Ποιότητα Τα πιο πολλά SUV αυτοκίνητα της κατηγορίας αφήνουν θετικές εντυπώσεις όσον αφορά στην ποιότητα κατασκευής τους, με τις διαφορές να αφορούν βασικά στα χρησιμοποιηθέντα υλικά και κυρίως στην επιλογή των πιο ευχάριστων στην υφή μαλακών πλαστικών στο ταμπλό έναντι των σκληρών. Τα μοντέλα όπου συναντάται αφρώδες υλικό στο πάνω τμήμα του ταμπλό είναι τα Captiva, Kuga, Compass, Patriot, Qashqai, X-Trail, Antara, Koleos, Octavia5 Combi, Yeti, Actyon και Tiguan. Μεταξύ αυτών, πιο προσεγμένο ως κατασκευή είναι το SUV της VW, αποπνέοντας περισσότερο συμπαγή αίσθηση, χάρη και στην καλύτερη συναρμογή και φινίρισμα. Πολύ καλό κρίνεται και σε συνολική ποιότητα και το εσωτερικό αμφότερων των Nissan και Skoda, όπως αντίστοιχα ισχύει και για τα μοντέλα των Ford και Opel.
Στα υπόλοιπα οχήματα ελευθέρου χρόνου κυριαρχούν τα σκληρά πλαστικά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν διαφορές μεταξύ τους. Αυτά που δείχνουν περισσότερο ποιοτικά είναι του CX-7, του Santa Fe, του οποίου συνολικά η καμπίνα παρουσιάζει πολυτελή "αέρα", του CR-V, με την πολύ καλή συναρμογή, και κατόπιν του RAV4 και του Grand Vitara, αφού στην όψη μοιάζουν με αντίστοιχα αφρώδη υλικά, ενώ και το φινίρισμά τους είναι προσεγμένο, χαρακτηριστικά που αφορούν και στα δύο Subaru, στο Forester και κυρίως στο πιο πολυτελές Outback. Στο Outlander θα μπορούσε να είχε γίνει χρήση καλύτερων σε υφή πλαστικών με την πολύ καλή όμως συναρμογή, γεγονός που ισχύει με τη σειρά του και για το Altea Freetrack. Ικανοποιητική ποιότητα διαθέτουν το Tucson και το Sportage, σε σχετικά μέτρια επίπεδα κυμαίνεται το Rein, ενώ "φτωχό" σε υλικά και συναρμογή είναι το εσωτερικό του Ceo. Εργονομία - θέση οδήγησης
Στα περισσότερα SUV της συγκριτικής παρουσίασης δεν υπάρχουν σημαντικά σφάλματα όσον αφορά στην εργονομία των επιμέρους χειριστηρίων τους και κυρίως εκείνων της κεντρικής κονσόλας. Τα μοντέλα όπου ο οδηγός θα εξοικειωθεί γρήγορα με αυτά είναι κυρίως τα Outlander, Forester και X-Trail, λόγω των εύχρηστων περιστροφικών χειριστηρίων του κλιματισμού. Για τον ψηλά τοποθετημένο, πολύ βολικό στη χρήση και πολύ καλό σε αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων ξεχωρίζει το CR-V, καθώς επίσης και το C-Max. Ορισμένα ατοπήματα αφορούν στην άβολη θέση του διακόπτη των "αλάρμ" στο RAV4, ο οποίος βρίσκεται πιο κοντά στο συνοδηγό, στο Altea Freetrack, που είναι τοποθετημένος μπροστά από τον επιλογέα των ταχυτήτων, και κυρίως στο Ceo, που είναι "κρυμμένος" αριστερά και κάτω από το τιμόνι.
Για την πολύ καλή θέση οδήγησης διακρίνονται πιο πολύ τα αυτοκίνητα του ομίλου VW, όπως είναι το Tiguan, το Yeti, η Octavia5 και το Altea Freetrack, ενώ αντιθέτως στα RAV4, Sportage, Tucson, Santa Fe, Ceo και Rein το ψηλά τοποθετημένο κάθισμα, σε σχέση το χαμηλό ύψος του τιμονιού, δε βολεύει ιδιαίτερα. Σχεδίαση Η εικόνα που αντικρίζει αυτός που θα εισέλθει στο εσωτερικό του CX-7, θυμίζει περισσότερο κάποιο σπορτίφ αυτοκίνητο παρά SUV, γεγονός που συμβαδίζει με το συνολικά δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ενδιαφέρουσα αισθητική παρουσιάζουν και οι θάλαμοι των επιβατών του RAV4, με το επίπεδο στο κάτω τμήμα του τιμόνι, και του Forester, με την κυματοειδή σχεδίαση του ταμπλό.
Το ευχάριστο στην υφή μαλακό πλαστικό που καλύπτει το πάνω μέρος του ταμπλό του Kuga αναβαθμίζει την ποιότητα.
Μεταξύ των SUV με την πιο στιβαρή συναρμογή στο εσωτερικό είναι και το CR-V.
Για τον πολυτελή του διάκοσμο ξεχωρίζει το Santa Fe, καθώς και για την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής.
Την πιο σπορτίφ εικόνα διαθέτει ο θάλαμος των επιβατών του CX-7, ο οποίος αποπνέει συμπαγή αίσθηση.
Κυρίαρχο χαρακτηριστικό στο εσωτερικό του X-Trail (εκτός των πολλών θηκών) είναι το πολύ καλής ποιότητας αφρώδες υλικό σε ολόκληρο το ταμπλό.
Ως κατασκευή, το Antara είναι αρκετά γεροδεμένο, ενώ ειδικά το μαλακό πλαστικό στο άνω τμήμα του ταμπλό είναι πολύ καλής ποιότητας.
Ο συντηρητικής αισθητικής θάλαμος των επιβατών της Octavia5 Scout διακρίνεται για την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής.
Την πιο προσεγμένη ποιότητα υλικών και φινιρίσματος παρουσιάζει το εσωτερικό του Tiguan.