ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  28/7/2009
Αφιέρωμα
Επιτέλους, στην ανακύκλωση τα σαραβαλάκια!
Πού θα καταλήξουν τα σαραβαλάκια;
Διαβάστηκε από 9976 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:28/7/2009
Όπως όλα δείχνουν, αυτή τη φορά δε θα χρησιμοποιηθεί ο ΟΔΔΥ για τη διαδικασία της απόσυρσης, αλλά το δίκτυο ανακύκλωσης οχημάτων, που δραστηριοποιείται στη χώρα μας.
Αν και δεν έχουν γίνει γνωστές λεπτομέρειες, όσον αφορά στο σκέλος των διαδικασιών που θα ακολουθηθούν, το σίγουρο είναι ότι αυτή τη φορά η απόσυρση δε θα γίνει με τον Οργανισμό Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού (ΟΔΔΥ), αφού σε αντίθεση με το 1993, στη χώρα μας πλέον υπάρχει το δίκτυο της ΕΔΟΕ (Εναλλακτική Διαχείριση Οχημάτων Ελλάδος) δηλαδή οι εταιρείες ανακύκλωσης αυτοκινήτων. Μέσω αυτών των εταιρειών, όπως υποστηρίζει το ΥΠΕΧΩΔΕ, θα γίνεται η απόσυρση των παλαιών οχημάτων. Σε αντίθεση με όσα είδαν το φως της δημοσιότητας περί επικείμενου "αλαλούμ" όσον αφορά στη διαχείριση των οχημάτων, στην επικοινωνία που είχε το Auto Τρίτη με τη Διοίκηση της ΕΔΟΕ μας ανέφεραν, ότι το δίκτυο των εταιρειών της ΕΔΟΕ μπορεί να αντεπεξέλθει πλήρως στις οποιεσδήποτε ανάγκες (βάσει αριθμού αυτοκινήτων) παρουσιαστούν, με την απόσυρση που πρόσφατα εξαγγέλθηκε. ¶λλωστε, με τη χρήση του δικτύου της ΕΔΟΕ για τη διεξαγωγή της απόσυρσης, διασφαλίζεται σε μεγαλύτερο βαθμό από την περίοδο 91-93, ότι δε θα επαναληφθούν φαινόμενα απάτης, που ήθελαν ένα αυτοκίνητο να αποσύρεται πάνω από μια φορά.
Αλήθειες και ανακρίβειες
Επειδή έγινε αρκετός λόγος σχετικά με τα θετικά και αρνητικά στοιχεία της απόσυρσης, με ποικίλα σχόλια στον Ημερήσιο Τύπο του στιλ "παίζουν με την αγάπη του Έλληνα, που είναι το αυτοκίνητο" ή "καλύτερα παπάκι, παρά πάλι το κοροϊδάκι", θα επιχειρήσουμε μια μικρή αλλά αποστασιοποιημένη ανάλυση από πλευράς μας, ώστε να αποσαφηνίσουμε πλήρως τα νέα μέτρα, σε ορισμένα σημεία που έγινε αρκετός λόγος και παρερμηνείες.
¶δικα μπορούν να χαρακτηριστούν τα δημοσιεύματα που θέλουν την κυκλοφορία στον Δακτύλιο να αυξάνεται αλόγιστα, αφού εκτός άλλων θα ισχύει και ο περιορισμός για τα παλαιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα.
Δίχως αμφιβολία και όπως όλοι γνωρίζουμε, η χώρα μας είναι αρκετά πίσω όσον αφορά στην προστασία του περιβάλλοντος. Γι αυτό άλλωστε οι συστάσεις και τα πρόστιμα από πλευράς Ευρωπαϊκής Ένωσης περισσεύουν… Με αυτό ως δεδομένο και ότι οι μέσοι όροι ηλικίας των οχημάτων που διαθέτουμε ως χώρα φτάνουν έως και τα 17 χρόνια (για το σύνολο των οχημάτων), το μέτρο της απόσυρσης έμοιαζε σίγουρα επιτακτική ανάγκη, γιατί:
Δίνεται η ευκαιρία να αντικαταστήσουμε τα παλαιά ρυπογόνα αυτοκίνητα, που καθιστούν την ατμόσφαιρα των μεγάλων αστικών κέντρων αποπνικτική.
Το μέτρο της απόσυρσης μπορεί να χαρακτηριστεί ως άκρως φιλολαϊκό, αφού δίνει τη δυνατότητα στα ασθενή οικονομικά στρώματα να αποκτήσουν ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, με χαμηλή κατανάλωση (κόστος χρήσης) και φυσικά με τον απαραίτητο πλέον εξοπλισμό παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας.
Η απόσυρση θα ενισχύσει την ασφάλεια στους δρόμους, αφού τα Ι.Χ και επαγγελματικά οχήματα που αποτελούν "κινητές" παγίδες και κυκλοφορούν νομιμοποιημένα με τις σφραγίδες των ΚΤΕΟ που νοσούν, θα αντικατασταθούν με σύγχρονα πιο ασφαλή οχήματα.
Τέλος, όσον αφορά στο οικονομικό κόστος του μέτρου, όπως δήλωσαν και στελέχη της κυβέρνησης, αυτό δεν θα επιβαρύνει τους κρατικούς προϋπολογισμούς (έως και το 2012), αφού μέσω των αντικινήτρων (για παράδειγμα τα αυξημένα Τέλη Κυκλοφορίας), αλλά και από τους φόρους που θα εισπραχθούν από τις ταξινομήσεις των νέων οχημάτων, στην ουσία θα έχουμε κάποιας μορφής αυτοχρηματοδότηση.

 
 ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Πόσο και ποιοι ωφελούνται από την απόσυρση
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Τέλη κυκλοφορίας βάσει ρύπων
Ανασχεδιασμός του Δακτυλίου
Τα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορούν ελεύθερα στο Δακτύλιο
Πού θα καταλήξουν τα σαραβαλάκια;
Oι αστειότητες του Τύπου περί όξυνσης του κυκλοφοριακού!
Το κέρδος με την απόσυρση στα 30 best seller μοντέλα