ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Scoop

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  1/5/2007
Scoop old
Nέο Αudi A5
The Big TT (;)
Διαβάστηκε από 3872 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:1/5/2007
Eντυπωσιακό το νέο Αudi A5
Από καιρό η Audi ήθελε να ρίξει στην αγορά ένα ακόμη δίθυρο όχημα, πέραν του κλασικού πλέον ΤΤ. Το A5 είναι ακριβώς αυτό, είναι αρκετά μεγάλο και φιλοδοξεί να γίνει και αυτό κλασικό.
Ένα αρκετά σημαντικό κενό στην γκάμα της Audi έρχεται να συμπληρώσει το A5, ένα κουπέ με μήκος 4,63 μέτρων.
Μεσαίο χωρίς κουπέ γίνεται;
Μία υποκατηγορία, στην οποία η Audi δεν είχε εκπρόσωπο, είναι αυτή των μεσαίων οχημάτων με δίθυρο αμάξωμα. Θα πείτε τώρα: "μα πόσο σημαντική είναι αυτή η κατηγορία;". Και η απάντηση είναι, ότι πρόκειται για μία από τις πιο σημαντικές κατηγορίες, αφού σε αυτή δραστηριοποιούνται εδώ και αρκετά χρόνια δύο βασικές ανταγωνίστριες και ομοεθνείς εταιρείες, η BMW με την κουπέ εκδοχή της Σειράς 3 και, φυσικά, η Mercedes-Benz με τη CLK. Αυτή η "ανεξέλεγκτη" κίνηση των δύο γερμανικών εταιρειών θα βρίσκει πλέον αντίπαλο στο πρόσωπο του νέου Audi A5.
Αυτό είναι το μεγάλο TT;
Η άμεση εμπορική επιτυχία του πρώτης γενιάς TT είχε βάλει στην Audi τις σκέψεις να διευρύνει το πρότζεκτ των δίθυρων μοντέλων προς τα πάνω. Δε γνωρίζουμε εάν το Α5 αποτελεί την ερμηνεία των ιδεών που εκφράζει το ΤΤ, προσαρμοσμένη όμως σε μια σημαντικά μεγαλύτερη κλάση μεγέθους. Αυτό που έχει σημασία είναι, ότι η εμφάνιση του νέου μοντέλου της Audi δείχνει να πληροί τις προϋποθέσεις για να πάρει μια περίοπτη θέση στη μακρά ιστορία της φίρμας. Το εντυπωσιακό με το A5 είναι ότι μπορεί και τραβάει τα βλέμματα, χωρίς να έχει σχεδιαστικές ακρότητες να επιδείξει. Οι γραμμές του είναι τόσο λιτές αλλά και "καθαρές", ώστε πραγματικά δε χρειάζεται πολλά "φτιασίδια" με τη μορφή εξαιρετικά επιθετικών φωτιστικών σωμάτων κ.λ.π. Παρεμπιπτόντως, τα εμπρός φώτα του μοντέλου αποτελούν ένα είδος επιρροής από το επίσης νέο σπορ-κουπέ της Audi, το R8. Από εκεί κι έπειτα, η κλασική τραπεζοειδής μάσκα στο εμπρός μέρος, οι ρευστές σχεδιαστικές γραμμές στο πλαϊνό τμήμα και η πλατιά πίσω κολόνα του αμαξώματος δημιουργούν ένα πολύ όμορφο σύνολο, που στηρίζεται στην κομψότητα και στο διακριτικό δυναμισμό. Ο ίδιος ο Βάλτερ ντε Σίλβα, πάντως, χαρακτηρίζει το A5 ως "το πιο όμορφο αυτοκίνητο" που έχει ποτέ σχεδιάσει ο ίδιος κι όταν αυτό το λέει ένας σχεδιαστής με την "πένα" του ντε Σίλβα, αυτό αποκτά ιδιαίτερη αξία. Ο αρχισχεδιαστής του ομίλου της Volkswagen εφάρμοσε πάντως και σε αυτό το μοντέλο μια κλασική αρχή της σχεδίασης των κουπέ: "γυάλινες επιφάνειες στο 1/3 και μεταλλικές επιφάνειες στα 2/3 του αμαξώματος".
Φουτουρορετρό
Από τη μία πλευρά λοιπόν τα εμπρός φώτα, αλλά και το τονισμένο σχήμα των φτερών των τροχών παραπέμπουν στο R8. Από την άλλη πλευρά όμως, δε λείπουν και κάποιες ρετρό αναφορές, όπως η πλατιά τρίτη κολόνα του αμαξώματος, η οποία, σύμφωνα με την Audi, αποτελεί μια παραπομπή στο Audi quattro των αρχών της δεκαετίας του 1980, το σχεδόν μυθικό εκείνο μοντέλο, που ακόμη αποτελεί βασικό αντικείμενο πόθου για συλλέκτες και μη…

 
 Nέο Αudi A5
Κινητήρες
Εσωτερικό
Audi S5
Στο δρόμο