ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
8 φωτογραφίες »

Elk Test: Με πόσα «έστριψε» η νέα Mercedes GLA;

21.722 Επισκέψεις στο άρθρο (9/6/2020)

Σταθερή αξία: Είναι καλύτερη η νέα GLA της Mercedes στο τεστ αποφυγής κινδύνου; Πόσο επηρεάζει το αυξημένο ύψος και η πιο μαλακή ανάρτηση τη συμπεριφορά της εκεί; To ΑutoΤρίτη δίνει τις απαντήσεις…


Η νέα γενιά της Mercedes GLA είναι ένα συνολικά καλύτερο αυτοκίνητο από το προηγούμενο ιδιαίτερα σε τομείς που χαρακτηρίζουν την φίρμα όπως η ποιότητα κατασκευής και η οδηγική αίσθηση. Με ένα σαφώς πιο άνετο οδηγικό προφίλ και με δεδομένη την αύξηση τόσο του ύψους της όσο και της απόστασής της από το έδαφος, η πιο εστιασμένη crossover νέα GLA πέρασε με επιτυχία το τεστ αποφυγής κινδύνου. H επίδοσή της να ήταν οριακά καλύτερη από της προηγούμενης γενιάς, και έτσι πάλι παραμένει ένα από τα καλύτερα μοντέλα της κατηγορίας και σε αυτό τον τομέα. Ας δούμε πως τα πήγε…

Γενική αίσθηση οδηγού: 
Από την αρχή δείχνει πως οι κλίσεις της θα επηρεάσουν την διαδικασία όμως η κατάσταση είναι ελεγχόμενη αφού δεν προκαλούνται έντονα φαινόμενα μεταφοράς βάρους και λόγω της άμεσης «υποστήριξης» του ESP.  

Γενική αίσθηση επιβαινόντων: 
Δεν υπήρξε πρόβλημα παρά τις κλίσεις της ενώ το ESP το ακούγαμε να φρενάρει τους τροχούς και να ανακόπτει την τάση για υποστροφή. 

74 χλμ./ώρα: Επιτυχής προσπάθεια
H πρώτη μας επιτυχημένη προσπάθεια με τη νέα Mercedes GLA έγινε στα 74 χλμ./ώρα, ταχύτητα που συνήθως «δυσκολεύει» τα αυτοκίνητα της κατηγορίας των μικρομεσαίων SUV. Έχοντας δοκιμάσει σε χαμηλότερες ταχύτητες, το πέρασμα από τη διαδικασία μας οδήγησε στο συμπέρασμα πως εκεί κάπου βρίσκεται το όριό της. Εκεί λοιπόν και παρά τις αυξημένες κλίσεις της η GLA πέρασε επιτυχώς το τεστ, σε μια διαδικασία που δεν δυσκόλεψε τον οδηγό της. 

75 χλμ./ώρα: Επιτυχής προσπάθεια
Στα 75 χλμ./ώρα η νέα Mercedes GLA μας «θύμισε» από την είσοδό της στο τεστ πως πρόκειται για μια πιο μαλακή και πιο «ψηλή» πρόταση σε σχέση με την προηγούμενη γενιά της, κάτι το οποίο φάνηκε τόσο από τις αυξημένες κλίσεις της και το άνοιγμα της τροχιάς της. Ωστόσο, και παρά την αρχική ασάφεια του συστήματος διεύθυνσης στην απότομη αλλαγή πορείας, ο έλεγχος ανακτάται πλήρως και ο οδηγός μπορεί εύκολα να ξεπεράσει το εμπόδιο, με σύμμαχό του και το πολύ αποτελεσματικό αλλά και καίριο στις επεμβάσεις του ESP. 

76 χλμ./ώρα: Ανεπιτυχής προσπάθεια
Η αύξηση στις κλίσεις του αμαξώματος στα 76 χλμ./ώρα δυσκόλεψε σημαντικά την GLA να στρίψει επιτυχώς στην πρώτη αλλαγή κατεύθυνσης, οδηγώντας σε προοδευτική υποστροφή και άνοιγμα της τροχιάς της. Παρά τις «φιλότιμες» προσπάθειες του ESP να αντιμετωπίσει την τάση αυτή, αποδείχθηκε δύσκολη και όχι πάντα επιτυχημένος ο έλεγχος από τον οδηγό της, γεγονός που μας οδήγησε στο συμπέρασμα πως πρόκειται για μια πολύ οριακή ταχύτητα. Επιπλέον αυτών και το τιμόνι της και παρά το καλό του βάρος δεν είχε την αμεσότητα που χρειαζόταν για να «διορθώσει» την κατάσταση του υπό πίεση αμαξώματος. 

VS προηγούμενης GLA 
Η νέα Mercedes GLA κατάφερε να βελτιώσει την εικόνα της και την επίδοσή της στο τεστ αποφυγής κινδύνου σε σχέση με την προηγούμενη γενιά της, παρά το πιο «μαλακό» της setup αλλά και το αυξημένο της ύψος, που εξ` ορισμού επηρεάζουν ένα αυτοκίνητο στο συγκεκριμένο τεστ. Eπιπλέον η GLA της δοκιμής μας εφοδιαζόταν και με ελαστικά (all season) που και αυτά επηρεάζουν σε ένα ποσοστό την επίδοσή στο τεστ αποφυγής κινδύνου. Με βάση τα παραπάνω το μισό επιπλέον χλμ. στην ταχύτητα εισόδου αποκτά μεγάλη σημασία καθώς αναλογικά πρόκειται για μια πολύ σημαντική βελτίωση. Η επιτυχία της στηρίχθηκε στην καλύτερη πλατφόρμα στην οποία βασίζεται αλλά και την πιο αποτελεσματική διαχείριση της ανάρτησής της και των νέων της ηλεκτρονικών, ενώ πόντους δίνει και το καλύτερο σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης.
 

Hyundai
Citroen