Η σχεδίαση στο εμπρός τμήμα του αμαξώματος χαρακτηρίζεται από τα ευμεγέθη φωτιστικά σώματα, τον δυναμική σχεδίασης προφυλακτήρα και τη συνολικά επιβλητική εικόνα.
Tο νέο Sportage αποτελεί έναν ιδιαίτερα σημαντικό εκπρόσωπο της Kia, λαμβάνοντας υπ' όψη την πολύ καλή πορεία της πρώτης γενιάς, η οποία παρουσιάστηκε το 1993, αλλά και τη γενικότερη άνοδο πωλήσεων που σημειώνει σταδιακά η κατηγορία των οχημάτων ελεύθερου χρόνου. Η δεύτερη γενιά δεν φέρει κανένα κοινό στοιχείο με το απερχόμενο μοντέλο, αρχής γενομένης από τη σχεδίαση. Οι απαλές καμπύλες σε συνδυασμό με τις αυλακώσεις και τα πλαστικά τμήματα στα πλαϊνά του αμαξώματος χαρίζουν μία σύγχρονη όψη. Πιο λιτή είναι η εικόνα του πίσω τμήματος του αμαξώματος, όπου το γυάλινο τμήμα ανοίγει ξέχωρα από την υπόλοιπη πόρτα προς όφελος της πρακτικότητας. Στη συνολική στιβαρότητα που αποπνέει, συνάδουν και οι εξωτερικές διαστάσεις, με μήκος 4.350 χιλ., πλάτος 1.800 χιλ., ύψος 1.695 χιλ. και μεταξόνιο 2.630 χιλ., ενώ η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος φτάνει τα 195 χιλ.
Το πλαίσιο τύπου σκάλας και ο άκαμπτος πίσω άξονας του πρώτου Sportage ανήκουν πλέον στο παρελθόν. Η δεύτερη γενιά διαθέτει αυτοφερόμενο πλαίσιο και ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς (γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης εμπρός και διπλοί βραχίονες πίσω με αντιστρεπτική δοκό και στους δύο άξονες). Τα χαρακτηριστικά αυτά συναντώνται πλέον στα περισσότερα οχήματα ελεύθερου χρόνου, καθώς αυξάνουν το επίπεδο της άνεσης και της σταθερότητας.
Παράλληλα από τον εξοπλισμό δε θα λείπουν τα σύγχρονα στοιχεία άνεσης, όπως και ασφάλειας, όπως το ABS, το ESP, και οι έως έξι αερόσακοι, σε ανταγωνιστική τιμή, όπως αναμένεται σύμφωνα με την πολιτική της Kia.
Κινητήρες
Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει δύο μηχανικά σύνολα βενζίνης και ένα πετρελαίου, τα οποία προέρχονται από τη Hyundai. Το μικρότερο σε κυβισμό μοτέρ βενζίνης είναι 2,0 λτ., ονομαστικής απόδοσης 142 ίππων και 184 Nm ροπής, ενώ το μεγαλύτερο με τους έξι κυλίνδρους σε διάταξη V, είναι 2,7 λτ. με ισχύ 175 ίππων και 241 Nm ροπής και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων. Παράλληλα περιλαμβάνεται και ένας ντίζελ κινητήρας με κοινή γραμμή τροφοδοσίας 2,0 λτ, ο οποίος αποδίδει 112 ίππους και 245 Nm ροπής.
Εσωτερικό
Το ταμπλό έχει σύγχρονη αισθητική και καλή ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης.
Tην αισθητά αναβαθμισμένη εικόνα του νέου Sportage (όπως άλλωστε και της Kia σε γενικό επίπεδο), ακολουθεί και ο θάλαμος των επιβατών.
Το ταμπλό θυμίζει μέχρι ενός σημείου το μικρομεσαίο μοντέλο, Cerato, κυρίως στη σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας. Η πρώτη εικόνα που μας άφησε η ποιότητα κατασκευής ήταν ικανοποιητική, καθώς το πάνω τμήμα του ταμπλό είναι κατασκευασμένο από σκληρό πλαστικό καλής ποιότητας, με προσεγμένη συναρμολόγηση των επιμέρους τμημάτων.
Η εργονομία είναι καλή, ενώ το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο καθ' ύψος. Οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες αποτελούν ένα ακόμα θετικό χαρακτηριστικό του νέου Sportage.
Στο πίσω κάθισμα είναι εφικτή η φιλοξενία τριών ενήλικων επιβατών, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους αρκετό χώρο για τα γόνατα. Όσον αφορά τον όγκο του αποθηκευτικού χώρου, σύμφωνα με την Kia φτάνει τα 667 λίτρα μέχρι το ύψος της οροφής, αλλά είναι ρηχός με μεγάλο ωστόσο άνοιγμα της πίσω πόρτας.
Τη σύγχρονη αισθητική ακολουθεί και το πίσω τμήμα του νέου Sportage με τα κάθετα σχεδόν φανάρια, το μεγάλο άνοιγμα της πόρτας και την προέκταση των πλαστικών τμημάτων από τις ράγες της οροφής.