8 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Λιγότερα από 4,5 λτ. ανά 100 χλμ.
(10/4/2009)
Τα υβριδικά όλο και περισσότερο επηρεάζουν την αυτοκίνηση και ασκούν πίεση προς τις εταιρείες να βγάζουν πιο οικονομικά οχήματα. Βεβαίως, το πλεονέκτημα των ατόφιων υβριδικών, όπως των νέων Honda Insight και Toyota Prius 3 είναι ότι χρειάζονται λιγότερα από 4,5 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ.
Μεγάλη έμφαση δόθηκε στην αεροδυναμική σχεδίαση του αμαξώματος (Cd=0,25) στο Prius 3
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Παρά την αύξηση των διαστάσεων (Μήκος 4,460 μέτρα, Πλάτος 1,765 μ. και Ύψος 1,491 μ.), το Toyota Prius3 ζυγίζει 1.380 κιλά. Μεγάλη έμφαση δόθηκε στην αεροδυναμική σχεδίαση του αμαξώματος (Cd=0,25) και χάρη στο έντονα σφηνοειδές σχήμα, τις ακμές και τα άλλα αεροδυναμικά βοηθήματα εξωτερικά φαντάζει ως ένα επιβλητικό αυτοκίνητο. Παράλληλα η οικολογική προοπτική του Prius3 υποστηρίζεται περισσότερο από την χρήση φυτικών ινών για την κατασκευή διαφόρων μερών του μοντέλου.&&&& ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ-ΧΩΡΟΙ
Το Honda Insight προσφέρει χώρο για πέντε επιβάτες και πορτμπαγκάζ 408 λίτρων, τα οποία αυξάνονται με την αναδίπλωση των καθισμάτων. Στο εσωτερικό θυμίζει έντονα το Civic, κάτι που σημαίνει ότι δεν υπολείπεται ποιότητας. Στο πάνω μέρος του ταμπλό η οθόνη αλλάζει χρώματα ανάλογα με τρόπο οδήγησης και δείχνει πόσο φιλική είναι προς το περιβάλλον. Ταυτόχρονα περιλαμβάνει όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες, τόσο σε θέματα ασφάλειας, όσο και σε θέματα ψυχαγωγίας.Το εσωτερικό του νέου Prius είναι ποιοτικότερο και εμφανώς πιο νεανικό σε σχέση με τον πρόγονό του. Στο μενού των οργάνων του υβριδικού της Toyota περιλαμβάνεται η λειτουργία Eco και Power. Η Eco χρησιμεύει στην μείωση της κατανάλωσης, ακόμη και κάτω από τα 4 λίτρα, όπως υποστηρίζουν οι ιθύνοντες της Toyota, ενώ με την επιλογή Power η απόκριση είναι πιο άμεση βοηθώντας στα προσπεράσματα. Ταυτόχρονα το έργο του οδηγού γίνεται πιο εύκολο, αφού το υβριδικό μοντέλο έχει εφοδιαστεί με ένα εξελιγμένο σύστημα πλοήγησης. Όσο για το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 440 λίτρων .
&&&& ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Αυτή είναι η δεύτερη γενιά του Insight, το οποίο επίσης έχει εφοδιαστεί με το σύστημα IMA. Το βασικό πλαίσιο του πεντάθυρου αυτοκινήτου προέρχεται από το νέο Jazz, ενώ διατηρήθηκε ο 1.300άρης τετρακύλινδρος κινητήρας με απόδοση 88 ίππων και 121 Νm ροπής, αλλά έχει μειωθεί η κατανάλωσή του στα 4,4 λίτρα ανά 100 χλμ. Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έπεσαν στα 101 γρ. ανά χιλιόμετρο, ενώ το αυτοκίνητο καλύπτει ήδη τη νόρμα Euro5. Το μοντέλο της Toyota είναι αναβαθμισμένο και έμφαση έχει δοθεί στην συνολική κατανάλωση, η οποία έχει πέσει στα 3,9 λ./100 χλμ και διοξειδίου του άνθρακα 89 γρ ανά χλμ.. Ταυτόχρονα αυξήθηκε ο κυβισμός του κινητήρα, ο οποίος από τα 1,5 λίτρα ανέβηκε στα 1,8 λίτρα, ενώ η παραγωγή του έφτασε τους 98 ίππους, δηλαδή είναι 21 ίππους ισχυρότερο από το προηγούμενο μοντέλο.
ΥΒΡΙΔΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης του Insight μπορεί να δουλεύει μόνος του ή συγχρόνως με τον ηλεκτροκινητήρα. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει παραγωγή ίση με 14 ίππους και 78 Nm ροπής, ενώ η μπαταρία είναι τεχνολογίας νικελίου υδριδίου μετάλλου. Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρός άξονα μέσω ενός κιβωτίου διαρκώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT με διαφορετικές επιλογές-θέσεις, που χειρίζονται από διακόπτες στο τιμόνι. Η ανάρτηση έχει σχεδιαστεί με γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω.Ο ηλεκτροκινητήρας του Prius 3 αποδίδει 59 kW, ο οποίος ισούται με 80 ίππους, ενώ έχει 20% μικρότερο βάρος, αφού είναι πλέον πιο μικρός σε διαστάσεις. Το ιαπωνικό υβριδικό είναι εφοδιασμένο με μπαταρία νικελίου υδριδίου μετάλλου και από ηλιακές κυψέλες στην οροφή του αυτοκινήτου. Το μεταξόνιο του υβριδικού αυτοκινήτου είναι 2.700 χλστ, ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, μέσου του κιβώτιου CVT διαρκώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Οι μπροστινές αναρτήσεις είναι γόνατα McPherson και πίσω έχει τοποθετηθεί ημιάκαμπτος άξονας, ενώ για τα φρένα έχουν προβλεφθεί δίσκοι εμπρός και πίσω.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Η τελική ταχύτητα του Insight αγγίζει τα 182 χ.α.ω και υπερτερεί στον συγκεκριμένο τομέα από το Prius 3, του οποίου η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 180 χ.α.ω. Ωστόσο, το μοντέλο της Toyota φαίνεται καλύτερο στον τομέα της επιτάχυνσης, αφού σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας χρειάζεται 10,4 δευτερόλεπτα για 0-100 χ.α.ω, ενώ το υβριδικό της Honda απαιτεί 12,5 δευτερόλεπτα για να ολοκληρώσει την ίδια διαδικασία. &&&& &&&& &&&& &&&& &&&&