Η ισχύς που αποδίδεται από αυτό το μηχανικό σύνολο δεν είναι τόσο εντυπωσιακή ως νούμερο αλλά κυρίως ως αίσθηση. Η ροπή του κινητήρα είναι αρκετά μεγάλη σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας και αυτό αποδεικνύεται από τον τρόπο που επιταχύνει το αμάξωμα, με οποιαδήποτε σχέση επιλεγμένη στο κιβώτιο των ταχυτήτων ακόμα και από τις 1.000 σ.α.λ. Η βελούδινη λειτουργία του δε διαταράσσεται ούτε ακόμα και όταν φτάνει στα όρια περιστροφής. Οι επιδόσεις του μεσαίου μοντέλου της Ford με τον κορυφαίο κινητήρα είναι πολύ καλές. Αναλογικά την ίδια αίσθηση απολαμβάνει και ο οδηγός της βασικής έκδοσης του μοντέλου που εφοδιάζεται με το 1.800άρι μηχανικό σύνολο, του οποίου η πραγματική ισχύς είναι 128 ίπποι.
Το λεπτό θέμα της φορολογίας που επιβαρύνει τα κυβικά εκατοστά του κινητήρα του Mondeo ST λύνεται με "παραδοσιακές" μεθόδους ("μοίρασμα" τεκμηρίου, κ.λπ.). Η βασική έκδοση με τον 1.800άρη μετά τις πρόσφατες εξαγγελίες περί κατάργησης των τεκμηρίων ως τα 2,0 λίτρα μπορεί να αντιμετωπιστεί πλέον ως κορυφαία επιλογή για την κατηγορία.
Ο 1.800άρης της βασικής έκδοσης του Mondeo είναι πολύ καλός για την κατηγορία του σε σχέση με τον υπάρχοντα ανταγωνισμό.