ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Θέματα αγοράς Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  28/9/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 28/9/2004
Θέματα αγοράς mtx
Κολεξιόν 2005
Ford Focus
Η σχεδίαση στο εμπρός τμήμα του αμαξώματος χαρακτηρίζεται από τα ευμεγέθη φωτιστικά σώματα, τον δυναμική σχεδίασης προφυλακτήρα και τη συνολικά επιβλητική εικόνα.
Μία από τις πιο σημαντικές πρεμιέρες στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού είναι αναμφίβολα το νέο Ford Focus, το οποίο μαζί και με την άλλη πολύ σημαντική πρεμιέρα του Citroen C4 θα βάλουν "φωτιά" στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών, η οποία θα απαρτίζεται σύντομα από πολύ νέα ή πρόσφατα ανανεωμένα μοντέλα. Σε αντίθεση με το πρώτης γενιάς Focus το οποίο ήταν ιδιαίτερα προκλητικό και "αιχμηρό" από πλευράς σχεδίασης, το νέο όχημα είναι πιο κομψό και χαρακτηρίζεται από πιο απαλές γραμμές και γενικά από λίγο περισσότερες καμπύλες. Φυσικά κάποιες οξείες γωνίες όπως στα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα, στο σχήμα της τρίτης κολόνας κ.λπ. παραπέμπουν στο υπάρχον όχημα. Τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι εντελώς νέα από πλευράς σχήματος αν και διατηρούν τη θέση τους ψηλά στις πίσω κολόνες. Συνολικά το όχημα πάντως δείχνει περισσότερο στιβαρό και επιβλητικό, κάτι που εν μέρει οφείλεται και στην αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων κατά 190 και 138 χιλιοστά σε ό,τι αφορά το μήκος και το πλάτος του αμαξώματος ενώ η ταυτόχρονη μείωση του συνολικού ύψους (κατά 17 χιλιοστά) εντείνει το δυναμικό του ύφος. Στο εσωτερικό η εικόνα έχει φυσικά αλλάξει ριζικά με την Ford να υιοθετεί και στην περίπτωση αυτή μια κομψή φιλοσοφία. Σύμφωνα με πληροφορίες του περιοδικού, η τιμή αγοράς του νέου Focus στην Ελλάδα θα ξεκινά από πολύ ανταγωνιστική βάση.
Κινητήρες
Στο επίκεντρο ο νέος 1.600άρης
Η γκάμα των κινητήρων βενζίνης έχει ανανεωθεί αρκετά σε σχέση με το υπάρχον Focus. Για τη βασική επιλογή των 1,4 λίτρων ανακοινώνεται ισχύς αυξημένη κατά 5 ίππους (στους 80 από 75) ενώ η αμέσως επόμενη λύση, των 1,6 λίτρων, αποδίδει 100 ίππους. Εύλογα μεγάλο ενδιαφέρον συγκεντρώνει η δεύτερη πρόταση στα 1,6 λίτρα η οποία διαθέτει σύστημα ανεξάρτητου και μεταβαλλόμενου χρονισμού των εκκεντροφόρων (Ti-VCT) για καλύτερη ροή του αέρα και υψηλότερη απόδοση. Η ισχύς ανέρχεται σε 115 ίππους. Στην κορυφή της γκάμας (μέχρι να εμφανιστούν ενδεχόμενες εκδόσεις ST ή RS) τοποθετείται ένα δίλιτρο μοτέρ ισχύος 145 ίππων.
Eσωτερικό
Το εσωτερικό είναι εντελώς νέο και διαθέτει πιο απαλές και καθαρές γραμμές με πολλά ωοειδή ή ελλειπτικά στοιχεία (όπως το σχήμα των αεραγωγών). Η ποιότητα των υλικών είναι σημαντικά αναβαθμισμένη.
Στο εσωτερικό του Focus η εικόνα είναι εξ αρχής νέα από τη στιγμή που απουσιάζει η διαγώνια γραμμή που χώριζε το ταμπλό σε δύο τμήματα. Περισσότερα ωοειδή σχήματα έχουν ενσωματωθεί πλέον στο νέο Focus ενώ βασικά νέα στοιχεία είναι το τιμόνι με τις τρεις σχετικά πλατιές ακτίνες, ο πίνακας οργάνων οποίος παραπέμπει στα C-Max και Mondeo και, φυσικά, η εντελώς νέα κεντρική κονσόλα. Η τελευταία έχει πλατιά επιφάνεια και έδειξε από πλευράς εργονομίας να βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο. Βελτιωμένη είναι όπως αναμενόταν η ποιότητα των υλικών καθώς σε αντίθεση με τα σκληρά πλαστικά του υπάρχοντος μοντέλου η Ford επέλεξε πλαστικά με σαφώς καλύτερη και πιο απαλή υφή. Εντύπωση προκάλεσε ακόμη το υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο του οχήματος με εφαρμογές όπως είναι τα φώτα που στρίβουν. Η μεταβολή των εξωτερικών διαστάσεων μαζί με μια αύξηση της τάξης των 25 χιλιοστών στο μήκος του μεταξονίου φαίνεται ότι έχει ευνοήσει το ήδη καλό Focus στον τομέα των χώρων. Εκτός από τον χώρο αποσκευών, όπου πλέον ο ωφέλιμος όγκος του ανακοινώνεται ότι είναι 385 λίτρα έναντι (350 για το υπάρχον όχημα), η βελτίωση είναι αισθητή και σε ό,τι αφορά το χώρο για τους πίσω επιβάτες. O χώρος αποσκευών είναι ίσος και στο 3θυρο ενώ στο στέισον βάγκον ανέρχεται σε 475 λίτρα.
Ford Focus Vignale Concept
Ο προπομπός της ανοικτής έκδοσης του Focus είναι όχημα με πολύ ελκυστική κομψή σχεδίαση.
Μία μεγάλη έκπληξη επιφύλασσε η Ford στους επισκέπτες του φετινού "Παρισιού" καθώς παρουσίασε στο πλαίσιο μιας εντυπωσιακής εκδήλωσης μία μελέτη για την ανοικτή ή καλύτερα κουπέ-κάμπριο έκδοση του Focus η οποία πλέον πρέπει να θεωρείται σίγουρο ότι θα παραχθεί κάποια στιγμή στο μέλλον. Δημιουργώντας ένα εντελώς διαφορετικό σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Focus σχήμα (από τη μέση του αμαξώματος και πίσω) οι σχεδιαστές της εταιρείας δημιούργησαν ένα όχημα ιδιαίτερα δυναμικό αλλά πάνω απ' όλα κομψό και ελκυστικό. Ο τρίτος όγκος είναι άμεσα διακριτός ενώ κυρίαρχο ρόλο τόσο σε ό,τι αφορά τη μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή όσο και ολόκληρο το πίσω άκρο, διαδραματίζουν οι καμπύλες γραμμές. Τα φωτιστικά σώματα βρίσκονται τοποθετημένα κατά τον οριζόντιο άξονα και έχουν να επιδείξουν μια αρκετά "αυστηρή" γωνία στο εξωτερικό άκρο τους. Στο εσωτερικό υπάρχουν θέσεις για τέσσερις επιβάτες ενώ το ταμπλό είναι μεν όμοιο με αυτό των χάτσμπακ εκδόσεων, όμως έχει πιο έντονους και φωτεινούς χρωματικούς συνδυασμούς. Να σημειωθεί ότι το όχημα σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου σε ηλεκτρονικό περιβάλλον από ειδική ομάδα του ευρωπαϊκού τμήματος σχεδιασμού ενώ το όνομα Focus Vignale Concept αποτίει φόρο τιμής στον Ιταλό σχεδιαστή Αλφρέντο Βινιάλε, ο οποίος συνδεόταν με την Ford μέσω της De Tomaso Automobili.
Στο πίσω μέρος του νέου Focus αίσθηση προκαλεί η μεγάλη γωνία του πίσω παρμπρίζ με το μεταλλικό τμήμα της πόρτας.

 
 ΤΙ ΕΙΔΑΜΕ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ford Focus
Kia Sportage
Kia Sport Concept
Mazda 5
Citroen C4
Chevrolet (Daewoo) Matiz M3X
Peugeot 1007
Suzuki Swift
Opel Astra GTC
Μercedes Vision B
Hyundai Sonata
Chevrolet S3X
Πρωτότυπα