
Το υβριδικό έχει 70+ παραπάνω άλογα και καλύτερες επιδόσεις (καλύτερο κατά 3 δλ. στο 0-100)
Το diesel καίει 2 ευρώ περισσότερα στην πόλη (κάθε 100 χλμ.) και 2 ευρώ λιγότερα στο ταξίδι
Το υβριδικό έχει 40 λτ. μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ, χωράει μια μικρή βαλίτσα παραπάνω
Είναι και τα δύο αυτόματα για περισσότερη άνεση και ευκολία
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Τι Sportage στα 36-38 χιλιάρικα; Υβριδικό ή diesel;
Το Kia Sportage είναι ένα από τα λίγα οικογενειακά SUV που διατίθενται στην ελληνική αγορά με ευρεία γκάμα κινητήρων. Για την ακρίβεια μάλιστα, είναι ένα από τα λίγα μοντέλα που συνεχίζει να διατίθεται με diesel κινητήρα, σε μια εποχή που οι περισσότερες εταιρείες τους κόβουν και αντικαθιστούν με hybrid. Με αυτήν την αφορμή λοιπόν, τοποθετούμε τις δύο αυτές εκδόσεις δίπλα δίπλα.
Και οι δύο επιλογές είναι εστιασμένες να προσφέρουν στον οδηγό του Sportage οικονομικές μετακινήσεις, όμως έχουν και αρκετές διαφορές μεταξύ τους με πρώτη την τιμή. Η πετρελαιοκίνητη έκδοση που θα συγκρίνουμε κοστίζει 36.490 ευρώ στο εξοπλιστικό επίπεδο Titanium με αυτόματο κιβώτιο (ξεκινάει από 34.190 στην εισαγωγική Dynamic με χειροκίνητο κιβώτιο), όταν η full hybrid, στο ίδιο επίπεδο ξεκινάει από 37.990 ευρώ.
Το υβριδικό έχει 70+ παραπάνω άλογα και καλύτερες επιδόσεις (καλύτερο κατά 3 δλ. στο 0-100)
Η ισχύς του Kia Sportage πηγάζει από έναν 1.600άρη τούρμπο βενζινοκινητήρα 160 ίππων, έναν ηλεκτροκινητήρα 60 ίππων και 264 Nm ροπής και μια μικρή μπαταρία 1,49 kWh. Η ιπποδύναμη φτάνει τα 210 άλογα και 265 Nm ροπής που δίνει την δυνατότητα στο Sportage να πετυχαίνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δευτερόλεπτα.
Το πετρελαιοκίνητο Sportage κινείται χάρη σε έναν 1.600άρη turbodiesel κινητήρα απόδοσης 136 ίππων και συνδυάζεται με σύστημα 48V, ενώ σαν diesel, προσφέρει περισσότερη ροπή (32,6 κιλά από τις 2.000 στροφές). Η διαφορά των 70+ ίππων πάντως αποδεικνύεται στην πράξη, με την Kia να ανακοινώνει πως το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 11,4 δευτερόλεπτα, νούμερο πολύ καλό για τα άλογα του αλλά όχι αντίστοιχο του υβριδικού των 210 ίππων.
Σημειώνουμε πως τόσο το πετρελαιοκίνητο όσο και το υβριδικό Sportage συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη το οποίο προσφέρει άνεση στον οδηγό, ειδικά μέσα στην πόλη όπου κυριαρχεί το σταμάτα-ξεκίνα.. Στην περίπτωση του υβριδικού, οι ταχύτητες είναι 6 που σημαίνει πως έχει πιο σφιχτή κλιμάκωση, ενώ στην δεύτερη, το πετρελαιοκίνητο Sportage είναι 7τάχυτο. Αμφότερα, έχουν την ίδια φιλοσοφία και λειτουργία και κατασκευάζονται in-house από την Kia.
Υβριδικό για χαμηλότερη κατανάλωση στην πόλη, diesel για οικονομικά ταξίδια
Συγκρίνοντας ένα υβριδικό αυτοκίνητο με ένα πετρελαιοκίνητο, η κουβέντα θα φτάσει γρήγορα στην οικονομία και την κατανάλωση, αφού και τα δύο σύνολα υπόσχονται οικονομικές μετακινήσεις.
Η Kia ανακοινώνει παρόμοια κατανάλωση καυσίμου (5,1 λίτρα πετρελαίου στα 100 χλμ. για το diesel και 5,5 λτ. βενζίνης για το υβριδικό), σε πραγματικές συνθήκες, όμως, η κατανάλωση των δύο εκδόσεων διαφέρει, όπως εύκολα προκύπτει από τις δοκιμές μας στο τετρακίνητο υβριδικό Sportage και στην πετρελαιοκίνητη έκδοση του «αδελφού» μοντέλου, του Tucson. Μέσα στην πόλη, υπολογίστε πως το υβριδικό Sportage θα κάψει περίπου 6 λίτρα μέσα στην πόλη (πληρώνεις 11 ευρώ για κάθε 100 χλμ.), εκμεταλλευόμενο την υβριδική του τεχνολογία. Από την άλλη, για το πετρελαιοκίνητο, τα 8 λίτρα μέσα στην πόλη (πληρώνεις 13 ευρώ κάθε 100 χλμ.) είναι ένα καλό νούμερο, αν συνυπολογίσουμε το βάρος του αυτοκινήτου.
Στον αυτοκινητόδρομο, τα πράγματα διαφοροποιούνται. Το diesel Sportage θα κάψει 6 λτ./100 χλμ. (9,5 ευρώ κάθε 100 χλμ.), μισό με 1 λίτρο λιγότερο από το υβριδικό (13 ευρώ κάθε 100 χλμ. ταξιδιού με το υβριδικό), επιβεβαιώνοντας τον κανόνα πως τα πετρελαιοκίνητα προσφέρουν τις οικονομικότερες μετακινήσεις στο ταξίδι.
Σελίδα 2 | Εσωτερικό - Χώροι - Εξοπλισμός |
Σελίδα 3 | Η γνώμη μας & Τεχνικά Χαρακτηριστικά |