Το νεότερο μοντέλο στην γκάμα της Volvo με το κωδικό όνομα S60 είναι πλέον γεγονός και για την εγχώρια αγορά. Δοκιμάζουμε την κορυφαία έκδοση του μοντέλου σε επίπεδο κυβισμού και διαπιστώνουμε πως η "υπόσχεση" της Volvo για κλίση προς τη σπορτίφ διάθεση είναι πραγματικότητα.
Το ερέθισμα για τη σουηδική Volvo ήταν εκ των έσω, καθώς οι μηχανικοί της εταιρείας σημείωναν επιτυχίες στην παραγωγή κινητήρων με πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας και απόδοσης. Πρόκειται για μηχανικά σύνολα που διαθέτοντας τα -απαραίτητα για το κύρος των μοντέλων της εταιρείας- στοιχεία πολιτισμού στη λειτουργία τους απέδιδαν -με τη χρήση υπερσυμπιεστή- πολύ καλές "ποσότητες" ισχύος και ροπής. Το νεότευκτο μοντέλο της Volvo είχε έτσι και αλλιώς προαναγγελθεί ως το πιο σπορτίφ μεγάλο σεντάν, καθώς θα συνδύαζε στοιχεία από coupe αυτοκίνητα σε "συσκευασία" οικογενειακού. Οπερ και εγένετο λοιπόν και το S60 αποτελεί πραγματικότητα. Στην κορυφαία του δε έκδοση κυβισμού, πραγματοποιεί όσα οι ιθύνοντες της Σουηδικής εταιρείας είχαν υποσχεθεί πριν την εμφάνιση του μοντέλου στις διεθνείς αγορές. Το μηχανικό σύνολο των 2,3 λίτρων με τη χρήση υπερσυμπιεστή υψηλής πίεσης αποδίδει σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις 250 ίππους, ικανούς να κινήσουν σε γρήγορους ρυθμούς τα 1.500 περίπου κιλά του αμαξώματος. Εμφανισιακά το μοντέλο δε διαθέτει κάτι που να προδίδει τις ικανότητές του. Η σχεδιαστική ομοιότητά του με το "μεγάλο αδερφό" S80 είναι έντονη και αυτό συγκαταλέγεται στα θετικά του μοντέλου, καθώς η στιβαρότητα που αποπνέει το σχήμα του είναι ένα από τα ζητούμενα στη μερίδα των καταναλωτών στην οποία απευθύνεται. Επιπλέον παραθέτει πληρότητα εξοπλισμού άνεσης και ασφαλείας και διατίθεται σε λογική τιμή, αν αναλογιστεί κανείς τα επίπεδα στα οποία κυμαίνονται τα ανταγωνιστικά- κυρίως εκ Γερμανίας- μοντέλα. Στο βασικό επίπεδο εξοπλισμού, το S60 κοστίζει 16.800.000 δραχμές. Το μοντέλο που είχαμε στη διάθεσή μας διέθετε επιπλέον το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Geartronic (που περιλαμβάνει και σειριακή λειτουργία και κοστίζει 1.300.000 δραχμές επιπλέον), καθώς και ηλιοροφή της οποίας το κόστος ανέρχεται στο ποσό των 650.000 δραχμών. Η ολιγοήμερη συμβίωση με το νέο μοντέλο απέδειξε περίτρανα πως ο συνδυασμός των επιδόσεων με την πολυτέλεια, την άνεση και τους χώρους δεν είναι ουτοπία. Τώρα, όσον αφορά τη μεγάλη χωρητικότητα του εξαίρετου κινητήρα που
"προϋποθέτει" ετήσιο εισόδημα 17,5 περίπου εκατομμυρίων δραχμών, απλά κάνει τους περισσότερους από αυτούς που σκέπτονται την αγορά του να ευελπιστούν για κάποια φορολογική μεταρρύθμιση.
Τα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα διαθέτουν και σύστημα πλύσης που ενεργοποιείται με τη χρήση των υαλοκαθαριστήρων.
Το πίσω μέρος με τα χαρακτηριστικά "κοψίματα" στις δύο πλευρές είναι κομψό και αρκετά καλαίσθητο.
Τα φωτιστικά σώματα πίσω ακολουθούν τη φόρμα του αμαξώματος και συνδράμουν στην ένταση της στιβαρότητας που αποπνέει το μοντέλο.