Διαβάστηκε από 9976αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:28/7/2009
ελεύθερα θα μπαίνουν μόνο όσα αυτοκίνητα εκπέμπουν από 140 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα και κάτω!
Ένα από τα αντικίνητρα για την κατοχή παλαιού αυτοκινήτου, με υψηλές εκπομπές ρύπων, θα είναι και η δημιουργία του "Πράσινου Δακτυλίου", που θα τεθεί σε ισχύ στην Αθήνα από την 1η Σεπτεμβρίου 2011. Ο χρόνος εφαρμογής του μέτρου, φυσικά, δεν είναι τυχαίος. Όπως υπολογίζουν οι υπεύθυνοι, το 2011 αφ' ενός μεν θα έχει αντικατασταθεί μεγάλος αριθμός παλαιών αυτοκινήτων, με νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και αφ' ετέρου θα έχουν ολοκληρωθεί αρκετά από τα έργα υποδομής, όσον αφορά στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ώστε να μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά το μέτρο του "Πράσινου Δακτυλίου". Ωστόσο, δεν αποκλείεται να δούμε την ισχύ του συγκεκριμένου μέτρου και σε άλλα αστικά κέντρα, με ευθύνη των φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Έτσι, για το 2011 προβλέπονται τα εξής:
• Τα αυτοκίνητα με πολύ υψηλές εκπομπές ρύπων, δηλαδή πάνω των 15 ετών, θα έχουν κόκκινο σήμα Τελών Κυκλοφορίας και δε θα μπορούν να μπαίνουν στον "Πράσινο Δακτύλιο" κατά τις ώρες λειτουργίας του.
• Τα καινούργια αυτοκίνητα με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από 140 γρ./χλμ. και κάτω θα λαμβάνουν το σήμα Τελών Κυκλοφορίας σε πράσινο χρώμα και θα εισέρχονται στο Δακτύλιο ελεύθερα, ανεξαρτήτως ώρας και ημέρας.
• Τέλος, όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα θα διαθέτουν σήμα Τελών χρώματος γκρι και θα υπακούουν στο σύστημα που ισχύει και σήμερα, δηλαδή εκείνο του "μονά-ζυγά".
"Πράσινος
Δακτύλιος"
Κατηγορία οχήματος
Κλάση
Είσοδος στον Πράσινο Δακτύλιο
Χρώμα ειδικού σήματος
Ι.Χ./Ελαφρά φορτηγά
Κλαση Δ
Μόνο εκτός ωρών λειτουργίας Δακτυλίου
Κόκκινο
Κλάσεις Β και Γ
Με το σύστημα μονά-ζυγά
Γκρι
Κλάση Α (εκπομπές CO2>140 γρ./χλμ.)
Με το σύστημα μονά-ζυγά
Γκρι
Κλάση Α (εκπομπές CO2 <140 γρ./χλμ.)
Eλεύθερη
Λευκό
Δίκυκλα
Όλα
Ελεύθερη
Λευκό
Βαρέα οχήματα
Άνω της 15ετίας (Κλάση Δ)
όνο εκτός ωρών λειτουργίας Δακτυλίου
Κόκκινο
Κάτω της 15ετίας (Κλάσεις Β και Γ)
Ελεύθερη
Λευκό
Καθαρά (Κλάση Α)
Ελεύθερη
Λευκό
Λεωφορεία
Όλα
Ελεύθερη
Λευκό
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Πόσο και ποιοι ωφελούνται από την απόσυρση