηλεκτροκίνητο, αφού ο 1,5 λτ. κινητήρας λειτουργεί για να κινεί τη γεννήτρια που παράγει ρεύμα για τον ηλεκτροκινητήρα, που κινεί άμεσα τους μπροστινούς τροχούς. Το σύστημα επιλέγει αυτόματα ανάμεσα σε 3 συστήματα λειτουργίας (EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive με το τελευταίο να αφορά τη σύνδεση του βενζινοκινητήρα με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη κλειδώματος). Συνδυαστικά το Jazz αποδίδει 109 άλογα που προσφέρουν σβέλτες επιδόσεις συνδυασμένες όμως με top οικονομία μιας και η πραγματική μέση κατανάλωση καυσίμου γυροφέρνει τα 5,0 λτ./100 χλμ., ενώ με συνεχή χρήση της λειτουργίας ECON πέφτει ακόμα χαμηλότερα. Ο συνδυασμός πρακτικότητας, ευρυχωρίας και οικονομίας είναι μοναδικός για τα δεδομένα των μικρών μοντέλων.
Στο δρόμο, το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει πίσω από το τιμόνι του νέου Honda Jazz είναι η θεαματική βελτίωση της ορατότητας μπροστά (η σχετική γωνία από τις 69 έφτασε στις 90 μοίρες) χάρη στην ολική ανασχεδίαση των αντίστοιχων κολονών και στη μείωση κατά 50% του μεγέθους τους, χωρίς όμως εκπτώσεις στη στιβαρότητα και την ακαμψία. Από εκεί και πέρα τα νέα καθίσματα είναι άνετα και αρκούντως υποστηρικτικά για το σώμα, η εργονομία απροβλημάτιστη και η θέση οδήγησης πανοραμική. Η ευκολία στην οδήγηση και η ευχρηστία μέσα στα στενά της πόλης είναι χαρακτηριστικά στοιχεία του νέου Jazz. Στον ανοιχτό δρόμο είναι σταθερό και το μόνο που ενοχλεί είναι το βουητό στην πλήρη επιτάχυνση, αλλά και ο αισθητός αεροδυναμικός θόρυβος. Αν το πιέσεις, το Jazz δείχνει με τον τρόπο του ότι είναι ένα ψηλό αυτοκίνητο, που θέλει ήπιο input: Aν μπεις φουριόζος στη στροφή θα πάρει κλίση, η προοδευτική υποστροφή δε θα αργήσει να έρθει, ενώ το τιμόνι δε θα εμπνεύσει με τη «μουδιασμένη» του αίσθηση. Από την άλλη, όμως το νέο Jazz είναι εξαιρετικά άνετο. Με διπλασιασμό του ποσοστού χάλυβα υψηλής αντοχής στο πλαίσιο (από 9% σε 18%), το Jazz είναι πιο άκαμπτο και μαζί με τις νέες ρυθμίσεις των μειωμένης τριβής αναρτήσεων, η ποιότητα κύλισης απογειώθηκε.
Στα συν και ο τρόπος που η ανάρτηση περνάει πάνω από τις ανωμαλίες, οι οποίες αποσβένονται αποτελεσματικά, αλλά και τα φρένα που είναι αποτελεσματικά και προοδευτικά (τα πιο προοδευτικά φρένα σε υβριδικό μοντέλο). Η ουσία είναι πως μέσα στο Jazz νιώθεις ασφαλής χάρη και στην πλήρη σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης η οποία μάλιστα απέκτησε νέα ευρυγώνια μπροστινή κάμερα που αναβαθμίζει τις δυνατότητες (για παράδειγμα εκτός από τη διαγράμμιση του δρόμου αναγνωρίζει και το γκαζόν στα όριά του).
1,6 λτ. αυτοφορτιζόμενο υβριδικό με 140 άλογα (συνδυαστικά)
0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δλ.
60-100 χλμ./ώρα σε 5,4 δλ.
Εκπομπές CO2: 96 γρ./χλμ. (WLTP)
Από 24.740 ευρώ
Για πρώτη φορά στην μακρόχρονη ιστορία του, το Renault Clio απέκτησε αυτοφορτιζόμενη υβριδική έκδοση με θερμικό κινητήρα 1,6 λτ. και 2 ηλεκτροκινητήρες. Συνδυαστικά αποδίδει 140 άλογα και σε συνεργασία με το σοφιστικέ του αυτόματο κιβώτιο προσφέρει σβέλτες επιδόσεις, χωρίς όμως να ξεφεύγει σε οικονομία. Απεναντίας με 5,0 λτ. είναι το δεύτερο καλύτερο σε κατανάλωση βενζινοκίνητο μικρό. Η επίδοση αυτή είναι μάλιστα μέσα στις υποσχέσεις του κατασκευαστή (4,3-5,1 λτ./100 χλμ. κατά WLTP).
Πιο αναλυτικά, τώρα, η συνολική απόδοση του Clio E-Tech που ανέρχεται στους 140 ίππους ικανοποιεί µε την απόδοση του, την αµεσότητα του και την λειτουργία, µε το κιβώτιο να πραγµατοποιεί οµαλές και ανεπαίσθητες αλλαγές χωρίς να παράγει αυξηµένα επίπεδα θορύβου. Σε αυτό θα βρει κανείς την επιλογή B µεταξύ των γνωστών που ενισχύει τον βαθµό ανάκτησης ενέργειας, ενώ προσφέρει και EV επιλογή που χρησιµοποιεί την ενέργεια της µπαταρίας αποκλειστικά έως τα 70 χλµ./ώρα και το Eco που συνδυάζει την απόδοση µε την οικονοµία. Σε φουλ γκάζι, τίθενται σε λειτουργία και οι 3 πηγές ισχύος για καλύτερες επιδόσεις και τράβηγµα ενώ σύµφωνα µε την Renault το Clio µπορεί να χρησιµοποιήσει την ενέργεια των µπαταριών του για το 80% της κίνησής του σε αστικές συνθήκες. Σε κάθε περίπτωση το Clio E-Tech αποτελεί µια πολύ καλή εφαρµογή του είδους και ικανοποιεί µε την ευκολία κατανόησής της λειτουργίας του, την εύκολη και ρεαλιστική ανάκτηση της ενέργειάς του για να µπορέσει να κινηθεί ηλεκτρικά όταν χρειαστεί, αλλά και τον συνδυασµό όλων των στοιχείων του για να µην επηρεαστεί καθόλου ο χαρακτήρας του από τη χρήση της υβριδικής τεχνολογίας.
Τέλος, στο δρόμο, ο οδηγικός χαρακτήρας του Clio στην έκδοση E-Tech δεν διαφέρει σηµαντικά από τις συµβατικές του εκδόσεις, προτάσσοντας στα βασικότερα χαρακτηριστικά του την κορυφαία άνεση και ποιότητα κύλισης που προσφέρει. Τώρα βεβαίως και ειδικότερα όταν χρησιµοποιεί την ηλεκτρική ενέργεια για την κίνησή του, καθίσταται ακόµα πιο ευχάριστο ως προς τους δυο τοµείς µε την αθόρυβη λειτουργία του, ενώ διατηρεί στο έπακρο τον ικανό αστικό του χαρακτήρα. Εκτός πόλης µπορεί να έχει χάσει λίγη από την αµεσότητα και την αίσθηση που διαθέτουν οι συµβατικές του εκδόσεις, όµως δεν επηρεάζεται από την λειτουργία του υβριδικού του συστήµατος και του κιβωτίου, παραµένοντας και εκεί άνετο αλλά και ευχάριστο ακόµα και σε σβέλτους ρυθµούς κίνησης.
Το Toyota Yaris τροφοδοτείται από ένα υβριδικό σύνολο που συνδυάζει ένα νέο 1.500άρη 3κύλινδρο θερμικό κινητήρα 91 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων, με τη συνδυαστική ισχύ να φτάνει τους 116 ίππους. Στο υβριδικό σύστημα κίνησης οφείλεται φυσικά η εξαιρετική του επίδοση στην κατανάλωση, καθώς εξασφαλίζει κίνηση ακόμη και με μηδενική κατανάλωση, χάρη στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση μέχρι την ταχύτητα των 130 χλμ./ώρα. Έτσι, το ολοκαίνουργιο υβριδικό Toyota Yaris παίζει εκτός συναγωνισμού εμφανίζοντας πραγματική μέση κατανάλωση 4,2 λτ./100 χλμ. με αποτέλεσμα να κερδίζει τον τίτλο του πιο οικονομικού βενζινοκίνητου μικρού αυτοκινήτου της αγοράς. Στην πόλη δε, η κατανάλωση πέφτει εύκολα στα 3,5 λτ./100 χλμ. H υβριδική τεχνολογία της Toyota υποσκέλισε το diesel και είναι στα καλύτερά της!
Τέλος, όσον αφορά την οδική του συμπεριφορά, τα αρκετά φαρδύτερα μετατρόχια, η ακαμψία της νέας πλατφόρμας, αλλά και το χαμηλότερο κέντρο βάρους του οχήματος, συνθέτουν ένα σταθερό και «σφιχτό» σύνολο, το οποίο έχει αναβαθμίσει όλες του τις αντιδράσεις του. Έτσι, οι κλίσεις είναι σωστά ζυγισμένες, το τιμόνι έχει εξαιρετική απόκριση και ικανοποιητική πληροφόρηση, ενώ τα φρένα με τη σειρά τους θα απαλλάξουν από το παραμικρό άγχος, με ανταπόκρισή τους.
Γενικά, ακόμα και σε μια στριφτερή διαδρομή το Yaris σε κερδίζει και με το παραπάνω καθώς οι προβλέψιμες και προοδευτικές υποστροφικές αντιδράσεις του είναι ευχάριστα ελεγχόμενες. Η άνεση που παρέχεται στην καμπίνα έρχεται από τα ξανασχεδιασμένα γόνατα Μακφέρσον εμπρός (τα οποία διαθέτουν μεγαλύτερη κλίση και λιγότερες τριβές), αλλά και τη νέα ενίσχυση ανάμεσα στους θόλους των τροχών, η οποία φιλτράρει άψογα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Η ποιότητα κύλισης αναδεικνύει και τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του νέου Yaris μιας και ο θόρυβος είναι συγκρατημένος και το αμάξωμα παραμένει σταθερό και ευθύβολο. Με κύκλο στροφής τα 9,8 μ., εύκολα καταλαβαίνει κανείς πόσο εύχρηστο είναι εντός πόλης, πόσο ευέλικτο γενικά και σίγουρα μετατρέπεται στον απόλυτο σύμμαχο σε κάθε μανούβρα.