ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Mega Test: Ποιο B-SUV κάνει τη νύχτα μέρα;

76.001 Επισκέψεις στο άρθρο (3/4/2022)
Mega Test: Ποιο B-SUV κάνει τη νύχτα μέρα;
2 Φωτογραφίες »

To επιτυχημένο Mega Test του Test Center μας, το Τεστ Φώτων, επανέρχεται με την πιο hot κατηγορία της αγοράς, αυτή των μικρών SUV. 11 μοντέλα μπαίνουν στο σκοτεινό πεδίο των δοκιμών μας, για να μας δώσουν τα φώτα τους.

Μικρά στο μάτι, αλλά μεγάλα στο σκοτάδι

Στο τεστ φώτων του AutoΤρίτη Test Center τα συμπεράσματα για άλλη μια φορά είναι εντυπωσιακά και οφείλουμε να ομολογήσουμε πως πλέον το επίπεδο των μοντέλων έχει ανέβει πάρα πολύ, συγκριτικά με την τελευταία φορά που πραγματοποιήσαμε ανάλογο τεστ στην κατηγορία.

Πιο συγκεκριμένα, αξιολογήσαμε την «εικόνα» του κάθε μοντέλου όσον αφορά στο πόσο μακριά φωτίζουν τα φώτα του, την ένταση και την κατεύθυνση της δέσμης φωτός, αλλά και το εύρος της διάχυσης. Η αξιολόγησή μας συμπληρώνεται από την γενική εικόνα που πήραμε από κάθε μοντέλο αναλύοντας δεδομένα όπως η ποιότητα του φωτός που παράγει, η ευκολία να διακρίνει ο οδηγός τα εμπόδια που είχαμε τοποθετήσει σε συγκεκριμένα σημεία και το «φωτιστικό» του αποτύπωμα, αφού δεν αρκεί μόνο να βλέπεις ως χρήστης του αυτοκινήτου, αλλά πρέπει και να σε βλέπουν οι υπόλοιποι οδηγοί.

Πώς έγινε η δοκιμή;

Για τη δοκιμή επιλέξαμε ένα μέρος χωρίς φωτορύπανση και όλα τα μοντέλα τοποθετήθηκαν στο ίδιο ακριβώς σημείο που είχαμε οριοθετήσει. Εκεί καθαρίσαμε καλά τα φωτιστικά σώματα, ώστε να μην εμποδίζεται από τίποτα η διάχυση του φωτός και ρυθμίσαμε τη σκάλα των προβολέων στο σημείο «0», δηλαδή στη θέση που χρησιμοποιούμε όταν το αυτοκίνητο, δεν μεταφέρει βάρος.

Για να αξιολογήσουμε την ορατότητα μπροστά τοποθετήσαμε μέσα στη λωρίδα κυκλοφορίας από τα 15 έως τα 30 μέτρα διαγωνίως 5 κορίνες σε απόσταση μεταξύ τους τριών μέτρων (15, 18, 21, 24, και 27 μέτρα). Για την αξιολόγηση χρησιμοποιήσαμε το φωτόμετρο, το οποίο τοποθετήσαμε σε ύψος 70 εκ. από το έδαφος και μετρήσαμε πόσα lumen ήταν η ένταση σε κάθε σημείο (κορίνα).

Για να αξιολογήσουμε την ορατότητα στα δεξιά, τοποθετήσαμε μια πινακίδα «STOP» στα 35 μέτρα από το αυτοκίνητο, σε ύψος 2,20 μέτρα, όσο δηλαδή είναι και σε δρόμο εντός πόλης. Στα 55 μέτρα τοποθετήσαμε ένα προειδοποιητικό τρίγωνο με ανακλαστήρες, ενώ η μέτρησή μας έφτανε μέχρι και τα 70 μ. όπου τοποθετήσαμε μια τελευταία κορίνα.

Αντίστοιχα στην αριστερή πλευρά τοποθετήσαμε ένα παιδικό καρότσι στα 30 μέτρα και μια παλέτα χωρίς ανακλαστικά μέρη στα 60 μέτρα. 

Δύο δοκιμαστές στις εμπρός δύο θέσεις, αλλά και εξωτερικοί παρατηρητές κατέγραφαν πόσο καλά βλέπουν τα εμπόδια, καθώς και τις λοιπές πληροφορίες σχετικά με τη δέσμη και τη φωτεινότητα του παραγόμενου φωτός.

Σελίδα 2Συγκριτικά αποτελέσματα
Σελίδα 3Citroen C3 Aircross
Σελίδα 4Fiat 500X
Σελίδα 5Ford Puma
Σελίδα 6Hyundai Kona
Σελίδα 7Kia Stonic
Σελίδα 8Nissan Juke
Σελίδα 9Peugeot 2008
Σελίδα 10Renault Captur
Σελίδα 11SEAT Arona
Σελίδα 12Toyota Yaris Cross
Σελίδα 13VW T-Cross
Σελίδα 14Ο ρόλος των φωτιστικών σωμάτων
Σελίδα 15Ενδείξεις Lumens και γενική αίσθηση
Σελίδα 16Συμπεράσματα
Mercedes
NEXEN VS CONTINENTAL