Ο κινητήρας της έκδοσης Α 170 είναι τετρακύλινδρος και οκταβάλβιδος ενώ προέρχεται από αυτόν της έκδοσης Α 160. Η Mercedes απέφυγε να επέμβει στην κεφαλή και να προχωρήσει σε πολυβάλβιδη λύση, όμως αύξησε τον κυλινδρισμό κατά 100 κ.εκ. κυρίως μέσω της αύξησης της διαμέτρου των κυλίνδρων. Μια νέα πολλαπλή εισαγωγής είναι ένα σημαντικό στοιχείο για την αύξηση της απόδοσης στους 116 ονομαστικούς ίππους/5.500 σ.α.λ. ενώ το μηχανικό σύνολο διαθέτει δύο καταλυτικούς μετατροπείς. Στην πράξη το τράβηγμα του κινητήρα είναι θετικό και η ελαστικότητα καλή σε όλο το φάσμα των στροφών και κυρίως στις μεσαίες καθώς η ελαφρώς αυξημένη ροπή παίρνει τη μέγιστη τιμή της (155 Nm) σε έναν ελαφρώς χαμηλότερο ρυθμό περιστροφής. Ο θόρυβος που παράγεται είναι αισθητός χωρίς να ενοχλεί. Οσον αφορά τις επιδόσεις θα πρέπει να περιμένετε το επόμενο τεύχος του Auto Tρίτη οπότε θα δημοσιευθούν οι σχετικές μετρήσεις.
Ισχυρός και ροπάτος ο κινητήρας της A 170 απέσπασε θετικά σχόλια.