Διαβάστηκε από 40255αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:5/2/2008
Αισθητά πιο άνετο και με συνολικά πολύ καλή οδική συμπεριφορά
Βελτιωμένο τόσο σε οδική συμπεριφορά, όσο και,
κυρίως, σε άνεση αποδεικνύεται το νέο Audi A4, προσφέροντας στους επιβάτες του ένα απροβλημάτιστο ταξίδι.
Η νέα γενιά του Audi A4 υιοθετεί μια σειρά από αλλαγές στο σύστημα αναρτήσεων και στα μηχανικά της μέρη, με στόχο το γερμανικό μεσαίο να προσφέρει μια όσο το δυνατόν πιο ασφαλή οδική συμπεριφορά, χωρίς παράλληλα να μετριάζει υπό καμία συνθήκη την άνεση που απολαμβάνουν οι επιβάτες του. Οι άνθρωποι της Audi, λοιπόν, αρχικά προχώρησαν σε τοποθέτηση του διαφορικού στο εμπρός τμήμα του οχήματος και του συμπλέκτη στο πίσω μέρος, έτσι ώστε ο μπροστινός άξονας του αυτοκινήτου να μεταφερθεί 154 χιλιοστά πιο μπροστά και να βρεθεί κάτω από τον κινητήρα. Επιπλέον, τοποθέτησαν την μπαταρία στο πίσω τμήμα του οχήματος, κάτω από το χώρο αποσκευών. Με αυτές τις αλλαγές επιτεύχθηκε πολύ καλύτερη κατανομή βάρους μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα, κάτι που έχει πολλά οφέλη στην πρόσφυση του αυτοκινήτου. Προσθέστε εδώ και την τοποθέτηση 5 αλουμινένιων συνδέσμων στην μπροστινή ανάρτηση, οι οποίοι φροντίζουν, ώστε η ανάρτηση να αποκρίνεται πλέον καλύτερα από ποτέ.
Αυτές, λοιπόν, οι αλλαγές έχουν ως πρακτικό αποτέλεσμα, το νέο A4 να εμφανίζεται πολύ πιο άνετο οδηγικά, κάτι που αντιλαμβάνονται οι επιβάτες από τα πρώτα χιλιόμετρα. Πλέον, οι εγκάρσιες ανωμαλίες δε γίνονται αισθητές στο εσωτερικό, αφού η ανάρτηση φροντίζει να τις απορροφήσει πολύ αποτελεσματικά. Και αυτό συμβαίνει, χωρίς το αυτοκίνητο να είναι "μαλακό" και χωρίς να το αμάξωμα να εμφανίζει κλίσεις στις στροφές. Εκεί, μόνο σε συνθήκες πίεσης το A4 θα εμφανίσει μικρές τάσεις υποστροφής, οι οποίες όμως διορθώνονται με τη σύμπραξη του στάνταρ ESP (απενεργοποιείται πλήρως μέσω διακόπτη). Στην ευθεία, το αυτοκίνητο καλύπτει σταθερότατα αποστάσεις με μεγάλη ταχύτητα, χωρίς να ανησυχήσει τον οδηγό. Η αίσθηση που λαμβάνει αυτός, σε κάθε περίπτωση, είναι πιο ευχάριστη από πριν και μόνο το ελαφρύ και με μέτρια επαναφορά σε χαμηλές ταχύτητες, σύστημα διεύθυνσης (βαραίνει σε πιο υψηλές ταχύτητες), του στερεί κάποια από αυτή την αίσθηση. Τα φρένα με τη σειρά τους έχουν παροιμιώδη αποτελεσματικότητα, κάτι που πιστοποιήθηκε και στη μέτρησή μας, αφού για ν' ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ./ώρα, το A4 1,8 TFSI απαίτησε μόλις 36,2 μέτρα!
Εξελιγμένες λειτουργίες ESP
Το ESP του νέου Audi A4 ενσωματώνει επιπλέον λειτουργίες, που υποβοηθούν τον οδηγό ειδικά σε συνθήκες φρεναρίσματος. Σε συνθήκες βροχής, το σύστημα ενεργοποιεί διακριτικά τα φρένα του οχήματος, έτσι ώστε να καθαριστούν οι δίσκοι από το νερό και να μείνουν όσο πιο στεγνοί γίνεται. Επιπλέον, σε πιο απαιτητικές διαδρομές, όπου τα φρένα θερμαίνονται περισσότερο, το σύστημα υποβοηθά στη δύναμη που ασκείται στους δίσκους, έτσι ώστε να μην επηρεαστεί η αποτελεσματικότητα της επιβράδυνσης.
Μικρές τάσεις υποστροφής θα κάνουν την εμφάνισή τους σε δρόμο με στροφές, χωρίς όμως να προβληματίσουν, αφού ο οδηγός μπορεί να τις διαχειριστεί και με τη βοήθεια του στάνταρ ESP.
Adaptive Cruise Control
Για πρώτη φορά σε μεσαίο της σεντάν, η Audi προσφέρει προαιρετικά στο νέο A4 το σύστημα Adaptive Cruise Control. Το σύστημα λειτουργεί σαν ένα κλασσικό Cruise Control, δηλαδή κρατά σταθερή μια επιλεγμένη από τον οδηγό ταχύτητα χωρίς αυτός να πιέζει το γκάζι, αλλά μόλις "αντιληφθεί" ότι η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα είναι μικρότερη του επιτρεπτού, τότε ειδοποιεί τον οδηγό σε δύο στάδια: Πρώτον, μέσω ενός ηχητικού και οπτικού σήματος τον προειδοποιεί να μειώσει την ταχύτητά του. Δεύτερον, εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει, τότε το σύστημα επεμβαίνει στο σύστημα πέδησης επιβραδύνοντας το αυτοκίνητο, με σκοπό να αφυπνίσει τον οδηγό.