Διαβάστηκε από 54008αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:6/4/2010
Σημαντικές επενδύσεις στην υψηλή τεχνολογία έκανε στο πρόσφατο παρελθόν η Honda, με αιχμή του δόρατος το ρομπότ ASIMO.
Πως ξεκίνησε; H Honda ιδρύθηκε στις 24 Σεπτέμβρη του 1948 από τους Soichiro Honda και Takeo Fujisawa. Σήμερα είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής κινητήρων εσωτερικής καύσης στον κόσμο.
Από το 1986 έχει επενδύσει και στην εξέλιξη τεχνητής νοημοσύνης, προϊόν της οποίας είναι το άκρως εντυπωσιακό, ολοκληρωμένο ανθρωποειδές ρομπότ με την ονομασία
"ASIMO".
Νεανικό, δυναμικό σχεδιαστικά και με οικολογικό προφίλ, το υβριδικό CR-Z ξαναβάζει τη Honda στην κατηγορία των κόμπακτ κουπέ μοντέλων.
CR-Z • Στην Ελλάδα τον Ιούνιο
Με το CR-Z η Honda επανέρχεται στην κατηγορία των κόμπακτ κουπέ, μετά το κάποτε πολύ δημοφιλές και στην ελληνική αγορά CRX.
Το 2+2 θέσεων υβριδικό μοντέλο διαθέτει έναν 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων VTEC, αλλά και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 14 ίππων, με ροπή 78 Nm.
Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος είναι 124 άλογα και 174 Nm ροπής. Η μέση κατανάλωση βενζίνης που ανακοινώνει η ιαπωνική φίρμα είναι 5,0 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 είναι 117 γρ./χλμ.
Επιπλέον, το CR-Z εφοδιάζεται με ένα 3-Mode Drive System, που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης, με σπορ ή οικολογικό προφίλ.
"Σπουδή" για μελλοντικά προϊόντα της Honda αποτελεί το πρωτότυπο OSM.
OSM • Άγνωστο πότε και με ποιά μορφή θα περάσει στην παραγωγή
Με την κωδική ονομασία "Open Study Model" (Ανοιχτό Μοντέλο-Σπουδή), το κάμπριο πρωτότυπο εκφράζει ένα δείγμα, έστω και μικρό, της σχεδιαστικής ταυτότητας που θα ενσωματώνουν τα μελλοντικά Honda, ενώ παράλληλα "μαρτυρά" τις προθέσεις της ιαπωνικής φίρμας να προχωρήσει, σταδιακά τουλάχιστον, στο διάδοχο του S2000. Σε κάθε περίπτωση, το σημαντικότερο στοιχείο του OSM που τονίζεται από τη Honda είναι το οικολογικό του προφίλ, το οποίο περιγράφεται κυρίως χάρη στα ελαφριά υλικά από τα οποία αποτελείται, αλλά και στον αγνώστων τεχνικών χαρακτηριστικών κινητήρα του.
FCX Clarity • Στη μαζική παραγωγή περίπου το… 2020
• Αποκλειστικά ηλεκτρικό, με μοτέρ 134 ίππων
• Αντλεί ενέργεια από υδρογόνο που αντιδρά με οξυγόνο μέσα σε κυψέλη, προκειμένου να δημιουργηθεί ηλεκτρισμός
• Εκπέμπει μόνο σταγονίδια νερού και έχει αυτονομία 460 χλμ.
Στη μίνι κατηγορία, δηλαδή κάτω από το Jazz, θα τοποθετηθεί εμπορικά το νέο Small Car Concept της Honda, όταν περάσει στην παραγωγή.
Small Car Concept • Στην παραγωγή το 2011
To νεότερο από τα πρωτότυπα της Honda αφορά σε ένα κόμπακτ διαστάσεων αυτοκίνητο πόλης με την ονομασία "Small Car Concept". Στην πράξη πρόκειται για μικρότερο από το Jazz μοντέλο, για το οποίο η ιαπωνική φίρμα έχει δηλώσει ότι σκοπεύει, αρχικά τουλάχιστον, να το λανσάρει μόνο σε ασιατικές αγορές. Βέβαια, φαίνεται αρκετά πιθανό την έκδοση παραγωγής του να την δούμε και στην Ευρώπη. Τέλος, για την ώρα γνωρίζουμε πως στο εσωτερικό του μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 5 επιβάτες, ενώ σύντομα θα αποκαλυφθούν και τα αναλυτικά τεχνικά του χαρακτηριστικά, τα οποία δεν αποκλείεται να κρύβουν "οικολογική" έκπληξη.