ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Scoop

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  14/3/2006
Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/3/2006
Scoop
Νέο Renault Coupe
Προσωπική απόφαση
Περί το 2009 θα πρέπει να αναμένεται το νέο Renault Coupe. Ως βάση θα χρησιμοποιηθεί πιθανότατα το Nissan 350Z.
Ο Κάρλος Γκον, επικεφαλής τόσο της Renault όσο και της Nissan, φέρεται αποφασισμένος να λανσάρει ένα νέο κουπέ για λογαριασμό της γαλλικής εταιρείας. Κι όταν ο Γκον αποφασίζει κάτι…
Carlos said…
Προ λίγων εβδομάδων ο Κάρλος Γκον, επικεφαλής της Renault, παρουσίασε το πλάνο της εταιρείας έως το 2009. Η Renault δεν αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα, ούτε χρειάζεται να λάβει σκληρά μέτρα αναδιάρθρωσης. Περισσότερο πρέπει να αντιμετωπίσει τη σταθερότητα που εμφάνισαν οι πωλήσεις της τα τελευταία δύο χρόνια κι αυτό, σύμφωνα με τον πρόεδρο, θα γίνει με βελτίωση της σχεδίασης και λανσάρισμα μοντέλων, που θα ενισχύσουν το κύρος της εταιρείας. Ανάμεσα σε άλλα, ο Γκον είπε ότι, η Renault θα βγάλει μοντέλα και στις λεγόμενες "niche" κατηγορίες, τομείς δηλαδή στην αγορά με σχετικά μικρό εμπορικό ενδιαφέρον, αλλά με μεγάλο όφελος σε image. Υπό αυτό το πρίσμα, η απόφαση για ένα νέο σπορ κουπέ φέρεται, σύμφωνα με Γάλλους συναδέλφους, ότι έχει ήδη παρθεί με προσωπική ευθύνη του Γκον, όσο κι αν στη Γαλλία θεωρείται "politically incorrect" μια τέτοια κίνηση, σε μια εποχή "ρανταρισμού" όλων των δρόμων της χώρας.
Carlos didn't say…
Αυτό που πολλοί περίμεναν, αλλά ο Κάρλος δεν έκανε (σπανίως είναι προβλέψιμος άλλωστε ο κ. Γκον), ήταν η αναφορά σε ενδεχόμενο αναβίωσης του ονόματος "Alpine" και μαζί της διάσημης εταιρείας, με τη μεγάλη αγωνιστική και σπορ κληρονομιά (φωτό η "ψαρωτική" Alpine A310). Πηγές από τη Γαλλία αναφέρουν ότι, η αναβίωση θα γίνει, χωρίς όμως να τίθεται ζήτημα για βιασύνη (όχι πριν το 2009). Αυτό σχεδόν αυτόματα δείχνει και το χρονικό ορίζοντα, κατά τον οποίο θα πρέπει να περιμένουμε το νέο κουπέ της γαλλικής εταιρείας, το οποίο εκτιμάται ότι έχει πολλές πιθανότητες να συνδεθεί με την εν λόγω αναβίωση.
Με γονίδια 350Z
Για το όλο σχέδιο, η Renault έχει δύο επιλογές: ή θα χρησιμοποιήσει μία υπάρχουσα μηχανολογική βάση ή θα πρέπει να εξελίξει κάτι από λευκό χαρτί. Η απόφαση θα είναι πιθανότατα να επενδυθούν περισσότερα στη σχεδίαση και στην εμφάνιση του νέου κουπέ και λιγότερα στον τεχνικό τομέα. Για τα μηχανικά μέρη φαίνεται λοιπόν ότι, προκρίθηκε η πλατφόρμα και ο κινητήρας του Nissan 350Z (φωτό), κάτι που συνεπάγεται μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα, 3,5 λίτρα χωρητικότητας και απόδοση 300 ίππων.
Για πότε λέτε κ. Γκον;
Όχι πριν το 2009. Αυτό είναι, σύμφωνα με τις τωρινές πληροφορίες, το χρονοδιάγραμμα παρουσίασης του νέου κουπέ της Renault. Αυτή η μεσομακροπρόθεσμη πολιτική οφείλεται στο γεγονός ότι, δίνεται προτεραιότητα στα 26 νέα ή ανανεωμένα μοντέλα, το λανσάρισμα των οποίων έχει εξαγγελθεί για τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Βασικός πρωταγωνιστής, υπό αυτή τη λογική, δε θα μπορούσε να είναι ένα σπορ κουπέ, αλλά η νέα Laguna ή το εντελώς νέο SUV Koleos (φωτό), τα οποία αμφότερα αναμένονται μέσα στο 2007.
"Δεν βγάζουμε πρωτότυπα για πλάκα"
Ο απλός εντυπωσιασμός των επισκεπτών μιας έκθεσης αυτοκινήτου, με την παρουσίαση ενός πρωτότυπου οχήματος, δεν είναι σκοπός για τη Renault. Έτσι και το πρωτότυπο Fluence (Ιούνιος 2004) είναι προφανώς η βασική πηγή έμπνευσης για το μελλοντικό κουπέ της γαλλικής εταιρείας. Το εμπρός μέρος βρίσκεται ακόμη υπό εξέταση, διότι θα εξαρτηθεί και από την τότε (2009) σχεδιαστική ταυτότητα της Renault. Όμως θεωρείται σίγουρο ότι, το πίσω μέρος του Fluence θα προέλθει σχεδόν αυτούσιο στην παραγωγή. Μαγνήτη για τα βλέμματα αποτελεί η πεπλατυσμένη και κυματοειδής επιφάνεια πάνω από τα φτερά των πίσω τροχών και φυσικά η τετράγωνη προεξοχή -όπου θα εδρεύει και ο διάσημος "ρόμβος"- από την οποία θα καθορίζεται και το πολύ ιδιόμορφο σχήμα του πίσω παρμπρίζ και της πόρτας του χώρου αποσκευών. Να σημειωθεί ότι, και το Fluence διέθετε V6 κινητήρα, 3,5 λίτρων με 280 ίππους (όσους απέδιδε δηλαδή το Nissan 350Z το 2004).