Πιο «off road» τα X-Trail, Grand Vitara και Outlander
Εκτός δρόμου, το Outlander, εκτός από ευχάριστο, είναι και ικανό στα πιο δύσκολα, χάρη και στην
αποτελεσματική 4κίνηση
-ειδικά με την επιλογή
"Lock".
Περνώντας σε χωμάτινο "terrain", τα τρία εν λόγω ιαπωνικά αυτοκίνητα είναι σε θέση να βγάλουν εις πέρας και τις πιο απαιτητικές συνθήκες, όπως παχιά λάσπη και έντονες εδαφικές ανωμαλίες, γεγονός που επιτυγχάνεται κυρίως μέσω των πιο εξελιγμένων συστημάτων μετάδοσης και στους τέσσερις τροχούς, με το Grand Vitara να έχει το πλεονέκτημα και των κοντών σχέσεων. Αποτελεσματική είναι και η 4κίνηση του X-Trail με την επιλογή του "κλειδώματος", όπως ισχύει και για την ίδια που φέρουν το Qashqai και το Koleos, ενώ αρκετά ικανό είναι και το Outlander.
Οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης, το αυξημένο ύψος του αμαξώματος και το πλαίσιο τύπου σκάλας ορίζουν στο CEO αυξημένες δυνατότητες κίνησης στο χώμα.
Πολύ καλά χαρακτηριστικά εμφανίζει και το Symmetrical All Wheel Drive του Forester, με τις κοντές σχέσεις μετάδοσης να αυξάνουν σημαντικά τις αναρριχητικές ικανότητες σε πιο δύσβατα σημεία. Το CEO βρίσκεται περισσότερο στο στοιχείο του στο χώμα, αφού είναι σε θέση να διανύσει αποστάσεις σε αρκετά δύσβατα μέρη, όπως και το Rein, με το σχετικά όμως "ευαίσθητο" συμπλέκτη, γεγονός που αφορά και στα Tucson, Sportage και Santa Fe. Αρκετά σκληροτράχηλο εκτός δρόμου είναι και το Actyon, ικανά επίσης είναι το Tiguan, το Yeti, το RAV4 και τα δύο Jeep, που "περιορίζονται" εν μέρει από τη χαμηλή απόσταση των αμαξωμάτων τους από το έδαφος. Λιγότερο off road χαρακτήρα έχουν τα υπόλοιπα μοντέλα (Captiva, Kuga, CR-V, CX-7, Antara, Altea Freetrack Octavia5 Scout και Outback), με πιο αποτελεσματική 4κίνηση να έχει το μεσαίο Subaru.
Το X-Trail προσφέρει πολύ καλή άνεση και εκτός δρόμου, όπου μπορεί να κινηθεί με ευκολία ακόμα και στις πιο απαιτητικές συνθήκες.
Συστήματα 4κίνησης Chevrolet Captiva Το ηλεκτρονικό σύστημα τετρακίνησης μεταβάλλει αυτομάτως τη ροπή ανά άξονα από 100:0 έως 50:50, χωρίς όμως δυνατότητα "κλειδώματος". Ford Kuga Σύστημα αυτόματης τετρακίνησης με συμπλέκτη Haldex 4ης γενιάς, ο οποίος μεταφέρει ακόμα και 50% της ροπής στους πίσω τροχούς.
Σε λάσπες, νεροφαγώματα και λοιπές δυσκολίες που ενδέχεται να συναντήσει κανείς εκτός δρόμου, το Grand Vitara θα τα βγάλει εις πέρας.
Honda CR-V Tο σύστημα τετρακίνησης Real Time 4WD είναι αυτόματο και μπορεί να μεταφέρει ένα μέρος της ροπής και στους πίσω τροχούς, μόλις διαγνωστεί απώλεια πρόσφυσης από τους μπροστινούς. Hyundai Santa Fe
Το ποσοστό της ροπής ανά άξονα ρυθμίζεται ηλεκτρονικά και μπορεί να φτάσει έως το 50:50, αναλογία η οποία "κλειδώνει" με το πάτημα του σχετικού διακόπτη. Hyundai Tucson/Kia Sportage
Μόνιμη κίνηση στους εμπρός τροχούς με αυτόματη μεταφορά έως και του 50% της ροπής στον πίσω άξονα σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης και δυνατότητα "κλειδώματος" μέσω του σχετικού διακόπτη στο ταμπλό σε ποσοστό 50:50. Jac Rein
Μόνιμη 4κίνηση μέσω πολύδισκου συμπλέκτη, ο οποίος, ανάλογα τις συνθήκες πρόσφυσης, μεταφέρει έως και το 50% της ροπής του κινητήρα στους πίσω τροχούς. Jeep Compass/Patriot
Αποτελείται από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη, ο οποίος μεταφέρει έως και το 50% της ροπής και στους πίσω τροχούς, ενώ υπάρχει δυνατότητα κλειδώματος μέσω διακόπτη σε αναλογία 40:60. Mazda CX-7
Το ηλεκτρονικό σύστημα τετρακίνησης του CX-7 μπορεί να μεταφέρει από το 100% της ροπής στους εμπρός τροχούς έως και το 50% της ροπής στους πίσω τροχούς. Mitsubishi Outlander
Μέσω περιστροφικού χειριστηρίου επιλέγεται η αυτόματη τετρακίνηση, η οποία μεταφέρει από 15% έως 60% της ροπής στον πίσω άξονα και κλείδωμα της τετρακίνησης σε ποσοστό 50:50. Nissan Qashqai/X-Trail
Ηλεκτρονικά ελεγχόμενη 4κίνηση με δυνατότητες επιλογής της κίνησης μέσω χειριστηρίου εμπρός (2WD), αυτόματης τετρακίνησης (Auto) και κλειδώματος της μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς σε ποσοστό 50:50 ανά άξονα
(Lock). Opel Antara
Το ηλεκτρονικό σύστημα τετρακίνησης μεταβάλλει αυτομάτως τη ροπή ανά άξονα από 100:0 έως 50:50, χωρίς όμως δυνατότητα "κλειδώματος". Renault Koleos
Ίδια 4κίνηση με των Nissan Qashqai και X-Trail Seat Altea Freetrack
Μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πολύδισκου υδραυλικού συμπλέκτη Haldex μπορεί να μεταφερθεί έως και το 50% της ροπής του κινητήρα στον πίσω άξονα και στον τροχό που έχει πρόσφυση. SH Auto Ceo
Μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα στη θέση 2WD. Εμπλοκή τετρακίνησης μέσω διακόπτη στη θέση 4WD, που κατανέμει και ροπή στον εμπρός άξονα σε ποσοστό 40%. Skoda Octavia5 Scout/Yeti
Υπό κανονικές συνθήκες πρόσφυσης, ο 4ης γενιάς πολύδισκος συμπλέκτης Haldex κατανέμει το περισσότερο ποσοστό της ροπής στους τροχούς του εμπρός άξονα, ενώ μπορεί να μεταφερθεί έως και το 85% της ροπής (έως 90% στο Yeti) στον ένα από τους 4 τροχούς με την καλύτερη πρόσφυση. SsangYong Actyon
Η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα του Actyon και ο οδηγός μέσω περιστροφικού διακόπτη στο ταμπλό εμπλέκει (ακόμη και εν κινήσει) την τετρακίνηση και τις κοντές σχέσεις. Subaru Forester / Outback
Συμμετρική τετρακίνηση (Symmetrical All Wheel Drive) με τρία διαφορικά, από τα οποία το κεντρικό κατανέμει τη ροπή σε ποσοστό 50:50 στους δύο άξονες, ενώ το πίσω μπλοκέ (LSD) μεταφέρει τη ροπή στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση. Επίσης υπάρχουν και κοντές σχέσεις μετάδοσης στο
Forester. Suzuki Grand Vitara
Μέσω χειριστηρίου επιλέγονται τρία προγράμματα: 4H: Μετάδοση σε όλους τους τροχούς σε ποσοστό 47:53, 4H Lock: Μόνιμη μετάδοση σε ποσοστό 50:50 με κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού και 4L: Ό,τι ισχύει για το 4H Lock συν κοντές σχέσεις. Toyota RAV4
Η τετρακίνηση ελέγχεται ηλεκτρονικά και ανάλογα τις συνθήκες πρόσφυσης, η ροπή κατανέμεται σε ποσοστό έως 55:45, αναλογία η οποία "κλειδώνει" το πάτημα του διακόπτη. VW Tiguan
Σε κανονικές συνθήκες, ο πολύδισκος ηλεκτροϋδραυλικός συμπλέκτης Haldex μεταφέρει το 90% της ροπής στον εμπρός άξονα, ενώ σε δύσκολες συνθήκες μπορεί να μεταφερθεί το 100% της ροπής στον πίσω.