ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Scoop

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  25/5/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 25/5/2004
Scoop old
Το νέο Renault Modus
Το μικρό με τη μεγάλη καρδιά
Η σχεδίαση του Μοdus είναι σύγχρονη και νεανική και βασίζεται στις έντονες καμπύλες και ακμές.
Αυτός είναι ο χαρακτηρισμός που αποδίδει η Renault στο νέο μικρό πολυχρηστικό Modus, που εφοδιάζεται με όλα τα απαιτούμενα στοιχεία για μια -πολλά υποσχόμενη- εμπορική πορεία σε μια ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία.
H έκδοση παραγωγής του νέου Renault Modus παρουσιάστηκε επίσημα στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Μπέρμιγχαμ και το λανσάρισμά του τοποθετείται χρονικά μέσα στο φθινόπωρο του τρέχοντος έτους. Οι πωλήσεις του στη χώρα μας, σύμφωνα με την ελληνική αντιπροσωπεία των μοντέλων της Renault, αναμένεται να ξεκινήσουν προς το τέλος του 2004 (τελευταίο τρίμηνο). Σε προηγούμενα τεύχη του περιοδικού μας έχουμε αναφέρει πως το Modus βασίζεται στην πλατφόρμα "Β" της Renault που ήδη χρησιμοποιείται από το Nissan Micra και μελλοντικά από τη νέα γενιά του Renault Clio. To συνολικό μήκος του αμαξώματος ανέρχεται στα 3.972 χιλ. (19 χιλ. περισσότερο από το υπάρχον Clio) και το ύψος στα 1.589 χιλ. Σχεδιαστικά το νέο πολυμορφικό της Γαλλικής εταιρείας χαρακτηρίζεται από τις έντονες καμπύλες σε όλο το μήκος και πλάτος του αμαξώματος. Τα μεγάλων διαστάσεων φωτιστικά σώματα φέρουν προβολείς τεχνολογίας Xenon και προαιρετικά θα είναι διαθέσιμα και τα "έξυπνα" φώτα που φωτίζουν καλύτερα στις στροφές. Στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα φιλοξενείται μια μεγάλων διαστάσεων εισαγωγή αέρα ενώ τα φτερά όλων των τροχών είναι τονισμένα. Αίσθηση προκαλούν η μεγάλη κλίση του εμπρός παρμπρίζ καθώς και το μεγάλο συνολικό εμβαδόν των γυάλινων επιφανειών που εξασφαλίζει ένα πολύ καλό επίπεδο ορατότητας όλων των επιβατών. Στο πίσω τμήμα του αμαξώματος διακρίνονται το κάθετο κόψιμο της πίσω πόρτας και τα καλαίσθητα φωτιστικά σώματα. Στο εσωτερικό, σύμφωνα με τη Renault, έχει δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στην όσο το δυνατόν καλύτερη δυνατή χωροταξική διαρρύθμιση, την άνεση των επιβατών και την ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί. Ο διάκοσμος είναι σύγχρονος και νεανικός ενώ ο πίνακας οργάνων είναι τοποθετημένος στο κέντρο. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι πολλοί και σε αυτούς περιλαμβάνονται χώροι στο ταμπλό, κάτω από τα εμπρός καθίσματα και το δάπεδο. Το μεγάλο μήκος του μεταξονίου (2.482 χιλ.) υπόσχεται άνετους χώρους για τους πέντε επιβάτες που μπορεί να μεταφέρει. Όσον αφορά το χώρο για τις αποσκευές, η χωρητικότητά του ανέρχεται στα 198 λίτρα. Με τη συρόμενη (κατά 170 χιλ.) δεύτερη σειρά καθισμάτων στην πιο μπροστά θέση το αντίστοιχο μέγεθος αυξάνεται έως και τα 274 λίτρα και με την πλήρη αναδίπλωση των καθισμάτων στα 621 λίτρα. Όπως είναι φυσικό, ο νέος εκπρόσωπος της Renault αναμένεται να προσφέρει ένα υψηλό επίπεδο παθητικής ασφάλειας των επιβατών. Σε αυτό συνηγορούν οι έξι αερόσακοι (δύο μετωπικοί, δύο πλευρικοί και δύο κεφαλής τύπου κουρτίνας που εκτείνονται και στα πίσω καθίσματα) με τους οποίους θα εφοδιάζεται, οι ζώνες τριών σημείων σε όλες τις θέσεις καθώς και οι πολλαπλές ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης του αμαξώματος.Η υπερυψωμένη θέση του οδηγού τού παρέχει ένα πολύ καλό οπτικό πεδίο ενώ το τιμόνι είναι πλήρως ρυθμιζόμενο (σε ύψος και κλίση). Οι αναρτήσεις του Modus προέρχονται από το Megane II, στοιχείο που εγγυάται την καλή οδική του συμπεριφορά ενώ πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων όπως το ABS με EBD και το ESP με ASR αναλαμβάνουν να "βοηθήσουν" τον οδηγό σε δύσκολες στιγμές. Αξίζει να σημειώσουμε πως το αμάξωμα του Renault Modus έχει αντισκωριακή εγγύηση 12 ετών ενώ το 95% του βάρους του αποτελείται από πλήρως ανακυκλώσιμα υλικά. Πληροφοριακά αναφέρουμε πως θα κατασκευάζεται στη γραμμή παραγωγής της Γαλλικής εταιρείας στο Βαγιαδολίδ (Ισπανία). Τέλος ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης θα είναι πλούσιος καθώς εκτός των άλλων θα περιλαμβάνει όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, έξι αερόσακους, cruise control, ηχοσύστημα κ.λπ.
Στο πίσω τμήμα του Renault Modus δεσπόζουν τα κομψά φωτιστικά σώματα. Διακρίνεται το τμήμα της πέμπτης πόρτας που ανοίγει με ανάποδη φορά.

Το εσωτερικό του έχει μοντέρνα σχεδίαση, ενώ αίσθηση προκαλεί το πολύ καλό οπτικό πεδίο του οδηγού λόγω του μεγάλου παρμπρίζ και της κλίσης των εμπρός κολόνων.