ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Πόσο και ποιοι ωφελούνται από την απόσυρση
Επιτέλους, στην ανακύκλωση τα σαραβαλάκια!
Διαβάστηκε από 9976αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:28/7/2009
Μετά από 18 χρόνια και έχοντας ως χώρα έναν από τους πιο ρυπογόνους στόλους οχημάτων στην Ευρώπη, η κυβέρνηση πήρε την απόφαση να προχωρήσει σε απόσυρση. Στο ρεπορτάζ μας μπορείτε να διαβάσετε όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το μέτρο καθώς και παραδείγματα απόσυρσης-αγοράς, ώστε να γνωρίζετε ποια είναι η πιο συμφέρουσα επιλογή.
Μετά από 18 χρόνια, όπου τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Στέφανος Μάνος είχε εφαρμόσει την απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων, ο Γιώργος Σουφλιάς φέρνει σε ισχύ και πάλι το συγκεκριμένο μέτρο. Όμως, για ακόμη φορά λέει "όχι" στα πετρελαιοκίνητα…
Το "Πράσινο φως" έδωσε η Κυβερνητική Επιτροπή στις προτάσεις του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γιώργου Σουφλιά, για την εφαρμογή του μέτρου της απόσυρσης σε παλαιά ρυπογόνα Ι.Χ αυτοκίνητα και επαγγελματικά (ελαφρά και βαρέα οχήματα), αλλά και τη θέσπιση αντικινήτρων για τη διατήρηση ρυπογόνων οχημάτων. Μεταξύ των αντικινήτρων περιλαμβάνονται η δημιουργία του "Πράσινου Δακτυλίου" από το Σεπτέμβριο του 2011, χρονιά όπου δε θα μπορούν να εισέρχονται σε αυτόν τα αυτοκίνητα 15ετίας και άνω, καθώς και η σύνδεση των Τελών Κυκλοφορίας με τους ρύπους που εκπέμπονται. Στόχος είναι η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης μέσω της απόσυρσης περίπου 1,5 εκατ. οχημάτων μέχρι τα τέλη του 2012, που θα ισχύσει το μέτρο. Όπως θα δείτε και στους παρακάτω πίνακες, τα αυτοκίνητα που μπορούν να αποσυρθούν πιθανότατα (καθώς δεν αναφέρεται ξεκάθαρα) ανήκουν στην κλάση Δ, δηλαδή είναι εκείνα που έχουν κυκλοφορήσει έως τις 31/12/1995. Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα είναι τα καταλυτικά πρώτης γενιάς, αλλά και αυτά συμβατικής τεχνολογίας.
Τέλος, όπως ήταν αναμενόμενο, ο Γιώργος Σουφλιάς για άλλη μια φορά απέκλεισε κάθε ενδεχόμενο άρσης της απαγόρευσης στην πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Πότε θα ξεκινήσει η απόσυρση;
Για την εφαρμογή του μέτρου το μόνο που απομένει είναι η σχετική υπουργική απόφαση. Τα δύο σενάρια που βρίσκονται στο προσκήνιο αναφέρουν, ότι η αρχή της εφαρμογής του μέτρου θα είναι αμέσως μετά τη λήξη της μείωσης του Τέλους Ταξινόμησης τον Αύγουστο ή, το αργότερο, το μήνα Σεπτέμβριο. Όσον αφορά στις διαδικασίες που θα πρέπει να ακολουθήσουν όσοι καταφύγουν στη λύση της απόσυρσης, δεν είναι ακόμη γνωστές, ωστόσο επιβεβαιώνεται από τους αρμόδιους, ότι σε αντίθεση με το 91-93, τη διαχείριση των παλαιών οχημάτων δε θα την αναλάβει ο ΟΔΔΥ, αλλά οι εταιρείες ανακύκλωσης, που ήδη δραστηριοποιούνται εντός της Ελλάδος.
Πώς θα χρηματοδοτηθεί το μέτρο;
Όπως διευκρίνισε ο υπουργός Περιβάλλοντος, το συνολικό κόστος των συγκεκριμένων "περιβαλλοντικών" μέτρων θα ανέλθει περίπου στα 2,3 δισ. ευρώ, ενώ, όπως υπολογίζουν τα στελέχη της κυβέρνησης, δε θα επιβαρυνθούν τα κρατικά έξοδα, αφού θα υπάρξει συμψηφισμός με τα αυξημένα περιβαλλοντικά τέλη κυκλοφορίας και από τα φορολογικά έσοδα από τις πωλήσεις καινούργιων οχημάτων, οι οποίες αναμένεται να είναι αυξημένες έως και το 2012.
Έως 3.200 ευρώ το όφελος από την απόσυρση
Η απόσυρση των οχημάτων θα επιδοτείται με ποσά από 500 ευρώ έως 2.200 ευρώ, βάσει κλίμακας, ανάλογα με τον κυβισμό του αποσυρόμενου οχήματος. Πρόσθετο όφελος 1.000 ευρώ θα υπάρχει για όσους επιλέξουν να προχωρήσουν στην αγορά καινούργιου αυτοκινήτου αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 4 και 5. Οι κλίμακες με το όφελος ανά περίπτωση παρουσιάζονται στο διπλανό πίνακα, ενώ στις επόμενες σελίδες μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά παραδείγματα αγοράς για τα 30 best seller μοντέλα.
Τα χρήματα που θα πάρετε βάσει χωρητικότητας κινητήρα
Έως 900 κ.εκ.
500 ευρώ.
Στην περίπτωση που αποφασίσετε να αγοράσετε κάποιο καινούριο όχημα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 4 ή Euro 5, δικαιούστε επιπλέον οικονομική ενίσχυση 1.000 ευρώ.
900 έως 1.400 κ.εκ..
1.000 ευρώ.
1.400 έως 2.000 κ.εκ..
1.500 ευρώ.
2.000 έως 2.400 κ.εκ..
1.800 ευρώ.
Πάνω από 2.400 κ.εκ..
2.200 ευρώ.
Αν, για παράδειγμα, διαθέτετε ένα Seat Cordoba 1,4 του 1994 και το αποσύρετε, τότε θα λάβετε 1.000 ευρώ, ενώ στην περίπτωση που προτίθεστε να αγοράσετε κάποιο καινούργιο τεχνολογίας Euro 4 ή 5, θα πάρετε πρόσθετη επιδότηση 1.000 ευρώ. Επομένως, το συνολικό όφελός σας θα ανέρχεται στα 2.000 ευρώ.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Πόσο και ποιοι ωφελούνται από την απόσυρση