Συνέντευξη με τον κ. Δημήτρη Ψυλλάκη, Διευθυντή Mercedes-Benz Cars
Διαβάστηκε από 37458αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:2/12/2008
Α.Τ.: Πόσο σημαντικός είναι αυτή τη στιγμή ο τομέας "περιβάλλον" για τη Mercedes-Benz;
Δ.Ψ.: Η εταιρεία μας, ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη απέναντι στο θέμα της οικολογικής αυτοκίνησης, επενδύει συστηματικά στην έρευνα και στην εξέλιξη νέων τεχνολογιών που αφορούν σε αυτόν τον τομέα. Ως αποτέλεσμα έχει να παρουσιάσει μία σειρά από καινοτομίες, που εγγυώνται χαμηλή κατανάλωση και πολύ μικρές έως μηδενικές εκπομπές ρύπων, άρα φιλικότερα προς το περιβάλλον οχήματα. Πιο συγκεκριμένα, ήδη διατίθενται μοντέλα που φέρουν τις τεχνολογίες:
BlueEFFICIENCY, με μείωση έως και 12% της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2
ECO Start & Stop, όπου ο κινητήρας σβήνει όταν το όχημα ακινητοποιείται
BlueTEC, η επονομαζόμενη "καθαρότερη τεχνολογία diesel στον κόσμο"
Natural Gas Technology (NGT) - με το φυσικό αέριο ως εναλλακτικό καύσιμο σε κινητήρες εσωτερικής καύσης. Διατίθενται ήδη δύο μοντέλα, στην E 200 NGT BlueEFFICIENCY και στην B 170 NGT BlueEFFICIENCY
Hybrid & BlueTEC Hybrid, υβριδική τεχνολογία όπου τα οχήματα κινούνται με τη συνεργασία κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου με έναν ή περισσότερους ηλεκτροκινητήρες
Παράλληλα, σε φάση εξέλιξης βρίσκονται οι τεχνολογίες:
DiesOtto, ένας κινητήρας που συνδυάζει την απόδοση του βενζινοκινητήρα με τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου του πετρελαιοκινητήρα. Από 1.800 κ.εκ., αποδίδει 238 ίππους και έχει μέση κατανάλωση 5.3 λίτρα/100 χλμ!!! H πρώτη παρουσίαση του κινητήρα έγινε στο πρωτότυπο F700.
F-Cell, ηλεκτροκίνητα οχήματα που εφοδιάζονται με υδρογόνο. Το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής, η B-Class F-Cell, αναμένεται να λανσαριστεί το 2010 και τα
Ηλεκτρικά οχήματα (smart ed, σε ευρεία παραγωγή αναμένονται το 2012)
Α.Τ.: Ποια είναι η γνώμη σας για την αλλαγή του τρόπου φορολόγησης των αυτοκινήτων με βάση τις εκπομπές ρύπων τους, ο οποίος ήδη ισχύει σε κάποιες χώρες της Ευρώπης και βρίσκεται προς συζήτηση και για τη χώρα μας;
Δ.Ψ.: Σίγουρα είναι ένα μέτρο που μπορεί να συνεισφέρει στην καθιέρωση ενός πιο "καθαρού" στόλου αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Παράλληλα, όμως, θα πρέπει να συνδυαστεί και με "πριμοδοτήσεις" για τις αποσύρσεις των αυτοκινήτων προηγούμενης τεχνολογίας και την προώθηση μιας "πράσινης επιλογής". Καθώς η Ελλάδα είναι πλέον μια από τις λίγες χώρες που επιβάλλουν τέλος ταξινόμησης, το οποίο αυξάνεται ανάλογα με τον κυβισμό του οχήματος, θα πρέπει να εξετασθεί η σταδιακή μείωση αυτής της δυσανάλογης φορολογίας, που επιβαρύνει ακόμη τα υψηλού κυβισμού αυτοκίνητα, καθώς και η τελική αντικατάστασή της με φόρο, που θα βασίζεται στην αντιρρυπαντική τεχνολογία και στις εκπομπές ρύπων των οχημάτων.
Ταυτόχρονα θα πρέπει να δοθεί έμφαση και σε ένα άλλον τομέα, αυτόν της οικολογικής οδήγησης, ώστε ο Έλληνας οδηγός να βελτιώσει την οδική του συμπεριφορά με γνώμονα το σεβασμό για το περιβάλλον αλλά και το προσωπικό του συμφέρον, γιατί δεν αρκεί ένα αυτοκίνητο να είναι φιλικό προς το περιβάλλον, πρέπει και ο οδηγός του να οδηγεί οικολογικά!
Α.Τ.: Αυτή τη στιγμή, στην ελληνική αγορά έχετε το προνόμιο να διαθέτετε στην γκάμα σας το βενζινοκίνητο μοντέλο με τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, το smart fortwo mhd (micro hybrid drive). Μιλήστε μας λίγο για την τεχνολογία αυτή.
Δ.Ψ.: Το smart, διατηρώντας τα ίδια αυτά χαρακτηριστικά που το έκαναν διάσημο από την αρχή της καριέρας του, πριν από 10 ακριβώς χρόνια, χάρη στο μέγεθός του και στη λειτουργικότητά του, αποτελεί αδιαμφισβήτητα το ιδανικό αυτοκίνητο πόλης και θέτει συνεχώς νέα δεδομένα στους τομείς της ευελιξίας και της φιλικότητας προς το περιβάλλον. Το μικρό smart είναι γενικότερα ένας μεγάλος παίχτης στο τερέν της "πράσινης αυτοκίνησης", αρκεί να σας θυμίσω ότι στην έκδοση cdi είναι ο παγκόσμιος πρωταθλητής στις εκπομπές CO2 με 88 γραμ./χλμ.
Παράλληλα, ηλεκτροκίνητα smart κυκλοφορούν ήδη πιλοτικά στο Λονδίνο, ενώ από το 2010 θα ενταχθούν και άλλες μητροπόλεις στο πρόγραμμα αυτό. Επίσης, κυκλοφορεί ήδη, όπως αναφέρατε, το smart mhd, για την ακρίβεια οι εκδόσεις του smart, με μηχανικά σύνολα 61 και 71 ίππων, που διατίθενται πλέον αποκλειστικά ως mhd, δηλαδή εφοδιάζονται με τεχνολογία start/stop. Χάρη στην τεχνολογία αυτή εξασφαλίζεται μειωμένη κατά 8% κατανάλωση καυσίμου (4,3 λίτρα/100 χλμ.), χαμηλότερες εκπομπές CO2 (103 γρ./χλμ.), καθώς και μειωμένα επίπεδα θορύβου, ώστε οι αστικές μετακινήσεις μας να είναι "οικολογικές".
Α.Τ.: Οι εκδόσεις BlueEFFICIENCY των A-Class, Β-Class και C-Class διακρίνονται για τις χαμηλές εκπομπές ρύπων και κατανάλωσης που προσφέρουν. Σε ποια άλλα μοντέλα της Mercedes-Benz αναμένεται να δούμε αντίστοιχες εκδόσεις;
Δ.Ψ.: Είναι γεγονός ότι οι εκδόσεις BlueEFFICIENCY, ενσωματώνοντας ειδικές τεχνικές τροποποιήσεις, όπως μείωση του βάρους, μικρότερη αντίσταση κύλισης και βελτίωση του αεροδυναμικού συντελεστή, προσφέρουν μείωση έως και 12% της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2, χωρίς καμία διαφοροποίηση στις επιδόσεις τους σε σχέση με τις αντίστοιχες συμβατικές εκδόσεις. Στο προσεχές μέλλον αναμένονται εκδόσεις BlueEFFICIENCY να εμπλουτίσουν την γκάμα της E-Class, στα πλαίσια του λανσαρίσματος του νέου μοντέλου το 2009.
Οι εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς