ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  12/12/2006
TEST
Volvo C30 1,6
Check mate!
Διαβάστηκε από 30472 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:12/12/2006
Το Volvo C30 διακρίνεται για την αίσθηση στιβαρότητας και σιγουριάς που προσφέρει στον οδηγό του, με την ποιότητα κύλισης να είναι από τις κορυφαίες στην κατηγορία.
Με μια κίνηση στρατηγικής, η Volvo αποφασίζει να κατέβει στα μικρομεσαία μοντέλα, με ένα αυτοκίνητο το οποίο προτάσσει περισσότερο το design και τη νεανική υπόστασή του. Η φιλοσοφία αυτή μας βρίσκει απολύτως σύμφωνους, ειδικά από τη στιγμή που προέρχεται από μια φίρμα, που δε μας έχει συνηθίσει σε τέτοιους πειραματισμούς.
Από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε ως Design Concept στην περσινή έκθεση του Ντιτρόιτ, το C30, η πρώτη σύγχρονη προσπάθεια της Volvo στα μικρομεσαία, απέσπασε ιδιαίτερα κολακευτικά σχόλια για την εμφάνισή του. Ακόμα και στη Διεθνή Έκθεση του Παρισιού το Σεπτέμβριο, το σουηδικό μικρομεσαίο κέρδισε το μεγαλύτερο μερίδιο των εντυπώσεων κοινού και ειδικού τύπου, για την ξεχωριστή αισθητική του. Είναι, λοιπόν, απολύτως λογικό, να αφιερώσουμε τις πρώτες γραμμές αυτής της δοκιμής μας στην εξωτερική σχεδίαση του νέου δημιουργήματος της Volvo, τη στιγμή μάλιστα που αυτή αναμένεται να καθορίσει στο μέγιστο βαθμό την πορεία του μοντέλου στην ελληνική αγορά.
Τα πίσω… μπρος!
Καιρό είχαμε να ξεκινήσουμε την αναφορά μας στη σχεδίαση ενός μοντέλου από τα… οπίσθιά του. Μάλιστα, αυτή είναι και η ειδοποιός διαφορά του νέου Volvo C30 -αισθητικά τουλάχιστον- από οποιοδήποτε άλλο μικρομεσαίο κυκλοφορεί στο δρόμο. Τι έχουμε εδώ, λοιπόν: Αρχικά, την εντύπωση κλέβει, με τη μία, το μεγάλο διάφανο παρμπρίζ, το οποίο σε ένα πολύγωνο σχήμα κατεβαίνει έως τον προφυλακτήρα του αυτοκινήτου, "παίζοντας" και τον… άχαρο ρόλο της πόρτας εισόδου του χώρου αποσκευών. Στη συνέχεια, το βλέμμα πέφτει πάνω στις δύο έντονες ακμές, εκατέρωθεν του πίσω πλάγιου τμήματος του αυτοκινήτου, οι οποίες καταλήγουν στο οριζόντιο τμήμα των πίσω φωτιστικών. Τα τελευταία ολοκληρώνουν το σχήμα τους με μια κάθετη και στενή επιφάνεια, δημιουργώντας, εφ' όσον τα δει κανείς ολοκληρωμένα, την ψευδαίσθηση ενός δακτύλου, το οποίο δείχνει προς τα πάνω! Το αισθητικό κομμάτι συμπληρώνει ο μεγάλος, φουσκωμένος προφυλακτήρας, ορίζοντας ένα συνολικό αποτέλεσμα, άμεσα επιθυμητό από το νεανικό κοινό της κατηγορίας.
Και ολίγον από το υπόλοιπο…
Στο εμπρόσθιο τμήμα του C30, τα πράγματα είναι εμφανώς πιο συγκρατημένα, η επιλογή όμως της Volvo, να διατηρήσει αυτούσιο το κομμάτι από το σεντάν S40 και το κουπέ-κάμπριο C70, δημιουργεί, πέρα από ένα πετυχημένο αισθητικό αποτέλεσμα, και μια οπτική σύνδεση για την τοποθέτηση του αυτοκινήτου στην υπάρχουσα γκάμα της Volvo. Στο πλάι τώρα, εντύπωση προκαλούν τα τονισμένα φτερά του μοντέλου και η διαφορετική χρωματική επιλογή στα πλαϊνά μαρσπιέ, τα οποία αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι ενός ενιαίου ξεχωριστού τμήματος, το οποίο ξεκινά από τον εμπρός προφυλακτήρα και αγκαλιάζει όλο το κάτω τμήμα του αμαξώματος. Οι αυξημένες για την κατηγορία, τέλος, διαστάσεις του αποκλειστικά 3θυρου C30 (μήκος 4,25 μέτρων) δίνουν πιο ορατή μια συμπαγή αίσθηση όγκου, η οποία όμως διατηρεί σε κάθε περίπτωση την κομψότητά της.
Μας άρεσε
Η ξεχωριστή εξωτερική εμφάνιση, η ποιότητα και η αισθητική του εσωτερικού, η ποιότητα κύλισης και η γενικότερη αίσθηση του οχήματος στο δρόμο, η αίσθηση του κιβωτίου, η τιμή της βασικής έκδοσης, η εσωτερική ηχομόνωση.
Δεν μας άρεσε
Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών και το ψηλό του κατώφλι, ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, η απόδοση του κινητήρα στις υψηλές ταχύτητες.
Ο μεγάλος πρωταγωνιστής της σχεδίασης του Volvo C30 είναι το πίσω τμήμα του. Ενσωματώνοντας τόσο μεταμοντέρνα, όσο και ρετρό (προερχόμενα από το Volvo P1800ES του 1971) στοιχεία, καταφέρνει να αποτελεί το πλέον ελκυστικό κομμάτι του αυτοκινήτου.




 
 Volvo C30 1,6
Εσωτερικό
Χώροι
Ασφαλές, ουδέτερο και εξαιρετικά στιβαρό στο δρόμο
Κινητήρας
Παθητική ασφάλεια
Συμπέρασμα