Δύο αυτοκίνητα που μοιάζουν τόσο πολύ μεταξύ τους εμφανισιακά, ενώ οι τεχνικές τους προδιαγραφές απέχουν παρασάγγας σε επίπεδο κινητήρων τουλάχιστον, δεν μπορεί παρά να κρύβουν εκπλήξεις τουλάχιστον στο δρόμο. Αυτό αποδεικνύεται στην περίπτωση της συνύπαρξης των Mondeo 1,8 και ST για τις ανάγκες αυτού του άρθρου. Είναι πραγματικά συναρπαστικό το τι μπορεί να κάνει ένας εξαιρετικός κινητήρας, όταν συνδυαστεί με ένα ανάλογο πλαίσιο. Παίρνοντας πρώτα τη "γεύση" του απλού Mondeo με τον 1.800άρη κινητήρα, το συμπέρασμα που εξάγεται αβίαστα είναι πως πρόκειται για το αυτοκίνητο που τα καταφέρνει πολύ καλά παντού. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το ότι θεωρείται κορυφαία επιλογή, από όποια μεριά και αν το εξετάσει κανείς, στην κατηγορία των μεσαίων μοντέλων. Ο τρόπος που το πλαίσιο "διαχειρίζεται" την ισχύ του κινητήρα σε συνάρτηση και με την ανάρτηση η οποία συνδυάζει την άνεση και την οδική συμπεριφορά με τρόπο ιδανικό, εκπλήσσει ευχάριστα τον οδηγό, ο οποίος μπορεί να κινηθεί με ασφάλεια είτε επιλέγει να οδηγήσει γρήγορα, είτε κινείται σε "τουριστικούς" ρυθμούς. Η εξαιρετική αίσθηση που μένει μετά την επαφή με την έκδοση του μοντέλου με τον κινητήρα των 1,8 λίτρων αποτελεί τη "βάση" για τις προσδοκίες που δημιουργούνται στον οδηγό σχετικά με την κορυφαία ST έκδοση στο δρόμο.
Από τα πρώτα μέτρα που διανύει κανείς με το Ford Mondeo ST αντιλαμβάνεται πως το αυτοκίνητο αυτό είναι ξεχωριστό, έχει μεγάλη ισχύ από τον κινητήρα, ενώ και το πάτημά του είναι εντυπωσιακό. Έχοντας γνώση της διάστασης των ελαστικών με τα οποία εφοδιάζεται το κορυφαίο Mondeo (225/40- 18'), εύλογα αναμένεται κάποια υστέρηση στην αίσθηση του τιμονιού. Αυτό όμως δεν επιβεβαιώνεται, καθώς το σύστημα διεύθυνσης του Mondeo ST είναι κορυφαίο και σε αίσθηση αλλά και σε αμεσότητα.
Επιταχύνοντας στην ευθεία, ο οδηγός και οι επιβάτες αισθάνονται τη σταθερότητα του μοντέλου και παρά τη μεγάλη ροπή που φτάνει στους τροχούς, καμία ανάγκη διόρθωσης στην πορεία δεν παρατηρείται. Η επιτάχυνση είναι γραμμική και οι σχέσεις του κιβωτίου "τελειώνουν" πολύ γρήγορα η μια μετά την άλλη. Η αποδιδόμενη ροπή του κινητήρα κατέστησε τη χρήση κιβωτίου 6 σχέσεων περιττή, σύμφωνα με τους ιθύνοντες του εργοστασίου, έτσι ο οδηγός έχει στη διάθεσή του το 5άρι με τη γνωστή θετική αίσθηση στον επιλογέα. Αποκάλυψη είναι το μοντέλο στις στροφές. Εκεί όπου το απλό γέρνει -χωρίς να αλλοιώνεται η τροχιά του- το Mondeo ST περνάει με αρκετά χλμ./ώρα περισσότερα, ακλόνητο και με υποψία κλίσεως κατά το διαμήκη άξονα. Η κατευθυντικότητά του είναι άψογη και ο οδηγός θα απολαύσει οποιαδήποτε διαδρομή με στροφές (αρκεί ο δρόμος να είναι εύλογα φαρδύς). Για τις περιπτώσεις που ο οδηγός το παρακάνει ή ο δρόμος δε φέρει επικάλυψη ανάλογη των προσδοκιών, το σύστημα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς είναι εκεί και με διακριτική επέμβαση αποτρέπει την επιδείνωση μιας κατάστασης που συνήθως έχει τη μορφή της υποστροφής. Τα φρένα του μοντέλου αποδεικνύονται οριακά για τη σκληρή χρήση, καθώς όταν ζεσταθούν -μετά από παρατεταμένη λειτουργία- χάνουν μέρος της αποτελεσματικότητάς τους. Ωστόσο, στη μέτρηση της ακινητοποίησης από τα 100 χλμ./ώρα, το κορυφαίο Mondeo χρειάστηκε 40,9 μέτρα, που είναι μια πολύ καλή επίδοση.
Είναι ένα τετράθυρο σπορ αυτοκίνητο που μπορεί να κινήσει οδηγό και επιβάτες με άνεση, ασφάλεια και εξαιρετικά γρήγορα. Το Ford Mondeo ST είναι ένα αυτοκίνητο που δύναται να δείξει το δρόμο σε πάρα πολλά αμιγώς σπορ μοντέλα.
Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές δεν αποτελούν αιτία ανησυχίας για τον οδηγό του Ford Mondeo
με τον κινητήρα των 1,8 λίτρων. Η γενικότερη αίσθηση της βασικής σε κυβισμό έκδοσης του μοντέλου, είναι απόλυτα θετική και για τους “ανήσυχους” οδηγούς.