ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  9/1/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 9/1/2001
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 
Τρεις "γενιές" Peugeot 106 Rallye
 
Θρύλοι του πάθους
 
Τρεις γενιές ενός μοντέλου "πλασμένου" να προσφέρει απλόχερα οδηγική απόλαυση συναντώνται στο "φυσικό" τους περιβάλλον, στην πίστα, δίνοντάς μας την ευκαιρία να διαπιστώσουμε τις διαφορές που "επιβάλλουν" οι απαιτήσεις των καταναλωτών. Κοινός παρονομαστής και των τριών η απαράμιλλη αίσθηση σχεδόν αγωνιστικής κατασκευής, που δεν βρίσκει κανείς σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας μεγέθους και με αυτήν την τιμή αγοράς.
 
Ο κωδικός Rallye συνοδεύει τα τελευταία 16 χρόνια μοντέλα της Peugeot που προορίζονται κατά κύριο λόγο να ικανοποιήσουν τις οδηγικές ορέξεις των “πραγματικών” οδηγών. Από το 205 Rallye μέχρι και το πρώτο 106, ο κινητήρας των 1,3 λίτρων -είτε με τα δύο διπλά 40άρια καρμπιρατέρ, είτε με ηλεκτρονικό ψεκασμό αντίστοιχα- ήταν το φορολογικό ατού για τους "διψασμένους" οδηγούς της ελληνικής πραγματικότητας. Αυτός ήταν και ένας από τους λόγους που το μοντέλο βρήκε μεγάλη ανταπόκριση στους Ελληνες καταναλωτές. 
Οι άλλοι λόγοι έχουν να κάνουν κυρίως με την οδηγική απόλαυση που προσέφερε το μικρό αυτό μοντέλο, σε ποσότητες αντιστρόφως ανάλογες του μεγέθους του. Το κορυφαίο πλαίσιο συνδυάζεται σε όλες τις εκδόσεις -από το 1993 μέχρι και σήμερα είναι το ίδιο- με ανάλογο σύστημα διεύθυνσης, φρένων και "αξιόμαχους" κινητήρες, που συνέθεταν ένα εξαιρετικό σύνολο. Ο οδηγός-γνώστης της τέχνης του οδηγείν, εκμεταλλευόμενος τις δυνατότητες του μοντέλου, μπορεί να ακολουθήσει σε διαδρομές με στροφές -στη χειρότερη των περιπτώσεων- πολύ ακριβότερα μοντέλα, με υπερδιπλάσιο κυβισμό και ιπποδύναμη. 
Μέχρι και την προηγούμενη έκδοση, πριν την τοποθέτηση του 16βάλβιδου κινητήρα, ο κάτοχος του μοντέλου ήταν αναγκασμένος να κάνει ορισμένες παραχωρήσεις σε επίπεδο εξοπλισμού. Οι διαρκώς αυξανόμενες απαιτήσεις των αγοραστών, όμως, ώθησαν την εταιρεία στην εξέλιξη του μοντέλου με ένα άλλο -ουδόλως διαφορετικό στην ουσία- προφίλ. Οι επιταγές των καιρών "ήθελαν" περισσότερες ανέσεις και έτσι το "σπαρτιάτικο" Rallye έφτασε να είναι ένα λίαν καλοεξοπλισμένο μοντέλο. 
Φτάνει να θυμηθούμε πως η έκδοση του 106 με τον κινητήρα των 1,3 λίτρων διέθετε αναπτήρα και δύο κεντρικούς αεραγωγούς για το σύστημα θέρμανσης-αερισμού μόνο κατόπιν παραγγελίας. Στον αντίποδα το σύγχρονο Rallye -εκτός από τον "πληθωρικό" για τα δεδομένα του μοντέλου 16βάλβιδο κινητήρα των 1,6 λίτρων- διαθέτει μέχρι και αερόσακο για τον οδηγό. Ο κλιματισμός είναι ένα στοιχείο που μπορούσε κανείς να παραγγείλει και στην 8βάλβιδη έκδοση του μοντέλου, μόνο προς το τέλος της εμπορικής του πορείας στη χώρα μας. Το κύριο "θέλγητρο" για τους υποψήφιους αγοραστές του μοντέλου ήταν και είναι η απόλυτα λογική τιμή αγοράς του, η οποία -για την παρούσα τουλάχιστον έκδοση- αντισταθμίζει κάπως τις αυξημένες φορολογικές "απαιτήσεις" λόγω κυβισμού (1.600 κ.εκ.). 
Ανέκαθεν όμως, το Rallye το επέλεγαν συνειδητά όσοι ήθελαν να οδηγούν κάτι ξεχωριστό, όντας έτοιμοι να "πληρώσουν" κάποια τιμήματα. Ενα αυτοκίνητο που μπορεί να κάνει απολαυστική ακόμα και τη διαδρομή σπίτι-γραφείο και το αντίστροφο, προσφέροντας στον ευτυχή κάτοχό του την αίσθηση της "καθαρόαιμης" κατασκευής, αξίζει κάποιες θυσίες. Τί και αν μπορεί να κουράσει τους επιβάτες με τη σφιχτή του ανάρτηση; Το χαρακτηριστικό σήκωμα του πίσω εσωτερικού προς τη στροφή τροχού είναι μια αίσθηση που λειτουργεί και σαν... αγχολυτικό τουλάχιστον για τον οδηγό.


Τρεις γενιές με διαφορετικά επιμέρους χαρακτηριστικά αλλά κοινό στόχο: Την παροχή μεγάλων ποσοτήτων απόλαυσης στον οδηγό. Με λίγα λόγια, τρεις γενιές Peugeot 106 Rallye.


Κοινό εμφανισιακό χαρακτηριστικό στις προηγούμενες εκδόσεις ήταν οι λευκές σιδερένιες ζάντες. Η τελευταία έκδοση του μοντέλου διαθέτει τις ίδιες σε σχεδίαση αλλά μαύρες και είναι καλυμμένες με τα αμφιλεγόμενα πλαστικά τάσια...


Στο σύγχρονο Rallye, το σχήμα του ταμπλό και η διάταξη των οργάνων είναι πανομοιότυπη με τις παλιότερες εκδόσεις του μοντέλου. Εμφανείς διαφορές είναι το λευκό φόντο -μπλε στην προηγούμενη 8βάλβιδη έκδοση- στα όργανα και φυσικά ο αερόσακος.


Ελάχιστες είναι οι διαφορές στο ταμπλό μεταξύ των εκδόσεων του χθες και τη σύγχρονη. Η κόκκινη μοκέτα στο πάτωμα της έκδοσης με τον κινητήρα των 1,3 λίτρων ενισχύει και οπτικά την αίσθηση της σπορ κατασκευής.
 Τρεις "γενιές" Peugeot 106 Rallye
 Θρύλοι του πάθους
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
Το... φανερό Γαλλικό σχολείο οδήγησης
Περί κινητήρων ο λόγος...
Αντί συμπεράσματος...