Οι
προηγούμενες γενιές του
μοντέλου εφοδιάζονταν με
κινητήρες που μάλλον δεν
εκμεταλλεύονταν τις δυνατότητες
του πλαισίου. Τόσο ο 1.300άρης όσο
και ο μεταγενέστερος των 1,6
λίτρων -με οκταβάλβιδη κεφαλή
αμφότεροι- επαρκούσαν μεν για τη
γρήγορη μετακίνηση των μοντέλων
αλλά υστερούσαν σε επίπεδο
επιταχύνσεων από στάση έναντι
ανταγωνιστικών μοντέλων.
Τη... λύση έδωσε η Γαλλική εταιρεία από το 1998, όταν εφοδίασε
το Rallye με το 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο που χρησιμοποιούσε
μέχρι τότε μόνο το 106 GTi. Εκτοτε, οι θεωρητικά "χαμένες
μάχες" των φαναριών έγιναν ένα ακόμα πεδίο δράσης για
το Rallye. Ο κινητήρας αυτός είναι ο καλύτερος που έχει τοποθετηθεί
στο μοντέλο μέχρι σήμερα, όχι μόνο λόγω της μέγιστης απόδοσης
αλλά χάρη και στα εν γένει λειτουργικά χαρακτηριστικά του.
Είναι ο μοναδικός εκ των τριών, που λειτουργεί χωρίς αρρυθμίες
στο ρελαντί, ενώ η απόδοσή του εμφανίζεται γραμμική σε όλες
τις στρορφές λειτουργίας. Τα χαρακτηριστικά απόδοσης των άλλων
δύο, μπορούν άνετα να μπερδέψουν τον αδαή, καθώς αποδίδουν
ψηλά την ισχύ και τη ροπή τους, ως... άλλοι 16βάλβιδοι του
παρελθόντος.
Παρά τις διαφορές τους, οι τρεις
κινητήρες του Rallye έχουν κοινό
χαρακτηριστικό την ευστροφία.
TΕΧΝΙΚΑ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Μοντέλο
Rallye 1,3
Rallye 1,6 8V
Rallye 1,6 16V
Κυβισμός
(κ.εκ.)
1.294
1.587
1.587
Κύλινδροι
4
4
4
Βαλβίδες
8
8
16
Ισχύς
(ίπποι/σ.α.λ.)
100/7.200*
135/3.500*
127/6.210
Ροπή
(Nm/σ.α.λ.)
108/5.400*
135/3.500*
155/5.170
0-100
χλμ./ώρα
10,3
9,1
8,7
60-100
χλμ./ώρα (δλ.)
11,2
9,8
9,3
80-120
χλμ./ώρα (δλ.)
18,7
13,9
13,8
Τελική
ταχύτητα (χλμ./ώρα)
190
195
205
Βάρος
(κιλά)
810
900
942
*
Εργοστασιακές μετρήσεις
Τρεις "γενιές" Peugeot 106 Rallye
Θρύλοι
του πάθους