Η Ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, θέλοντας να επεκτείνει την γκάμα του Stilo, παρουσίασε το πρωτότυπο Uproad που σύμφωνα με πληροφορίες θα περάσει στη γραμμή παραγωγής χωρίς σημαντικές αλλαγές. Το Uproad ανήκει στην κατηγορία των SAV (Sport Activity Vehicle) κυρίως λόγω εμφάνισης και αυξημένης απόστασης από το έδαφος αφού δεν διαθέτει τετρακίνηση. Ωστόσο η αισθητική του είναι σκληροτράχηλη και τονίζεται κυρίως από τα ανθεκτικά πλαστικά σε αρκετά μέρη του αμαξώματος (μαρσπιέ, τόξα των φτερών, εμπρός ποδιά), τη μεταλλική επένδυση στους προφυλακτήρες και τα μαρσπιέ καθώς και τις ράγες οροφής ενώ την όμορφη εικόνα συμπληρώνουν οι ζάντες τόσο με το μέγεθός τους -17 ιντσών- όσο και με τη σχεδίασή τους. Το Stilo Uproad αναμένεται να μπει στην παραγωγή μέσα στο 2005 και στην αρχή θα εφοδιάζεται με δύο κινητήρες πετρελαίου 1,9 λίτρων: τον γνωστό JTD που αποδίδει 115 ίππους και τον νέο Multijet (ίδιας χωρητικότητας) με 140 ίππους.
Rinspeed Chopster
Είναι σύνηθες για την Ελβετική εταιρεία να προσπαθεί να τραβήξει τα φώτα της δημοσιότητας στις μεγάλες εκθέσεις αυτοκινήτου. Αυτό έπραξε και στο Παρίσι παρουσιάζοντας το Chopster που βασίζεται στο πάτωμα της Porsche Cayenne. Το όχημα εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά καθώς η οροφή είναι 15 εκατοστά πιο χαμηλή από του Cayenne, κίνηση που αναγκαστικά μείωσε και τις διαστάσεις των γυάλινων επιφανειών, ενώ καταργήθηκαν και οι πίσω πόρτες δίνοντάς του ένα προφίλ που συνδυάζει station wagon με coupe χαρακτηριστικά. Στο εσωτερικό υπάρχουν 4 ανεξάρτητα καθίσματα (εννοείται μπάκετ), των οποίων η επένδυση είναι από δέρμα κορυφαίας ποιότητας. Όπως ήταν φυσικό, το Chopster πατάει σε "γερές βάσεις": οι ζάντες έχουν διάμετρο 23 ιντσών(!) και το πέλμα των ελαστικών είναι 305 χιλιοστά. Η μονάδα παραγωγής ισχύος που βρίσκεται κάτω από το- ιδιαίτερα δυναμικής σχεδίασης -καπό παράγει 600 ίππους και σχεδόν 800 Nm ροπής χωρίς να αφήνει καμία αμφιβολία για τις επιδόσεις που προσφέρει: χρειάζεται λιγότερο από 5 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα ενώ η τελική του πλησιάζει τα 290 χλμ./ώρα.
Pininfarina Nido
Ένας από τους σημαντικότερους σχεδιαστές οχημάτων στον κόσμο δεν θα μπορούσε να μην εκπροσωπείται στην έκθεση του Παρισιού. Ο Ιταλικός σχεδιαστικός οίκος παρουσίασε το Nido, που αποτελεί μια σπουδή για ένα μελλοντικό αυτοκίνητο πόλης. Eίναι διθέσιο όχημα και η προσπάθεια που έχει γίνει κατά το σχεδιασμό του είναι να προσφέρει περισσότερους χώρους στους δύο επιβάτες, πιο εύκολη πρόσβαση στο εσωτερικό (γι' αυτό και οι δύο πόρτες σύρονται εμπρός), αλλά και καλύτερη ασφάλεια τόσο για τους επιβαίνοντες όσο και για τους πεζούς. Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο τα 2/3 της μάζας του οχήματος αποτελούν τον κλωβό ασφαλείας ενώ στο εμπρόσθιο τμήμα οι ζώνες παραμόρφωσης είναι κατασκευασμένες όχι από μέταλλο αλλά από ένα υλικό που έχει την ικανότητα να απορροφά μεγαλύτερο μέρος της ενέργειας κατά τη σύγκρουση.
Pininfarina Double Face
Βέβαια η διαρκής αναζήτηση του ιδανικού αυτοκίνητου ώθησε τον σχεδιαστικό οίκο στη μελέτη και παρουσίαση ενός project με "δύο πρόσωπα", όπως είναι ελληνιστί το όνομά του. Πρόκειται για δύο διαφορετικές εκδόσεις ενός off road SUV που μπορεί να μεταλλαχθεί σε SUV δρόμου, χρησιμοποιώντας όμως κοινή πλατφόρμα και μηχανικά μέρη που υιοθετώντας έξυπνες λύσεις υψηλής τεχνολογίας διαφέρουν ως προς την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, τις εξωτερικές διαστάσεις και τους χώρους στο εσωτερικό.
Renault Fluence
Το Fluence είναι ένα πρωτότυπο που αποδεικνύει ότι το σχεδιαστικό τμήμα της Renault διαθέτει πάντα έμπνευση και την απαραίτητη αντισυμβατική λογική για να δίνει νέες μορφές στο αυτοκίνητο. Στην περίπτωση του Fluence οι σχεδιαστές έκαναν μια σπουδή για ένα μελλοντικό τετραθέσιο κουπέ που πιθανώς να αποτελέσει τη βάση για ένα όχημα παραγωγής. Η ιδιαίτερη μορφή του Fluence έγκειται στην ανεξάρτητη σχεδιαστική προσέγγιση για το εμπρός και το πίσω τμήμα. Η αρμονικότητα και οι καμπύλες του εμπρόσθιου τμήματος συνδυάζονται ιδανικά με τις γωνίες και την κάθετη αρχιτεκτονική του πίσω προσφέροντας ένα εξαιρετικά ισορροπημένο και θελκτικό σχήμα που εκπέμπει ενέργεια ακόμα και εν στάση ενώ οι λιτές ζάντες των 22 ιντσών ολοκληρώνουν με το σωστό τρόπο την συγκρατημένα εκκεντρική εικόνα του Γαλλικού πρωτοτύπου. Στο εσωτερικό η σχεδίαση αποτελεί επίδειξη μινιμαλισμού με κορυφαία ποιότητα, άφθονο δέρμα και σωστούς χρωματικούς συνδυασμούς. Το πακέτο ολοκληρώνεται με τον - γνωστό- V6 κινητήρα των 3,5 λίτρων που στην περίπτωση του Fluence αποδίδει 280 ίππους προσφέροντας τις απαραίτητες δόσεις αδρεναλίνης.
Renault Megane Trophy
Η Renault επέλεξε την έκθεση στο Παρίσι για να παρουσιάσει μια αγωνιστική εκδοχή του Megane που σίγουρα πολλοί θα εύχονται να περάσει άμεσα στην παραγωγή έστω και σε πιο ήπια έκδοση. Έχοντας να αντεπεξέλθει στη βαριά κληρονομιά των αγωνιστικών Renault (Renault 5 Turbo, Alpine V6 GT, Clio V6) το Megane Trophy αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του στις πίστες την άνοιξη του 2005. Το αυτοκίνητο είναι "χτισμένο" γύρω από ένα σασί νέου τύπου με τον V6 κινητήρα των 3,5 λίτρων -που τοποθετείται λίγο πίσω από το κέντρο του δαπέδου- να είναι ο ίδιος που κινεί τις κορυφαίες εκδόσεις των Vel Satis και Espace. Με το συνολικό του βάρος να μην υπερβαίνει τα 930 κιλά και ισχύ 320 ίππων το νέο αγωνιστικό της Renault έχει αναλογία 2,9 κιλών στον ίππο, νούμερο που υπόσχεται τουλάχιστον “βίαιες” επιδόσεις. Αλλά τα εντυπωσιακά στοιχεία του Megane Trophy δεν σταματούν εκεί, αφού η εμφάνιση φροντίζει να δίνει μια μορφή σε όσα προαναφέραμε με τις εισαγωγές του αέρα στο εμπρόσθιο τμήμα έτοιμες να ρουφήξουν και άλλα στοιχεία εκτός του αέρα, τους θηριώδεις θόλους με τους αντίστοιχου μεγέθους τροχούς και τις αεροτομές εκτός από την αεροδυναμική και εξυπηρετούν και τους διψασμένους για υπερβολή οφθαλμούς.
Sivax Xtile
Δύο χρόνια μετά την παρουσίαση του πρωτοτύπου Kira η γαλλική εταιρεία Sivax σε συνεργασία με το σχεδιαστικό κέντρο της Yokohama παρουσίασαν στο Παρισινό σαλόνι αυτοκινήτου το πρωτότυπο Xtile. Με το σχεδιασμό να κατευθύνεται από την ιδέα να δώσουν μορφή στον ορισμό του απόλυτου σπορ αυτοκινήτου το όχημα δανείζεται αισθητικά χαρακτηριστικά από τα ιαπωνικά κόμικς Manga δίδοντας ένα αποτέλεσμα άκρως επιθετικό και σουρεαλιστικό. Επιλέγοντας τρία δυνατά χρώματα που δεσπόζουν σε κάθε επιφάνεια του αυτοκινήτου και υιοθετώντας "διαστημικές" λύσεις για την καμπίνα των επιβατών (ένα συμπαγές κομμάτι διαχωρίζει στο ύψος του ώμου τους δύο επιβαίνοντες) οι δημιουργοί του Xtile εκπλήρωσαν τις υποσχέσεις τους τουλάχιστον στο αισθητικό τμήμα.