ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  20/6/2006
Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/6/2006
Πρώτη επαφή
Renault Clio Renault Sport
Υποτροπιασμός στα μικρά GT
Στην Ελλάδα στα μέσα Σεπτέμβρη
Από την γκάμα του Clio δε θα μπορούσε να απουσιάζει η πιο δυνατή έκδοση Renault Sport. Μάλιστα, στην 3η της γενιά, η έκδοση αυτή αποδίδει 197 ίππους, ανεβάζοντας τον πήχη για τα δεδομένα αυτής της κατηγορίας.
Tα μικρά σπορ αυτοκίνητα της Renault ανέκαθεν χαρακτηρίζονταν από την οδική τους συμπεριφορά και εν συνεχεία από την υψηλή -για την εποχή τους- απόδοση. Αυτό ίσχυε για τα Renault 5 turbo και Alpine της δεκαετίας του 80, τα ατμοσφαιρικά Clio πρώτης και δεύτερης γενιάς και εξακολουθεί να ισχύει και στην τωρινή τρίτη γενιά, που προκαλεί αρχικά με την απόδοσή της.
Aισθητικά
Το Clio Renault Sport διαφέρει από τα μικρότερα αδέλφια του εμφανισιακά, προβάλλοντας ένα έντονα δυναμικό προφίλ. Πιο συγκεκριμένα, το Clio RS φέρει ένα νέο εμπρός προφυλακτήρα με μεγάλη εισαγωγή αέρα, νέα εμπρός φτερά πιο μυώδους σχεδίασης, που ενσωματώνουν και αεραγωγούς για την απαγωγή της θερμοκρασίας από το χώρο του κινητήρα, νέα τονισμένα πίσω φτερά και νέο πίσω προφυλακτήρα, που στο κάτω μέρος του φιλοξενεί ένα διαχύτη αέρος και δύο απολήξεις εξατμίσεων εκατέρωθεν αυτού. Η αεροτομή, στο πάνω μέρος της πόρτας του χώρου αποσκευών και οι ζάντες των 17 ιντσών με τα ελαστικά -ειδικά για το Clio RS- της Continental αποτελούν επιπλέον στοιχεία της ειδικής αυτής έκδοσης.
Μηχανικά
Οι μηχανικοί της Renault, προκειμένου να προσδώσουν στο Clio RS την απαιτούμενη σπορτίφ οδική συμπεριφορά, προχώρησαν σε ευρείες αλλαγές στα μηχανικά του μέρη. Αρχικά η ανάρτηση διαθέτει πιο σφιχτή ρύθμιση και δύο ράβδους στρέψης στο εμπρός τμήμα της, ενώ αυξήθηκαν το μεταξόνιο κατά 10 χλστ. και τα μετατρόχια εμπρός και πίσω κατά 48 και 50 χλστ., αντίστοιχα. Μεγαλύτερη κατά 10 χλστ. είναι και η αντιστρεπτική δοκός, ενώ το όλο σπορ πακέτο συμπληρώνει και το καλύτερο -από των απλών Clio- σύστημα διεύθυνσης.
Εσωτερικό
To εσωτερικό του Clio RS διαθέτει νέο πίνακα οργάνων σπορτίφ αισθητικής, αλουμινένια πεντάλ και σπορ τιμόνι, ενώ τα καθίσματα είναι τύπου μπάκετ, παρέχοντας πολύ καλή πλευρική στήριξη. Προαιρετικά δε, το Clio RS μπορεί να εξοπλιστεί με δύο ρυθμιζόμενα πλήρως αγωνιστικά μπάκετ, εντείνοντας ακόμα περισσότερο τη σπορτίφ αίσθηση. Η ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού είναι πολύ καλή, ενώ και η συναρμολόγηση κυμαίνεται σε καλά επίπεδα.
Oδηγικά
Παρά τη σφιχτή ανάρτηση, το Clio RS δεν προβληματίζει με την απόσβεση των ανωμαλιών. Επιπλέον, όλες οι μηχανικές ρυθμίσεις διαμορφώνουν ένα σπορτίφ σύνολο, με έμφαση στην ικανοποίηση του οδηγού σε γρήγορους ρυθμούς, κάτι που έγινε αντιληπτό με οδήγηση σε πίστα. Το Clio, ακόμα και με απενεργοποιημένο το ESP, είναι ασφαλές και προβλέψιμο, ενώ στο όριο προβάλλει ελαφρά υποστροφή, η οποία εξαλείφεται εύκολα, αφού το πίσω μέρος είναι ιδιαίτερα ρυθμίσιμο. Τα -ενισχυμένα και μεγαλύτερα σε σχέση με των απλών Clio- φρένα αρμόζουν στο σπορ χαρακτήρα του συνόλου, παρέχοντας πολύ καλή αίσθηση και αποτελεσματικότητα, ενώ το σύστημα διεύθυνσης έχει ελαφρώς τεχνητή αίσθηση. Ωστόσο είναι ακριβές και άμεσο.