Διαβάστηκε από 6390αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:25/5/2009
Δυναμικό μοτέρ 200 ίππων και αποκλειστικά αυτόματο σασμάν
Το πιο πρόσφατο δημιούργημα της Fiat Powertrain Technologies βρίσκεται κάτω από το καπό της κορυφαίας έκδοσης της Lancia Delta. Πρόκειται για ένα νέο κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού, με χωρητικότητα 1.742 κ.εκ. και turbo, ο οποίος αποδίδει μέγιστη ισχύ 200 ίππων στις 5.000 στροφές και ροπή 320 Nm (32,6 κιλών) μόλις από
τις 1.400! Χρησιμοποιώντας εξελιγμένες τεχνολογίες, το μοτέρ αυτό, εκτός από τη μέγιστη ροπή που αποδίδει από πολύ χαμηλά, διακρίνεται και για την άμεση απόκρισή του, η οποία συγκρίνεται ακόμη και με αυτή των ατμοσφαιρικών μοτέρ. Σε επίπεδο κιβωτίου, στην περίπτωση της Delta ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα νέο αυτόματο-σειριακό κιβώτιο 6 σχέσεων.
Στην πράξη, ο νέος κινητήρας κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας παρουσίασης της Delta των 200 ίππων, μας εντυπωσίασε με τη δύναμη, την ελαστικότητά του αλλά, κυρίως, με την άμεση απόκρισή του στο πάτημα του γκαζιού από το
πολύ χαμηλό κιόλας φάσμα των στροφών. Ο συνδυασμός του αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ίσως
ξενίζει κάποιους που περίμεναν ένα πιο σπορτίφ μηχανικό κιβώτιο, όμως το σασμάν αυτό ταιριάζει "γάντι" με τον εκλεπτυσμένο
και ταξιδιάρικο χαρακτήρα της Delta, ενώ παράλληλα βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου (7,8 λτ./100 χλμ.) και των εκπομπών CO2 (185 γραμ./χλμ.). Οι επιδόσεις, τέλος, της κορυφαίας Delta είναι πολύ καλές, αφού για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα το αυτοκίνητο απαιτεί 7,4 δλ. (τελική 230 χλμ./ώρα).
Ο νέος 1.800άρης turbo των 200 ίππων της Delta διακρίνεται για την απόδοσή του, ενώ παράλληλα προσφέρει μειωμένη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων.
Οι αλλαγές των ταχυτήτων στη χειροκίνητη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου
μπορούν να γίνουν και μέσω των paddle, που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.