Διαβάστηκε από 54507αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:20/2/2007
Το Toyota Auris εμφανίζει βελτιωμένη και ασφαλή οδική συμπεριφορά.
Η Toyota βάζει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας το όνομα "Corolla" για το hatchback μοντέλο, στρεφόμενη σε ένα όνομα πιο σύγχρονο και πιο "-is"! Το νέο Toyota Auris έρχεται καλύτερο σε όλους σχεδόν τους τομείς, σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά, με στόχο να επεκτείνει ακόμα περισσότερο την κορυφαία εμπορική πορεία του προκατόχου του. Aς δούμε αν έχει τα όπλα για να το καταφέρει.
Συγκρατημένη αλλά σύμφωνη με τα αισθητικά πρότυπα της Toyota, η σχεδίαση του Auris καταφέρνει να κρύβει λίγο τις διαστάσεις του ιαπωνικού μικρομεσαίου.
Το στοίχημα της Toyota, στην περίπτωση του νέου Auris, είναι το πώς θα υποδεχθεί το παραδοσιακό -και πολλές φορές ακόμα και συντηρητικό- κοινό της φίρμας το νέο μοντέλο. Γιατί, για να αφήσεις το όνομα "Corolla" στο παρελθόν (σ.σ. θυμίζουμε ότι το Corolla παραμένει μόνο ως σεντάν), θέλει κότσια, αφού μόνο το όνομα "Corolla" έκρινε σε πολλές περιπτώσεις την τελική επιλογή. Ειδικά μάλιστα σε αγορές όπως η ελληνική, όπου το "Toyota Corolla" αποτελεί συνώνυμο υψηλών αξιών και εμπορικής επιτυχίας, η υποδοχή του ονόματος "Auris" (διαβάζεται "¶ουρις") δε θα είναι μια εύκολη υπόθεση. Το νέο όνομα, πάντως, δεν είναι εντελώς ξένο, αφού η κατάληξη σε "-is" δημιουργεί την απαραίτητη ηχητική αλυσίδα μεταξύ του μικρότερου Yar-is και του μεγαλύτερου Avens-is.
Σύγχρονη, αλλά
μάλλον άτολμη εικόνα
Αυτήν ακριβώς την "οικογενειακή" φιλοσοφία ενστερνίζεται πρώτο το αμάξωμα του νέου Auris. Το αυτοκίνητο, παρ' ότι διαθέτει νέα σχεδίαση, διατηρεί άρρηκτους αισθητικούς δεσμούς με τα υπόλοιπα μοντέλα της Toyota (ειδικά με το Yaris), ενώ εφ' όσον το δει κανείς από συγκεκριμένες οπτικές γωνίες, θυμίζει έντονα το Corolla που αντικαθιστά.
Η σχεδίαση αυτή ενσωματώνει πολλές καμπύλες γραμμές (απουσιάζουν οι ακμές) και έντονες νευρώσεις στα πλάγια, στο καπό, στη μάσκα και στους θόλους των τροχών. Στο εμπρόσθιο τμήμα, η μάσκα θυμίζει έντονα αυτή του Yaris, ενώ τα μεγάλα φωτιστικά κλίνουν προς το πλάι, ακολουθώντας την καμπύλη των τόξων των τροχών. Ο νέος προφυλακτήρας, με τους αεραγωγούς και τους προβολείς ομίχλης, είναι πιο δυναμικός, ενώ το κεκλιμένο παρμπρίζ επιτελεί και αεροδυναμικούς σκοπούς. Στο πίσω τμήμα, οι παχιές κολώνες, τα μεγάλα φωτιστικά και ο συμπαγής προφυλακτήρας δημιουργούν ένα καθαρό και σαφώς πιο συντηρητικό αποτέλεσμα.
Σε σχέση με το προηγούμενο
Corolla 5d, το νέο Toyota Auris…
… είναι πιο μακρύ, πιο πλατύ και πιο ψηλό
… διαθέτει το ίδιο μεταξόνιο των 2,6 μέτρων
… είναι πιο βαρύ κατά 122 κιλά
… είναι πιο αργό κατά 0,5 δλ. στην επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα
… είναι πιο γρήγορο κατά 0,3 δλ. στην επιτάχυνση 60-100 χλμ./ώρα με 4η
… είναι πιο αργό κατά 1,1 δλ. στην επιτάχυνση 80-120 χλμ./ώρα με 5η
… ακινητοποιείται από τα 100 χλμ./ώρα σε 4,2 μέτρα λιγότερα
… είναι πιο φθηνό κατά 270 ευρώ στη βασική 5θυρη έκδοση, με ίδιο επίπεδο εξοπλισμού
… προσφέρει λίγο πιο μικρούς χώρους για τους επιβάτες και μεγαλύτερο για το χώρο αποσκευών
Μας άρεσε
Η σχεδίαση του εσωτερικού και ειδικά η κεντρική κονσόλα, η βελτιωμένη οδική συμπεριφορά, η ποιότητα κύλισης, η αποτελεσματικότητα του συστήματος πέδησης, ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών
Δεν μας άρεσε
Η συνολικά συντηρητική εξωτερική εμφάνιση, η παρουσία σκληρών πλαστικών στο εσωτερικό, ορισμένες ατέλειες φινιρίσματος, ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών
Μακάρι…
… να υπήρχαν μαλακά πλαστικά στο εσωτερικό, τα οποία να συμβάδιζαν με την αισθητική αναβάθμιση