Το Peugeot 406 εφοδιάζεται με ένα νέο 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο 1.749 ίππων και είναι το πρώτο μοντέλο του Ομίλου PSA που φέρει αυτόν τον κινητήρα. Η απόδοσή του στο δυναμόμετρο έφτασε τους 116 ίππους (118 ίππους ανακοινώνει το εργοστάσιο) στις 5.500 σ.α.λ., ενώ η ροπή άγγιξε τα 159 Nm στις 3.960 σ.α.λ Αντίστοιχα ο προηγούμενος κινητήρας είχε αποδώσει 110 ίππους στις 5.500 σ.α.λ και 151 Nm ροπής στις 4.260 σ.α.λ. Συνολικά διακρίνουμε ότι ο νέος κινητήρας υπερέχει έναντι του παλαιότερου τόσο σε ισχύ όσο και σε ροπή. Παρά τη μικρή διαφορά των κινητήρων από πλευράς απόδοσης υπάρχει σημαντική αλλαγή στις επιταχύνσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Συγκεκριμένα με το νέο κινητήρα τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 10,7 δλ. έναντι 12,0 με τον παλαιότερο κινητήρα. Αντίστοιχα τα 60-100 χλμ./ώρα με 4η επιτυγχάνονται σε 10,2 δλ. και τα 80-120 χλμ./ώρα σε 17,2 δλ. έναντι 12,0 και 20,2 δλ. με τον παλαιότερο κινητήρα. Παράλληλα η λειτουργία του κινητήρα ακόμα και σε υψηλό φάσμα στροφών δεν παρουσιάζει κραδασμούς και ο θόρυβος που παράγει παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Πέρα από τις καλύτερες επιδόσεις ο νέος κινητήρας 1,8 λίτρων παράγει λιγότερους ρύπους και καταναλώνει μικρότερες ποσότητες βενζίνης σύμφωνα με τον κατασκευαστή.
O 16βάλβιδος κινητήρας κινεί αξιοπρεπώς το αμάξωμα του 406.