Ξεχωρίζουν οδηγικά το CX-7, το Kuga και το Altea Freetrack
Τα προαναφερθέντα 4κίνητα μοντέλα των εταιρειών Mazda, Ford και Seat ξεχωρίζουν περισσότερο για την καλύτερη και πιο σπορτίφ οδική συμπεριφορά που παρουσιάζουν, λόγω κυρίως του "ασφάλτινου" χαρακτήρα τους.
Ξεκινώντας από το σχετικά προσφάτως ανανεωμένο CX-7, απέκτησε ελαφρώς πιο μαλακή ρύθμιση ανάρτησης προς όφελος της άνεσης, χωρίς ωστόσο να αλλοιωθούν τα δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά του μοντέλου. Ο οδηγός με τη σειρά του λαμβάνει πολύ καλή αίσθηση από το τιμόνι και το στιβαρό πλαίσιο, ενώ το σπορτίφ χαρακτήρα τονίζει περαιτέρω ο δυνατός turbo κινητήρας των 260 ίππων.
Το Kuga είναι φιλικό προς τον οδηγό, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και χωρίς απότομες αντιδράσεις -ακόμα και όταν πιέζεται πολύ. Το σύστημα διεύθυνσης παρέχει καλή αίσθηση, ενώ η διακριτικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης φιλτράρει αρκετά καλά τις ανωμαλίες της ασφάλτου.
Με το παραπάνω θα ικανοποιήσει το Altea Freetrack με την οδική του συμπεριφορά και τη γενικότερα σπορτίφ αίσθηση που προσφέρει στον οδηγό του, μοιάζοντας με ένα… GTi crossover. Παράλληλα, οι κλίσεις που παρουσιάζει το αμάξωμά του σε διαδρομή με στροφές είναι μικρές και το τιμόνι προσφέρει ακρίβεια στους χειρισμούς.
Πολύ καλή σταθερότητα παρουσιάζει ανεξαρτήτως ταχύτητας, διαδρομής και της ποιότητας της ασφάλτου η Octavia5 Scout, η οποία στις ευθείες διακρίνεται για την ασφάλεια που αποπνέει, ενώ σε μια διαδρομή με στροφές εμφανίζει μικρές κλίσεις, λόγω της σχετικά σφιχτής ρύθμισης της ανάρτησης, χαρακτηριστικά που αφορούν και στο βασισμένο στα ίδια μηχανικά μέρη Yeti.
Μεταξύ των θετικών στοιχείων του Tiguan είναι και η οδική του συμπεριφορά και η ασφάλεια που προσφέρει στο δρόμο, καθώς παρουσιάζει πολύ καλή σταθερότητα σε κάθε ταχύτητα στους ανοιχτούς δρόμους και λογικές κλίσεις στις στροφές, με αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και ουδετερότητα.
Σιγουριά με τη σειρά του αποπνέει και το Outlander, το οποίο είναι σε θέση να κινηθεί σε γοργούς ρυθμούς σε κάθε είδους δρόμο, ειδικά δε με την επιλογή της 4κίνησης, όπου αυξάνονται τα περιθώρια πρόσφυσης. Στο μόνο σημείο που δεν ικανοποιεί τόσο είναι στο σύστημα διεύθυνσης με τη σχετική ασάφεια στην ευθεία, στη μέτρια πληροφόρηση για τη θέση των τροχών και στο "σφίξιμο" σε μια απότομη επαναφορά.
Πολύ κοντά μεταξύ τους τοποθετούνται το Qashqai και το RAV4 όσον αφορά στα οδηγικά τους
χαρακτηριστικά, περισσότερο δε όταν στο Nissan (με τη βελτιωμένη άνεση) έχει επιλεγεί η αυτόματη μετάδοση της τετρακίνησης. Λιγότερο σπορτίφ σε αίσθηση είναι το πιο "μαλακό" αλλά περισσότερο άνετο X-Trail, το οποίο εμφανίζει αισθητές κλίσεις στις στροφές όταν οδηγείται σβέλτα, χωρίς αυτό όμως να επηρεάζει τη σταθερότητά του.
Αντίστοιχα και το Koleos παρουσιάζει ως κύρια χαρακτηριστικά του τα μεγάλα επίπεδα άνεσης και την υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης που προσφέρει, που το καθιστούν ιδιαίτερα ευχάριστο σε ασφάλτινες συνθήκες και ασφαλές παράλληλα, στοιχεία που συναντώνται και στο CR-V, το οποίο παράλληλα χαρακτηρίζεται για τη φιλικότητα στους χειρισμούς και την ευκολία στην οδήγηση που παρέχει.
Ιδιαίτερη βαρύτητα στους τομείς της άνεσης και της φιλικότητας στην οδήγηση έχει δοθεί και στα Forester και Outback, χαρακτηριστικά που γίνονται άμεσα αισθητά στον οδηγό, αφού οι αναρτήσεις τους με τη μαλακή ρύθμιση εξασφαλίζουν πολύ καλή άνεση, ενώ ιδιαίτερα χαμηλός είναι ο θόρυβος κύλισης -ειδικά στο Outback. Επιπλέον, η μόνιμη συμμετρική τετρακίνηση εξασφαλίζει πολύ καλό "κράτημα".
Προσανατολισμένο στη μέγιστη δυνατή παροχή ανέσεων είναι και το Santa Fe, η ανάρτηση του οποίου απορροφά με πολύ αποτελεσματικό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες, ενώ σε μεγάλο ταξίδι η πολύ αποτελεσματική ηχομόνωση και η ποιότητα κύλισης συνάδουν στην αυξημένη άνεση. Ακόμα, παρά τον αυξημένο όγκο του, εμφανίζεται ουδέτερο στις στροφές, με φυσιολογικές τάσεις υποστροφής.
Κινούμενο στην άσφαλτο, το Grand Vitara αποδεικνύεται σταθερό μέσω της μόνιμης 4κίνησης, καθώς και άνετο, προσφέροντας καλή αίσθηση στον οδηγό του μέσω του συστήματος διεύθυνσης, όχι όμως και μέσω του επιλογέα ταχυτήτων.
Τα παρόμοια σε μηχανικά μέρη, παραπλήσια Compass και Patriot συμπεριφέρονται στην άσφαλτο ουδέτερα με την επιλογή της 4κίνησης και οι κλίσεις των αμαξωμάτων τους στις στροφές είναι λογικές.
Ασφαλή οδική συμπεριφορά και ξεκούραστες μετακινήσεις προσφέρουν τα Tucson και Sportage, τα οποία επίσης μοιράζονται πολλά μηχανικά τμήματα, χωρίς ωστόσο να διακρίνονται ως προς την οδηγική αίσθηση. Γνωρίσματα που αφορούν με τη σειρά τους και στα Captiva και Antara, με το ελαφρώς πιο σφιχτό σε ρύθμιση ανάρτησης Opel να είναι καλύτερο οδηγικά.
Στο Actyon η μαλακή η ρύθμιση της ανάρτησης με τις αυξημένες διαδρομές επιτρέπει την εμφάνιση αισθητών κλίσεων στις στροφές, ενώ και το αργό στις εντολές του οδηγού τιμόνι θέτει τα όρια στο προσανατολισμένο στην άνεση μοντέλο της SsangYong.
Τέλος, το Rein είναι σίγουρο στην άσφαλτο κινούμενο σε λογικούς ρυθμούς κίνησης, αν και το μεγαλύτερο μειονέκτημά του εντοπίζεται στο ασαφές σύστημα διεύθυνσης, όπως επίσης ισχύει και για το Ceo, με τη μέτρια οδική συμπεριφορά και τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας.
Ευχάριστο στην οδήγηση και με πολύ καλή οδική συμπεριφορά παρουσιάζεται το Kuga.
H φιλικότητα στην οδήγηση και η πολύ καλή σταθερότητα χαρακτηρίζουν το CR-V στο δρόμο.
Υψηλά επίπεδα άνεσης, ηχομόνωσης και ποιότητας κύλισης προσφέρει το "πληθωρικό" Santa Fe.
Από τα πιο σπορτίφ οδηγικά αυτοκίνητα της κατηγορίας του είναι το πολύ γρήγορο, παράλληλα, CX-7.
Με αυξημένη προσφερόμενη άνεση εμφανίζεται το Koleos, το οποίο αποπνέει σιγουριά σε κάθε διαδρομή.
Το Altea Freetrack διακρίνεται για το σπορτίφ χαρακτήρα του στο δρόμο, θυμίζοντας GTi αυτοκίνητο, ελαφρώς υπερυψωμένο.
Η σφιχτή ανάρτηση, το συμπαγές πλαίσιο και η τετρακίνηση εξασφαλίζουν πολύ καλή οδική συμπεριφορά στην Octavia5 Scout.
Αρκετά ισορροπημένο είναι το Tiguan, εξασφαλίζοντας αυξημένη σταθερότητα και ασφάλεια με άνεση.