Στο δρόμο και τα δύο μοντέλα ξεδιπλώνουν τις αρετές τους, προσφέροντας "απλόχερα" τη χαρά της οδήγησης, παρά το μέγεθός τους. Οντας το C5 όσο και το Mondeo σταθερά και ευχάριστα στο δρόμο και χωρίς να διαθέτουν κάποιο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της δυναμικής τους συμπεριφοράς, οι διαφορές τους εστιάζονται σε λεπτομέρειες. Η επιλογή που προσφέρει στον οδηγό η C5 στη σκληρότητα της ανάρτησης, αντισταθμίζει τη σφιχτή ανάρτηση του Mondeo η οποία εκτιμάται ιδιαίτερα όταν ο οδηγός επιχειρήσει να κινηθεί γρήγορα, καθώς η αίσθηση που αποκομίζει είναι απόλυτα θετική. "Μελανό" σημείο είναι η μέτρια αίσθηση του τιμονιού της C5. Μικρή είναι η διαφορά υπέρ του μοντέλου της Ford, σε επίπεδο στιβαρότητας του πλαισίου, μέσω της ακαμψίας του οποίου συμπληρώνεται η εικόνα της πολύ καλής οδικής συμπεριφοράς για τα δεδομένα της κλάσης. Από εκεί και πέρα όμως, τα δύο μοντέλα εμφανίζουν ένα αρκετά διαφορετικό χαρακτήρα, καθώς η Γαλλική πρόταση δίνει έμφαση στην άνεση, με ένα τρόπο που κάνει το μοντέλο της Ford να δείχνει περισσότερο σπορτίφ.
Σε δρόμους με στροφές ο οδηγός και των δύο μοντέλων θα μπορέσει να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες πλαισίου-ανάρτησης και κινητήρα ανά περίπτωση και να κινηθεί αρκετά γρήγορα, "ξεπερνώντας" τα ευμεγέθη αμαξώματα. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά και στις δύο περιπτώσεις, με αυτά του Ford να δείχνουν ανεξάντλητα, καθώς εκεί που το C5 εμφανίζει προοδευτικά υποστροφή εύκολα ελεγχόμενη, το Mondeo παραμένει στην επιθυμητή από τον οδηγό πορεία ή σε πολύ ακραίες καταστάσεις ανοίγει την τροχιά του γλιστρώντας "με τα τέσσερα". Ο έλεγχος είναι εύκολος και ο οδηγός εκμεταλλευόμενος το "ακλόνητο" πίσω μέρος του μοντέλου της Ford, το επαναφέρει στην "τάξη" με το ακριβές και γρήγορο τιμόνι αλλά και τη γραμμική απόδοση της ισχύος του κινητήρα. Τα φρένα και των δύο μοντέλων αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω και στα αυτοκίνητα που είχαμε στη διάθεσή μας, "επέδειξαν" πολύ καλή συμπεριφορά με μεγάλη αντοχή στη σκληρή χρήση.
Η υποστροφή κάνει την εμφάνισή της όταν ο οδηγός της C5 επιχειρήσει να κινηθεί πολύ γρήγορα. Η επιλογή "Sport" στην ανάρτηση περιορίζει την άνεση των επιβατών και κάνει την υποστροφή να εμφανίζεται πιο απότομα.
Τα περιθώρια πρόσφυσης του Ford Mondeo δείχνουν ανεξάντλητα, καθώς η προεπιλεγμένη από τον οδηγό πορεία τηρείται "ευλαβικά" ακόμα και με υπερβολική -φαινομενικά- ταχύτητα.
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Citroen C5 2,0-Ford Mondeo 2,0 Ενας και ένας