ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  28/7/2009
Αφιέρωμα
Επιτέλους, στην ανακύκλωση τα σαραβαλάκια!
Τέλη κυκλοφορίας βάσει ρύπων
Διαβάστηκε από 9976 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:28/7/2009
Όπως είχε διαρρεύσει εδώ και αρκετές μέρες, ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας θα αλλάξει και θα γίνεται βάσει των ρύπων που εκπέμπει ένα αυτοκίνητο και όχι αποκλειστικά βάσει της χωρητικότητας του κινητήρα, που ίσχυε μέχρι πρότινος. Στην ουσία πρόκειται για ακόμη ένα αντικίνητρο για τους κατόχους παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων, ενώ θα ισχύει για όλες τις κατηγορίες οχημάτων (Ι.Χ., δίκυκλα, φορτηγά κ.τ.λ.). Όπως μπορείτε να δείτε και στον παρακάτω πίνακα, οι ιδιοκτήτες οχημάτων που υπάγονται στις κλάσεις Β, Γ και Δ θα επιβαρυνθούν με αυξημένα τέλη κυκλοφορίας, με επιπλέον κόστος που θα κυμαίνεται από 50 έως 150, ενώ εκείνοι που διαθέτουν όχημα που ανήκει στην κλάση Α, θα "επιβραβεύονται" με τη μείωση του… αστρονομικού ποσού των 18 ευρώ! Το σίγουρο είναι ότι έπρεπε κάποια στιγμή και η χώρα μας να συνδέσει το κόστος των τελών κυκλοφορίας με τους ρύπους που εκπέμπει κάθε αυτοκίνητο, όπως γίνεται και σε άλλες χώρες της ΕΕ. Παρ' όλο που το συγκεκριμένο μέτρο ήρθε να εφαρμοστεί σε μια κακή συγκυρία, μετά την επιβολή του έκτακτου Ειδικού Ετήσιου Τέλους, τα νέα περιβαλλοντικά Τέλη Κυκλοφορίας δικαίως χρεώνουν παραπάνω όσους κατέχουν ρυπογόνα αυτοκίνητα. Τέλος, δεν μπορούμε να αφήσουμε ασχολίαστο το γεγονός, ότι τα νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυτοκίνητα απαλλάσσονται με μόλις 18 ευρώ, ενώ "χάθηκε" για ακόμη μια φορά η ευκαιρία, ώστε η συγκεκριμένη φορολογία να γίνει πιο δίκαιη. Δηλαδή, και στο νέο σύστημα βλέπουμε να παίζουν μεγαλύτερο ρόλο τα κυβικά εκατοστά του κινητήρα και όχι η αξία του αυτοκινήτου.
Kατηγοριοποίηση Οχημάτων
Κλάσεις ΟχημάτωνΠεριβαλλοντική επιβάρυνση κινητήρα οχημάτωνΑριθμός οχημάτων
(Πηγή ΥΠΕΧΩΔΕ)
Κλάση ΑΟχήματα με χαμηλές ή μηδενικές εκπομπές, με ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας από 1/1/2005 (Euro 4,5)627.000
Κλάση ΒOχήματα με μέτριες εκπομπές ρύπων, με ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας από 1/1/2000 (Euro 3)1.450.000
Κλάση ΓOχήματα με υψηλές εκπομπές, με ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας από 1/1/1996 (Euro 2)900.000
Κλάση ΔOχήματα με πολύ υψηλές εκπομπές, με ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας μέχρι 31/12/1995 (Euro 1 και συμβατικής τεχνολογίας)1.500.000

Τα "περιβαλλοντικά" τέλη κυκλοφορίας
Κλάση\ Κυβισμός κινητήρα<301301-785786-1.357 1.358-1.928 1.929-2.357Πάνω από 2.357 Διαφορά Νέων-Ισχυόντων Τελών Κυκλοφορίας
Ισχύοντα Τέλη Κυκλοφορίας18 ευρώ46 ευρώ112 ευρώ202 ευρώ446 ευρώ580 ευρώ-
Νέα ΤέληΚλάση Α0 ευρώ28 ευρώ94 ευρώ184 ευρώ428 ευρώ562 ευρώ-18 ευρώ
Κλάση Β68 ευρώ96 ευρώ162 ευρώ252 ευρώ496 ευρώ630 ευρώ+50 ευρώ
Κλάση Γ118 ευρώ146 ευρώ212 ευρώ302 ευρώ546 ευρώ680 ευρώ+100 ευρώ
Κλάση Δ168 ευρώ196 ευρώ262 ευρώ352 ευρώ596 ευρώ730 ευρώ+150 ευρώ
Απαραίτητη η Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΥΠΕΧΩΔΕ, ο νέος τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας θα ξεκινήσει από τους προσεχείς μήνες, όπου οι ιδιοκτήτες θα προμηθευτούν τα σήματα για το έτος 2010. Πλέον όμως, για να μπορεί κάποιος να προμηθευτεί το σήμα των "περιβαλλοντικών" τελών κυκλοφορίας, θα πρέπει σύμφωνα με δημοσιεύματα του Ημερήσιου Τύπου να προσκομίζει -εκτός της άδειας κυκλοφορίας του οχήματός του- και την Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων του αυτοκινήτου. Τέλος, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, το χρώμα των νέων Τελών Κυκλοφορίας θα διαφοροποιείται ανάλογα με την κλάση στην οποία ανήκει το κάθε αυτοκίνητο.
Τέλη κυκλοφορίας και στα υβριδικά αυτοκίνητα
Για τα υβριδικά αυτοκίνητα κάτω των 1.929 κ.ε. τα τέλη κυκλοφορία παραμένουν μηδενικά, ενώ για εκείνα που έχουν μεγαλύτερη χωρητικότητα κινητήρα και ανήκουν στην κλάση Α, θα καταβάλλεται το ήμισυ των τελών. Για παράδειγμα, όσοι διαθέτουν ένα αυτοκίνητο Lexus RX 450h 3.500 κ.εκ., πλέον θα πληρώνουν 281 ευρώ σε ετήσια βάση.
Με συμφέρει να αποσύρω το αυτοκίνητο μου;
Στην περίπτωση που διαθέτουμε κάποιο αυτοκίνητο συμβατικής τεχνολογίας, ή ακόμη και κάποιο καταλυτικό που η αξία του ως μεταχειρισμένο δεν υπερβαίνει τα 2.000-2.500 ευρώ, τότε συμφέρει να αποσύρουμε το Ι.Χ αυτοκίνητο μας, αφού το κέρδος από το συγκεκριμένο μέτρο μπορεί να ισοσταθμιστεί με το αν το πωλούσαμε. Διφορούμενα παρουσιάζονται τα πράγματα στην περίπτωση που έχουμε ένα αυτοκίνητο, που τιμάται αρκετά παραπάνω από όσο μπορούμε να λάβουμε από το μέτρο της απόσυρσης. Για παράδειγμα, αν το αυτοκίνητο μας είναι μια ΒMW 520 του 1993, τότε η τιμή του ως μεταχειρισμένο βρίσκεται περίπου στα 5.500 ευρώ. ¶ρα θα λάβουμε πολύ λιγότερα από αυτά που κοστίζει το αυτοκίνητο. Όπως είναι φυσικό, αρκετοί ιδιοκτήτες που έχουν αυτοκίνητα που ανήκουν στην παραπάνω κατηγορία, δύσκολα θα τα αποσύρουν. Τέλος σε όλα αυτά, θα πρέπει να συνυπολογιστεί το γεγονός ότι αυτά τα αυτοκίνητα θα καταβάλλουν πολύ υψηλά Τέλη Κυκλοφορίας, ενώ οι τιμές τους ως μεταχειρισμένα αναμένεται να πέσουν κατακόρυφα λόγω των αντικινήτρων.

 
 ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Πόσο και ποιοι ωφελούνται από την απόσυρση
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Τέλη κυκλοφορίας βάσει ρύπων
Ανασχεδιασμός του Δακτυλίου
Τα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορούν ελεύθερα στο Δακτύλιο
Πού θα καταλήξουν τα σαραβαλάκια;
Oι αστειότητες του Τύπου περί όξυνσης του κυκλοφοριακού!
Το κέρδος με την απόσυρση στα 30 best seller μοντέλα