ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  2/9/2008
TEST
The “F” Word
Oδική συμπεριφορά
Διαβάστηκε από 2860 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:2/9/2008
Από τα σαλόνια… στα αλώνια
Δεν είναι η πρώτη φορά που οδηγούμε ένα σπορ ΙS. Γυρίζοντας πίσω στο χρόνο, η πρώτη γενιά του IS 200 στην έκδοση Sport με το μπλοκέ πίσω διαφορικό αρκούσε για να σου δώσει τις πισωκίνητες χαρές της οδήγησης από μόλις 155 ίππους. Ακολούθησε η έκδοση με τον κομπρέσσορα, το IS 200 με τους 200 ίππους, που σαφώς ήταν αρκετά πιο σπορ. Το IS F, βέβαια, δεν έχει καμία σχέση με τα προαναφερθέντα μοντέλα, αφού τόσο ο θηριώδης κινητήρας, όσο και το στήσιμό του το τοποθετούν στην ανώτερη κλίμακα του σπορ, λίγο πριν χαρακτηριστεί supercar. Το set up της ανάρτησης του IS F βασίζεται στην άξια για σπορ συμπεριφορά δομή του μικρού IS 250, με τα διπλά ψαλίδια εμπρός και τον άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω να έχουν ενισχυθεί, ώστε να αντεπεξέλθουν στις αυξημένες δυνάμεις. Το IS F διαθέτει επιπλέον πιο σφιχτά αμορτισέρ, ελατήρια και σινεμπλόκ ανάρτησης, ενώ μεγαλύτερες είναι και οι αντιστρεπτικές. Η γεωμετρία της ανάρτησης έχει βελτιωθεί (μετά από πολλές ώρες δοκιμών στην ιαπωνική πίστα Fuji Speedway, από την οποία προκύπτει και το "F" στην ονομασία του), ώστε να ανταποκρίνεται στα νέα μέρη αυτής, αλλά και στους νέους 19 ιντσών τροχούς. Στην πράξη τώρα, το IS F κρίνεται απολαυστικό στη γρήγορη οδήγηση, με το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι να προσφέρει επάρκεια πληροφοριών για το σωστό έλεγχο του μπροστινού μέρους, αφού ως πισωκίνητο με 423 άλογα έχει την τάση να "γυρίζει" εύκολα. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του το εξελιγμένο σύστημα VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management), το οποίο στην ουσία αποτελεί ένα σύστημα που συνδυάζει τα επιμέρους στοιχεία που σχετίζονται με την οδική του συμπεριφορά. Πιο συγκεκριμένα, εκείνο ελέγχει τα συστήματα ελέγχου της ευστάθειας και της πρόσφυσης, το σύστημα διαχείρισης του κινητήρα και του κιβωτίου, αλλά και τα φρένα. Με αυτό το σύστημα ο οδηγός θα εκτιμήσει τη λειτουργία του συστήματος ευστάθειας και της πρόσφυσης, με εκείνο να επενεργεί θετικά στην οδική του συμπεριφορά, "παίζοντας" το ρόλο του διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, που απουσιάζει στη μηχανική του μορφή. Τέλος, τα 6πίστονα φρένα εμπρός και τα 2πίστονα πίσω εγγυώνται την ασφαλή και εύκολη ακινητοποίησή του.
Με απενεργοποιημένο το σύστημα ευστάθειας, το IS F θα δείξει τον πραγματικά ευχάριστο εαυτό του, αφού οι 423 ίπποι εύκολα σπάνε οποιοδήποτε όριο πρόσφυσης. Στηβ επιλογή Sport του VDIM, το IS F θα κινηθεί λιγότερο θεαματικά αλλά αντίθετα πιο γρήγορα.

Σε ταξίδι και με όλες τις ρυθμίσεις που μπορεί να κάνει ο οδηγός στις θέσεις normal (κιβώτιο, ηλεκτρονικά κλπ), το IS F αποδεικνύεται το ίδιο ευχάριστο και άνετο με ένα απλό IS 250.

 
 Lexus IS F
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Oδική συμπεριφορά
Εσωτερικό - Χώροι