ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  21/4/2009
Παρουσίαση
Οικονομία και οικολογία
Πώς γίνονται οι μετρήσεις κατανάλωσης και εκπομπών CO2;
Διαβάστηκε από 75039 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:21/4/2009
Μετρήσεις κατανάλωσης
Όλες οι εταιρείες διεξάγουν τυποποιημένες μετρήσεις κατανάλωσης, σύμφωνα με την οδηγία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της 15ης Δεκεμβρίου του 1999
(1999/100/ΕC). Πιο συγκεκριμένα, αφορούν σε δύο κύκλους μετρήσεων προσομοίωσης σε αστικές και υπεραστικές συνθήκες, ενώ εκείνες διενεργούνται είτε από ανεξάρτητους φορείς με εντολή της εταιρείας, είτε από τον ίδιο τον κατασκευαστή σε δικές του εγκαταστάσεις. Ο μέσος όρος των δύο κύκλων, που προκύπτει από τις αποστάσεις σε κάθε μέρος, αποτελεί τη γνωστή μας "μικτή κατανάλωση". Τα αυτοκίνητα που ελέγχονται έχουν τουλάχιστον διανυθέντα 3.000 χλμ., ενώ η μέτρηση γίνεται σε κάθε περίπτωση ως εξής:
Αστικός κύκλος
Γίνεται σε εργαστήριο και το αυτοκίνητο τοποθετείται σε κυλιόμενο διάδρομο, με θερμοκρασία περιβάλλοντος από 20 έως 30 βαθμούς C. Το αυτοκίνητο είναι κρύο και διενεργεί μια σειρά από επιταχύνσεις, επιβραδύνσεις και κίνηση με σταθερή ταχύτητα, αλλά και λειτουργία στο ρελαντί. Η μέγιστη ταχύτητα κίνησης είναι 50 χλμ./ώρα, η μέση ωριαία ταχύτητα είναι 19 χλμ./ώρα και η συνολική διανυθείσα απόσταση ισούται με 7 χλμ.
Υπεραστικός κύκλος
Αμέσως μετά τον αστικό κύκλο, πραγματοποιείται η μέτρηση του υπεραστικού, με το αυτοκίνητο έτσι να είναι ζεστό. Και σε αυτή τη μέτρηση το αυτοκίνητο κινείται πάνω σε διάδρομο και διενεργεί κατά το ήμισυ οδήγηση με σταθερή ταχύτητα και κατά το υπόλοιπο μια σειρά από επιταχύνσεις, επιβραδύνσεις και κίνηση στο ρελαντί. Εδώ η μέγιστη ταχύτητα ανέρχεται στα 120 χλμ./ώρα, ενώ η μέση είναι 63 χλμ./ώρα και πάλι η διανυθείσα απόσταση είναι 7 χλμ.
Μετρήσεις CO2
Αντίστοιχα, και οι μετρήσεις εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα αφορούν σε δύο κύκλους: τον αστικό ECE, ο οποίος είναι γνωστός και ως UDC (Urban Driving Cycle), και τον υπεραστικό EUDC (Extra Urban Driving Cycle). Πριν από κάθε δοκιμή, το αυτοκίνητο παραμένει ακινητοποιημένο για τουλάχιστον 6 ώρες, σε θερμοκρασία μεταξύ 20-30 βαθμών Κελσίου και κατόπιν αμέσως ξεκινάει η μέτρηση με κρύο κινητήρα.
Αστικός κύκλος
Αυτή η μέτρηση (όπως και ο υπεραστικός κύκλος) γίνεται με προσομοίωση, με τον κινητήρα να λειτουργεί από το ρελαντί έως τα 50 χλμ./ώρα για 780 δλ. (13 λεπτά), με μέση ωριαία ταχύτητα 18,7 χλμ./ώρα και 4,052 χλμ. διανυθείσας απόστασης.
Υπεραστικός κύκλος
Εδώ καλύπτονται συνολικά 6,955 χλμ., με τη μέγιστη ταχύτητα να είναι τα 120 χλμ./ώρα και τη μέση ωριαία στα 62,6 χλμ./ώρα για 400 δλ. (περίπου 6,7 λεπτά).

 
 Τα αυτοκίνητα με τη χαμηλότερη κατανάλωση βενζίνης
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Πώς γίνονται οι μετρήσεις κατανάλωσης και εκπομπών CO2;
Μίνι
Μικρά (1.000 - 1.200 κ.εκ.)
Μικρά (1.200 - 1.400 κ.εκ.)
Μικρομεσαία 3/5θυρα (1.300 - 1.400 κ.εκ.)
Μικρομεσαία 3/5θυρα (1.400 - 1.600 κ.εκ.)
Μεσαία (έως 1.600 κ.εκ.)
Μεσαία (1.800 κ.εκ.)
Εκτός δρόμου (μικρά)
Εκτός δρόμου (από 1.400 έως 2.700 κ.εκ.)
Μικρά πολυχρηστικά (έως 1.600 κ.εκ.)
Μικρομεσαία πολυχρηστικά έως 1.600 κ.εκ.