Τεχνολογίες και τρόποι που βοηθούν στη χαμηλή κατανάλωση και στις μειωμένες εκπομπές ρύπων
Διαβάστηκε από 37458αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:2/12/2008
Σύστημα start/stop
Το σύστημα αυτό το συναντούμε σε ολοένα και περισσότερα οχήματα, εξασφαλίζοντας οικονομία καυσίμου και χαμηλότερους ρύπους, μέχρι και έως 10%, ανάλογα με την περίπτωση. Μια γεννήτρια, λοιπόν, αναλαμβάνει να σβήνει και να επανεκκινεί τον κινητήρα κατά το σταμάτημα του αυτοκινήτου. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγεται η λειτουργία στο ρελαντί του κινητήρα για μεγάλα διαστήματα, κάτι που συνεπάγεται επιβάρυνση της κατανάλωσης. Όπως είναι επόμενο, το σύστημα αυτό ωφελεί κυρίως στις αστικές μετακινήσεις και σε συνθήκες αυξημένης κίνησης.
Το smart fortwo mhd είναι ένα από τα οχήματα που χρησιμοποιούν το σύστημα start/stop, για να μειώσουν κατανάλωση και ρύπους. Στην περίπτωσή του, υπάρχει πάντως και διακόπτης αποτροπής λειτουργίας του συστήματος (φωτό).
Ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση και την πέδηση
Κατά την επιβράδυνση και πέδηση του αυτοκινήτου, η κινητική ενέργεια που παράγεται μετατρέπεται σε ηλεκτρική ισχύ από μια γεννήτρια. Με τον τρόπο αυτό η ενέργεια που διαφορετικά θα χανόταν ως θερμότητα, χρησιμοποιείται για το ηλεκτρικό σύστημα του αυτοκινήτου, συμβάλλοντας στην εξοικονόμηση καυσίμου και στη μείωση των εκπομπών ρύπων.
Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση είναι ένα από τα βασικά συστατικά οικονομίας καυσίμου, (υπάρχουν και άλλα όπως σύστημα start/stop, βελτιώσεις στην αεροδυναμική, κινητήρες άμεσου ψεκασμού κ.ο.κ.) που χρησιμοποιεί η τεχνολογία EfficientDynamics της BMW.
Ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης
Αυτά τα ελαστικά επιτρέπουν χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, μέσω της μείωσης της αντίστασης στην κίνηση κατά την κύλιση του ελαστικού, που προκαλείται κυρίως από την παραμόρφωση του τροχού ή του ελαστικού ή την παραμόρφωση της οδού. Η αντίσταση κύλισης εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από το υλικό του τροχού ή του ελαστικού και μπορεί να μειωθεί, για παράδειγμα, με την προσθήκη πυριτίου στο υλικό του πέλματος.
Μια από τις πρωτοπόρες εταιρείες στην παρουσίαση «οικολογικών» ελαστικών είναι η Michelin. Η σειρά Energy Saver εξασφαλίζει χαμηλότερη κατανάλωση κατά 0,2 λτ. καυσίμου ανά 100 χλμ. και μειωμένες εκπομπές CO2 κατά 4 γραμ. ανά χλμ.
Σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών (TPMS)
Τα συστήματα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών (TPMS) προειδοποιούν τον οδηγό σε περίπτωση που η πίεση των ελαστικών είναι πολύ χαμηλότερη από το βέλτιστο επίπεδο. Η διατήρηση της επαρκούς πίεσης των ελαστικών έχει μεγάλη σημασία για την εξοικονόμηση καυσίμου και για την καλύτερη συμπεριφορά των ελαστικών. Τα ξεφούσκωτα ελαστικά μπορούν να προκαλέσουν έως και 4% αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου και να μειώσουν τη διάρκεια ζωής του ελαστικού κατά 45%. Σημειώστε ότι η μηνιαία απώλεια πίεσης από τα ελαστικά μπορεί να είναι 3-6% και να μη γίνει αντιληπτή από τον οδηγό.
Το πρώτο αυτοκίνητο στην ιστορία που χρησιμοποίησε σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών, ήταν η εικονιζόμενη Porsche 959 το 1986. Σήμερα το σύστημα αυτό υιοθετείται από όλο και περισσότερα αυτοκίνητα.
Βελτιώσεις στην αεροδυναμική
Η αεροδυναμική αντίσταση ενός αυτοκινήτου παίζει και αυτή ρόλο στην κατανάλωση, αφού όσο χαμηλότερη είναι αυτή, τόσο λιγότερη ισχύ από τον κινητήρα απαιτεί το αυτοκίνητο, για να ξεπεράσει την αντίσταση του αέρα. Οπότε, βελτιώσεις στο αεροδυναμικό σχήμα του αμαξώματος ενός μοντέλου επιφέρουν και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, κυρίως όταν αυτό κινείται σε υψηλότερες ταχύτητες. Σημειώστε, ότι πέρα από τις επεμβάσεις στη σχεδίαση του αμαξώματος, συνήθως οι τεχνικοί των εταιρειών προχωρούν και σε "χαμήλωμά" του, έτσι ώστε να μειωθεί η αεροδυναμική αντίσταση του οχήματος.
Η έκδοση EcoFLEX του Opel Insignia διαθέτει πολύ χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας (cd: 0,26), βοηθώντας έτσι στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.
Οι εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς